חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים הרומנטיים ביותר של העשור – פרוייקט מיוחד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

העשור חלף ואיתו השתדרגו מערכות הקולנוע, כורסאות הישיבה, המיזוג באולמות, חדות התמונה ואיכות הסאונד, אך דבר אחד לא השתנה – הרגש. או במקרה שלנו - הרומנטיקה. בשנות התשעים היו אלו ג'ק ורוז בסרטו המדובר של ג'יימס קמרון, "טיטניק" שחרטו את המילים "רומנטיקה" מחדש בהיסטוריית הקולנוע, כעת הרשימה שונה לגמרי.

הרי הם לפניכם בפרוייקט מיוחד הסוקר את הז'אנרים המגוונים של הקולנוע – חמשת הסרטים הרומנטייים ביותר של העשור החולף שיצאו להקרנות מסחריות, מהמקום החמישי לראשון –

5. לפני השקיעה/נקודת מפגש –

[*]

אמנם הרומנטיקה לא מתברכת באופן ישיר בסרטים אלו, אך הם בהחלט מתעסקים בנושא מנקודות מבט מעניינות ואמיצות. "לפני השקיעה" אינו סרט שיוריד לכם דמעות, אך בהחלט יעביר שיעור או שניים ברומנטיקה. בסרטו הייחודי של הבמאי ריצ'ארד לינקלייטר ובהמשך ישיר לסרטו הקודם "לפני הזריחה" שיצא בשנת 1995, המשחק על עיקרון סרט בזמן אמת, מפגיש יחד את איתן הוק וג'ולי דלפי, שני שחקנים בעלי סקס אפיל מעורר קנאה בסמטאות פריז הקסומה, כאשר הם מדברים על פוליקיטה, פילוסופיה, איכות הסביבה והכי חשוב – על אהבה.

[*]

אחרי הצפייה ב"נקודת מפגש" הסרט החכם, המבדר והעוקצני במיוחד של וודי אלן, קשה להישאר אדישים. ההבנה הקולנועית העמוקה של אלן, בשילוב שחקנים מהפנטים כמו סקרלט ג'והנסון וג'ונתן ריס מאיירס, מוסיקת אופרה המתפקדת כשטיח מוסיקלי לכל אורך הסרט ושוטים קרים ומדוייקים, נולד סרט בוגר, עמוק, מטריד ויוצא מן הכלל.

4. 500 ימים עם סאמר –

[*]קחו רעיון פשוט וטוב, שלבו אותו עם זואי דשאנל, כוכבת בעלת עיניים מהפנטות ועם עריכה קולנועית ברמה גבוהה ביותר וקבלו את אחד הסרטים המיוחדים של העשור האחרון. הבמאי מארק ווב (שעתיד לביים את הגרסה הקרובה ל"ספיידרמן") לוקח זוג צעיר ומעביר אותנו ואותו מסע אל תהפוכות הזמן ותחושות הבטן המלוות מערכת יחסים - ובעיקר את אלו המלוות פרידה. בהבנה קולנועית מצויינת, ווב לוקח את המורכבות שבאהבה וחוקר אותה מכל זווית וכיוון אפשרי.

3. שמש נצחית בראש צלול –

[*]

ג'ים קארי לא נראה רציני יותר מתפקידו ב"שמש נצחית" מאז תפקידו ב"איש על הירח". בסרטו של מישל גונדרי ("מדעי החלום", "קדימה, תריץ אחורה") ובכתיבתו של צ'ארלי קאופמן ("אדפטיישן") שגם זכה בפרס האוסקר על כתיבת התסריט הזה, מגיעה דרמה רומנטית מיוחדת ומאוד מוערכת מפי המבקרים, כאשר קארי וקייט ווינסלט מגלמים זוג אוהבים, המבקשים למחוק את הזיכרון האחד של השני לאחר פירור מערכת היחסים ובאופן אירוני רק אז מצליחים להבין, איך הכל בעצם התחיל. זוהי דרמה מיוחדת, העשוייה היטב ומשרתת באופן מושלם את הסיפור המקורי עליו היא נשענת.

2. פשוט מאוהבת –

[*]

יש משהו מקסים בפשטות ופשטות זהו בהחלט השם האמצעי של "פשוט מאוהבת". אולי זו העובדה כי מריל סטריפ משחקת בסרט, אולי אומה תורמן או השחקן בריאן גרינברג – אך כנראה שזהו השילוב בין כולם. "פשוט מאוהבת" היא יצירה ססגונית, מלאת חן והומור, המתמודדת עם השאלות הקשות ביותר של החברה המודרנית – יחסים, הורים, זוגיות, פער גילאים, התמודדות, התחלות החדשות ומצליחה לעשות זאת בנגישות ובקסם. הקאסט, יחד עם הבמאי בן יאנגר, הופכים את "פשוט מאוהבת" לסרט שאפשר לראות שוב ושוב ושוב – והוא פשוט לא נמאס.

1. המעיין –

[*]

הסרט הקונטרוברסלי והמדהים של דארן אהרונופסקי ("רקוויאם לחלום", לאחרונה "המתאבק" ו"הברבור השחור") הוא יצירה קולנועית מפעימה וחונקת ודווקא בגלל העובדה הזו קשה לראותו יותר מפעם אחת. שני השחקנים הראשיים, רייצ'ל וויז ויו ג'קמן, עושים חיל ליצירה המופתית למיטיבי הלכת וגורמת לנו להבין שאהבה מתרחשת גם בעבר גם בהווה וגם בעתיד. הסרט, אינו פשוט לצפייה ובהחלט אינו מיועד לכל אחד, כאשר הוא בעל קצב איטי ומכיל בתוכו נושא מורכב למדי – אך למי שמצליח להיכנס לראש הפתוח של הבמאי אהרונוספקי, מובטחת הנאה נצחית בלתי נשכחת.

מה דעתכם? מהם הסרטים הרומנטיים שעשו לכם את העשור?

עיקבו אחר סקירות קרובות בז'אנרים נוספים.
תגובותהוסף תגובה
1תאמינו לי מי שכותב את הביקורות הוא פשוט חסר תאם - הסטים ממש גרועים !!!! וני אוהבת קומדיות רומנטיות אבל מה נסגר איתכם קצת טעם!!!! איפה ההצעה ? ןתלכ קצת יותר אחור הסרטים הרומנטים של כל הזמנים - נדודי שנה בסיאטל כשהרי פגש את סאלי , בזמן שישנת , לא חסר !!!!!לא חייבים לבחור סרטים משעממים ומרדימים!!!!!! הילה (26) | 21/10/2010 11:46:29
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט