חדשות קולנוע וסרטים

נייס גאי: דירוג כל סרטיו של גאי ריצ'י - מהגרוע לטוב ביותר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יציאת סרטו החדש "הג'נטלמנים", החלטנו לצפות שוב בסרטיו של אחד הבמאים היותר מסוגננים וקלילים של התקופה הנוכחית - גאי ריצ'י. עם קריירה עשירה בהומור, דמויות מתוחכמות והפושעים שהכי קל לאהוב- הכתבת מישל צ'יקו דירגה את עשרת הסרטים (באורך מלא) של הבמאי הבריטי
10. סחף חושים (2002)

גרסתו של ריצ'י לסרטה מ-1974 של אחת הבמאיות המוערכות, לינדה ורטמילר ("שבע היפהפיות"). הסרט מתאר את נרטיב הקומדיה הרומנטית הקלאסית, גבר ואישה המהווים ההפכים הגמורים האחד מהשני- אשת מיליונר קפיטליסטי ונהנתן (המגולמת ע"י מדונה- אשתו של ריצ'י באותה התקופה) ומלח קומוניסטי עני (ג'אנקרלו ג'אניני שגילם את התפקיד גם בגרסה המקורית), שמפתחים מערכת יחסים אינטימית ומתאהבים כשהם נקלעים לאי בודד.

בעוד שהגרסה האיטלקית המקורית של הסרט נחשבת עד היום ונלמדת בבתי הספר לקולנוע בזכות האמירה הנוקבת אודות הפרשי המעמדות הכלכליים שאפיינו את איטליה באותן השנים- סרטו של גאי ריצ'י לקח את הסרט לכיוון שונה לגמרי ואותה ביקורת חברתית ונוקבת שאפיינה את הסרט המקורי, התחלפה במתיקות רומנטית מאוסה. הסרט זכה לביקורות קוטלות, התרסק בקופות ונחשב לאחד המושמצים של העשורים האחרונים.



9. אקדח (2005)

סרטו הרביעי באורך מלא של ריצ'י הוא סרט משונה במיוחד. גם כאן, בחר הבמאי להציג סיפור העוסק בפשע המקצועי האנגלי, ועם פרמיס מסקרן במיוחד. הסרט מבטיח להראות השתלשלות אירועים מותחת של מהמר בר מזל אשר טעות אחת (אך קריטית) בהתנהלותו מול הבוס הגדול של ארגון פשע, מובילה לכך שחייו נמצאיפ בסכנה. בפועל, אנחנו מקבלים את ג'ייסון סטיית'ם עם פאה שרמת האמינות (והקרינג'יות) שלה תואמת את רמת המשחק של ריי ליוטה בסרט המאוד לא מובן וברור הזה. בשורה התחתונה- למרות שהסרט נכתב על ידי ריצ'י יחד עם שם גדול נוסף (לוק בסון), הוא פשוט לא מספיק מעניין.



8. אלאדין (2019)

גרסת הלייב- אקשן לסרט המוכר והקלאסי של דיסני משנת 1992 במסגרת סאגת השחזורים שמציפים אותנו לאחרונה היא סרט לא רע, רק מעט מאכזב. בעיקר התאכזבתי לראות שהסגנון המיוחד המאפיין את יצירותיו של ריצ'י לא הופיע בסרט הזה. כמובן שמבחינת שחזור הצלחתו וגדולתו של הסרט המקורי, גרסת הלייב-אקשן מתחילה מנקודת נחיתות ברורה, ולמרות זאת הסרט קליל מאוד ומלבד שיר אחד ממש מיותר שהוסיפו לנסיכה יסמין (כחלק מאמירה נשית חזקה ומעצימה), הסרט מהנה לצפייה. אפשר לציין לחיוב גם את הבחירה בוויל סמית' בתור הג'יני (שגולם על ידי רובין וויליאמס המנוח בסרט המקורי) שהופעתו בסרט עלתה על הציפיות.

7. שרלוק הולמס- משחק הצללים (2011)

הסרט השני מבין סרטיו של ריצ'י המבוססים על דמות הבלש הספרותי שרלוק הולמס. בסרט זה, מוצא את עצמו שרלוק הולמס יחד עם (ובניגוד לרצונו) עוזרו הנאמן ד"ר ג'ון ווטסון ,כשהם נקלעים לעוד פרשייה אותה הם צריכים לפתור, כשכעת מדובר בלא אחר מיריבם המתוחכם ביותר- פרופסור ג'יימס מוריארטי המיתולוגי מספרי הבלש. סרט חביב ומהנה אך לא זכיר במיוחד.

6. קינג ארתור (2017)

"קינג ארתור- אגדת החרב" מציג את סיפור המלך ארתור המוכר שהובא בפנינו בגרסאות קולנועיות (וטלוויזיוניות) רבות לאורך השנים- בצורה מרעננת ובגישה שונה ומסקרנת. עם תקציב ענק, גרפיקה מרשימה, הציניות וההבלחות ההומורסיטיות המאפיינות את הדיאלוגים של ריצ'י. על אף העובדה שלא הצליח להחזיר את ההוצאות התקציביות שהושקעו בו, זהו סרט הרפתקאות מרשים ואסקפיסטי שכיף לצלול לתוכו.



