חדשות קולנוע וסרטים

מה כדאי לראות ביום הקולנוע? המלצות מבקרי Seret

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הקולנוע הישראלי יוצא היום (22.10) לדרך. במסגרת היום יוקרנו מ-11:00 ועד חצות כל הסרטים – ישראליים וזרים כאחד – במחיר אחיד של 10 ש"ח ב-40 בתי הקולנוע של רשתות הקולנוע החברות בהתאחדות ענף הקולנוע ברחבי הארץ – יס פלאנט, סינמה סיטי, רשת לב, רב חן וגלובוס. כדי לסייע לכם בבחירה אספנו עבורכם את ההמלצות החמות של מבקרי האתר על הסרטים אליהם כדאי ללכת מבין הסרטים שמוצגים ביום הקולנוע:

יאיר הוכנר - על חבל דק

במאי: רוברט זמקיס, שחקנים: ג'וזף גורדון לוויט, בן קינגסלי

תקציר: הסיפור של אמן ההליכה על חבל הצרפתי פיליפ פטי שהעז, כנגד החוק, לעשות את הבלתי ייאמן – הליכה על חבל בין שני מגדלי התאומים בשנת 1974. מי שעזר והנחה את פטי היה המנטור שלו, פאפא רודי, ולצידו חבורה שהייתה צריכה להתגבר על מכשולים רבים, התנגדויות, תככים ולחצים, כדי להוציא את תכניתם המטורפת לפועל.

ביקורת בקצרה: "שנים לא נהניתי ככה מסרט שביים רוברט זמקיס, שמצליח להטעין את הסיפור בקסם בלתי נדלה. בעזרת ג'וזף גורדון לוויט, זמקיס מעביר את התחושה של אדם שכל חלומו הוא להלך על חבל רק כי הוא נמצא שם. הוא נעזר בטכנולוגיה חדשנית ביותר המשתמשת בצורה מבריקה ונבונה במיוחד בצילום תלת מימד וגם בגודל ובעוצמתו של מסך האיימקס, מה שהופך את הסרט לחוויה קולנועית גדולה מהחיים. הצופים ממש מרגישים את החוויה של הליכה על החבל בין שני המגדלים".



רון פוגל - להציל את מארק וואטני

במאי רידלי סקוט, שחקנים: מאט דיימון, ג'סיקה צ'סטיין

תקציר: במהלך משימה למאדים האסטרונאוט מארק וואטני נחשב למת אחרי סערה וננטש לבד בידי הצוות שלו. עם מעט מאד אספקה, וואטני חייב לפנות לחוש ההמצאה, החדשנות וההשראה שלו כדי להמשיך להתקיים ולמצוא דרך לסמן לכדור הארץ שהוא בחיים. מיליונים של קילומטרים משם, נאס"א וצוות של מדענים בינלאומיים עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את החללית הביתה, בזמן שחברי הצוות שלו מתכננים באותו הזמן תכנית הצלה נועזת וכמעט בלתי אפשרית.

ביקורת בקצרה: "'להציל את מארק ווטאני' הוא סרט על סף המגלומניות והעובדה שאינו לוקח את עצמו (רוב הזמן) ברצינות מצילה אותו מדידקטיות יתר. זהו סרט שיש בו הכל ולכולם - חובבי המדע הבדיוני ייהנו מהתצוגה הגובלת בפטישיזם של כלי החלל וצילומי הכוכב המרהיבים. מי שמחפש סיפור אנושי ימצא את הרובינזון קרוזו שלו בחלל וכולם ייהנו מבידור מהוקצע ומשובח. בשעה טובה נפתחה עונת האוסקרים".

אלעד שלו – חוקי הפשע

במאי: סקוט קופר, שחקנים: ג'וני דפ, ג'ואל אדגרטון

תקציר: סיפורו האמיתי של ג'יימס וויטי בולגר, הפושע האלים והידוע ביותר לשמצה בבוסטון של שנות ה-70, ואחיו של סנאטור בכיר. סוכן ה- FBI ג'ון קונולי משכנע את בולגר לשתף פעולה עם ה- FBI כדי לחסל אויב משותף: המאפיה האיטלקית. הברית ביניהם יוצאת משליטה ומאפשרת לווייטי להתחמק מאוכפי החוק, בעודו צובר כוח כדי להפוך לשליט האימה של עולם הפשע בבוסטון ולאחד המאפיונרים המסוכנים ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

ביקורת בקצרה: "דפ מגיש הופעה עוצמתית במיוחד, שבניגוד למניירזם שאפיין את הופעותיו האחרונות, מצליחה לתפוס במדויק את המהות של בולגר, על הפרנואידיות, שיגעון הגדלות וקור הרוח המצמרר שלו. הבמאי סקוט קופר ("אחים בדם") שולט ביד רמה בסרט ומנווט אותו ביעילות ומקצועיות תוך הימנעות מהאדרת הדמויות כפי שנעשה בסרטי פשע רבים, אלא בהצגה כנה וחסרת רחמים שלהן על מגרעותיהן ואכזריותן".



נתן ליכטר – סיקאריו

במאי: דניס וילנב שחקנים: אמילי בלאנט, ג'וש ברולין, בניסיו דל טורו

תקציר: קייט, סוכנת FBI אידאליסטית, מגויסת בידי סוכן יחידת עלית ממשלתית מיוחדת כדי לעזור במלחמה המחריפה נגד הסמים בשטח ההפקר בגבול בין ארה"ב ומקסיקו. הצוות, בהנהגתו של יועץ מסתורי בעל עבר מפוקפק, יוצא למסע חשאי שגורם לקייט לפקפק בכל מה שהיא מאמינה על מנת לשרוד.

ביקורת בקצרה: סיקאריו" הוא סרט מהפנט שתופס את הצופה בקרביים כבר מהסצנה הראשונה בה כוח FBI פולש לנכס בבעלותו של קרטל סמים. כמו ב"אסירים" וילנב אינו מרחם על הצופה ושומר על מתח גבוה לאורך כל הסרט. תסריטו של שרידן משאיר לא רק את קייט באפילה דרך חשיפת חלקים קטנים של התמונה הגדולה, אלא גם את הצופה. מצד אחד זה קצת מתסכל והופך את הצפייה למעט מבלבלת. מצד שני, כאשר התמונה הגדולה מתבררת בסוף הסרט, החוויה הזאת הופכת לכדאית מאוד".

מור קומפני – ילדות פרא

במאית: דניס גמזה ארגובן

תקציר: חמש אחיות צעירות, פרועות ועם אהבה גדולה לחיים גדלות בבית סבתן. אט אט הופך הבית המשפחתי לסגור וקפדני יותר והמגע שלהן עם העולם שבחוץ הולך ומצטמצם. במקום ללכת לבית הספר הן מקבלות שיעורים בבישול ותפירה, ובמקום ללכת לצפות במשחק הכדורגל הן מתכוננות לנישואים שמארגנים להן. חמש האחיות מחליטות להיאבק, כל אחת בדרכה.

ביקורת בקצרה: "מדובר על סרט מעכיר שלווה, שילווה את הצופה בו הרבה מעבר למדרגות הקולנוע. ארגובן זכתה בפרס "סינמה אירופה" בפסטיבל קאן האחרון ולא בכדי – יצירתה מרשימה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסרט ביכורים בהשתתפות שחקנים לא מנוסים. בעבודתה עמם, הפיקה ארגובן את המיטב וביימה יצירה מטלטלת, רגישה ונוגעת, המעלה שאלות קיומיות על מעמדן של נשים רבות ברחבי העולם".



בימי קולנוע הקודמים בתי הקולנוע היו מלאים עד אפס מקום, כך שמומלץ לרכוש כרטיס מראש ליום חמישי הקרוב. אתם מוזמנים להזמין כרטיס לסרט לבחירתכם דרך הקישור המצורף. לחץ כאן לרכישת כרטיסים לסרטים
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ חוקי הפשע (עמוד סרט)
חץ להציל את מארק וואטני (עמוד סרט)
חץ על חבל דק (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט