השבוע חולקו פרסי גלובוס הזהב וחיממו את זירת ההימורים לקראת טקס האוסקר. האם זכיית "היורשים" כסרט הדרמטי הטוב ביותר תגבור על זכייתו של "הארטיסט" כסרט הקומי/מוסיקלי הטוב ביותר? האם מריל סטריפ תזכה בפרס על תפקידה ב"אשת הברזל" או שתצטרך לצפות במישל וויליאמס מודה לסוכן, להורים ולמרלין מונרו שנתנה לה כל כך הרבה השראה? האם מרטין סקורסזה וג'ורג' קלוני ייקחו עוד פסלון הביתה? או שמא יפסידו שניהם לצרפתים? ניחושים, ניחושים, אבל העיניים המושכלות בהוליווד נשואות דווקא לכיוון אחר - פרסי הגילדות.
זה כבר למעלה מעשור שפרסי הגילדות נחשבים למנבאים הטובים ביותר לקראת האוסקר. ישנה גילדה (ארגון) אמריקאית עבור כל אחד מתחומי הקולנוע המובילים – גילדת הבימאים (DGA), גילדת התסריטאים (WGA), גילדת השחקנים (SAG), המפיקים (PGA), העורכים (ACE) – והן עורכות טקס חלוקת פרסים משלהן מידי שנה למצטיינים בתחומם.
הזכייה בגילדת המפיקים לרוב מנבאת את הזכייה בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר". המועמדים השנה מטעם הגילדה הם: "הארטיסט", "העזרה", "מסיבת רווקות", "הוגו", "הנערה עם קעקוע הדרקון", "היורשים", "חצות בפריז", "משחקי שלטון", "מאניבול" ו-"סוס מלחמה". ב-21 בינואר יכריז ארגון המפיקים על הזוכה, אך ייתכן והשנה תירשם סטיית תקן לאור החלטת האקדמיה שלא לקבוע מראש כמה מועמדים יהיו בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר". לפני שנתיים הגדילה האקדמיה את מספר המועמדים בקטגוריה מחמישה לעשרה ורבים מתחו ביקורת על השינוי שכן הוא יוצר זילות. אז השנה שוב משנים את השיטה – בין 5 ל-10 מקומות יכללו בקטגוריה ומספר המועמדים הסופי ייקבע לפי כמות ההצבעות. לכן, תיאורטית, ייתכן שסרט שיזכה בפרס המפיקים כלל לא יהיה מועמד לאוסקר, אך ספק אם חברי האקדמיה יתעלמו לחלוטין מ"הארטיסט" המסתמן כמנצח כמעט ודאי.
גילדת הבמאים החטיאה 6 פעמים בלבד בכל 63 שנות קיומה בניבוי זוכי האוסקר, כשהאחרונה נרשמה ב-2002 עם רומן פולנסקי על "הפסנתרן" (הגילדה בחרה ברוב מרשל שביים את "שיקאגו"). הפספוסים הנוספים נרשמו ב-2000 (סטיבן סודרברג זכה באוסקר על "טראפיק" ובגילדה בחרו באנג לי על "נמר דרקון"), 1995 (מל גיבסון על "לב אמיץ" הפתיע את רון הווארד עם "אפולו 13"), 1985 (סטיבן שפילברג, שאפילו לא קיבל מועמדות לאוסקר, זכה על "הצבע ארגמן"), 1972 (הגילדה בחרה בקופולה על "הסנדק" ואת האוסקר קיבל בוב פוסי על "קברט") וב-1968 (קרול ריד לקח את האוסקר על "אוליבר!" ואנתוני הרווי שביים את "אריה בחורף" נותר רק עם הפרס מהגילדה). ב-28 בינואר ארגון הבימאים יכריז על הזוכה שלו מבין המועמדים הבאים: מרטין סקורסזה ("הוגו"), וודי אלן ("חצות בפריז"), דיוויד פינצ'ר ("הנערה עם קעקוע הדרקון"), מישל הזנוויצוס ("הארטיסט") ואלכסנדר פיין ("היורשים"). המועמדים המובילים הם ללא ספק סקורסזה והזנוויצוס.
התסריטאים צריכים לקלוע פעמיים – תסריט מקורי ואדפטציה. בתסריט המקורי יכול להפתיע וויל רייזר על "50/50" כשם חדש ורענן עם תסריט קומי ומרגש המבוסס על סיפור אמיתי, אבל רוב הסיכויים שיצטרך לצפות בוודי אלן לוקח את הפרס על "חצות בפריז". בקטגוריית התסריט המעובד אנחנו נצפה בקרב ענקים שיכלול בין השאר את אלכסנדר פיין עם "היורשים", סטיבן זאליאן ("רשימת שינדלר", "גנגסטר אמריקאי") על "הנערה עם קעקוע הדרקון" וגם יחד עם אהרון סורקין ("הרשת החברתית", "הבית הלבן", "בחורים טובים") על "מאניבול". ייתכן ושוב אלכסנדר פיין יזכה בפרס התסריט ויסתפק במועמדויות בלבד בקטגוריות הבימוי והסרט בערב הגדול. התסריטאים שרגילים ליצירת טוויסט בעלילה, יחכו עד ל-19 בפברואר עם חלוקת הפרסים שלהם.
ב-29 בינואר יבחרו השחקנים את הפייבוריטים שלהם בקטגוריות האנסמבל, שחקן ראשי, שחקנית ראשית, שחקן משנה ושחקנית משנה. הסבירות שנבחרי גילדת השחקנים גם יזכו בפסלון המוזהב היא נמוכה בהתחשב בכך ש- 4,200 מתוך 12,000 חברים בארגון נבחרים באופן שרירותי כמצביעים וייתכן שדווקא חברי גילדה שהם גם חברי אקדמיה כלל לא יוכלו להצביע בפרסי ה-SAG. שמות המועמדים המובילים הם כמובן ג'ורג' קלוני ("היורשים"), ליאונרדו דיקפריו ("ג'י אדגר") וג'ין דוג'ארדין ("הארטיסט") בקטגוריית השחקן, מישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרלין"), מריל סטריפ ("אשת הברזל") וטילדה סווינטון ("חייבים לדבר על קווין") בקטגוריית השחקנית, כריסטופר פאלמר ("ביגינרס") ככל הנראה ייקח בהליכה איטית אך אצילית את פרס שחקן המשנה, ואוקטביה ספנסר ("העזרה") אפשרי שתוסיף פרס על המדף.