5. שרלוק הולמס (2009)

הסרט הראשון מבין מה שהייתה אמורה להיות סדרה בת שלושה סרטים המבוססים על דמותו של הבלש הספרותי המוכר. סרט אקשן קליל וכיפי כיאה לסרטיו של ריצ'י עם חקירה המתפתחת למקומות מפתיעים ומעניינים. הולמס וד''ר ווטסון עוברים שרשרת אירועים וחוויות בזמן חקירתם יחד סדרת מקרי רצח שבוצעו בצורה מסתורית וכמעט על טבעית. בסרט משתתף קאסט שחקנים מוצלח בהם רוברט דאוני ג'וניור כשרלוק הולמס, וג'וד לאו כד''ר ווטסון.



4. שם קוד מ.ל.א.ך (2015)

בשנות ה- 60 המוקדמות, "שם קוד מ.ל.א.ך" מציג משימה שבה ה-CIA והק.ג.ב מחליטים לאחד כוחות ולשלוח כל אחת מהן סוכנים מטעמה ויחד לחבור לפעולה סודית נגד איגוד פושעים מסתורי העובד על יצירת נשק גרעיני למטרות טרור. הסרט מבוסס על סדרת טלוויזיה ששודרה בשנות ה-60 ושנוצרה על ידי איאן פלמינג- היוצר האחראי בין היתר לדמותו של הסוכן המפורסם בעולם- ג'יימס בונד. בניגוד לסרטים שבדרך- כלל נקשרים עם הז'אנר מלא הפאתוס עם דמות הסוכן הכל יכול, "שם קוד מ.ל.א.ך" הוא סרט משעשע, קצבי וסוחף. הצבעוניות והדינמיקה בין הנרי קאביל וארמי האמר המעולים הופכים את חוויית הצפייה לכזו שאפשר לראות שוב ושוב.

3. רוקנרול'ה (2008)

עולם הפשע הציני והלעיתים ביזארי אשר ביסס את מקומו של גאי ריצ'י כאוטר בולט החל מהתקופה של סוף שנות ה-90 הקודמות- מופיע בסרט המופלא הזה. הסרט קושר את סיפוריהם של פושעים מקצועיים וחובבניים ברחובות הפשע הלונדוני בעודם מנסים לקבל את חלקם מתרמית נדל''ן שעתידה להניב סכום כסף גדול מאוד. הצורה שבה הסיפורים נשזרים האחד בשני, הדמויות המשעשעות, הדיאלוגים הקלילים והטון האופייני כל כך לסרטיו של ריצ'י- הופכים את הסרט הזה לאחד מסרטיו הטובים.



2. לוק, סטוק ושני קנים מעשנים (1998)

אחרי שנתפסו מרמים במשחק פוקר מול ראש ארגון פשע, מתבקשים ארבעה חברים להחזיר את סכום הכסף העומד על כחצי מיליון פאונד, אותו הרוויחו במרמה במסגרת משחק הקלפים. השתלשלות האירועים מובילה את ארבעת החברים להיקלע לסיטואציות בלתי צפויות, משעשעות ומוזרות במטרה להישאר בחיים ולפדות את חובם מול העבריינים הרודפים אותם.

סרטו הראשון של ריצ'י באורך מלא וגם זה שהביא את ריצ'י לתודעה הבינלאומית. זוהי גם הופעת הבכורה של שחקנים כמו ג'ייסון סטיית'ם וויני ג'ונס. כבר בסרט זה ניתן לראות אלמנטים שונים המאפיינים את יצירותיו של ריצ'י החל מהתעסקות בעולם האלים והעברייני הבריטי ועד שימוש באלמנטים קולנועיים בלתי קונבנציונאליים הבאים לידי ביטוי בין היתר בעריכה תזזיתית וצילום מסוגנן וצבעוני.



1. סנאצ' (2000)

קומדיית הפשע השחורה של ריצ'י משנת 2000, אשר נפתחת בשוד יהלומים המבוצע על ידי כנופיה יהודית חרדית בבלגיה, חושפת ככל שאנחנו מתקדמים עם העלילה עוד ועוד דמויות משונות ואירועים בלתי צפויים, כנופיות המנסות להניח את ידם על יהלום עצום, וקרבות אגרוף שחייבים לנצח. הסרט קופץ בין קווי העלילה השונים והדמויות הרבות ומהווה את הזיקוק הטהור ביותר של סגנונו הבלתי רגיל והכיפי של היוצר האהוב. בסרט משתתף קאסט שחקנים ענק, החל מג'ייסון סטיית'ם (שוב), בראד פיט- בתפקיד מתאגרף צועני (המגלם את התפקיד בצורה גאונית), בניסיו דל טורו ועוד רבים אחרים. ב- 2017 עלתה לאוויר סדרת פשע קומית המבוססת על סרטו של ריצ'י.

מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2020
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט