חדשות קולנוע וסרטים

המצלמה לא שוכחת: סרטי הפאונד פוטג' הגדולים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאז ההצלחה המפתיעה של "פרויקט המכשפה מבלייר", דרך השד מ"פעילות על טבעית" ועד "קלוברפילד", סרטי הפאונד-פוטג', שכל ההתרחשויות שבהם תועדו לכאורה בידי מצלמות אמיתיות, הפכו לז'אנר מצליח בפני עצמו. לכבוד צאת סרט המתח "חיפוש", העוקב אחר אב המחפש את בתו שנעלמה ומבוסס כולו על צילומים ממסך המחשב, יצאנו להביא לכם שבעה ממיטב סרטי הז'אנר
V/H/S .7

יש כל כך הרבה סרטי אנתולוגיה המקבצים מספר סרטי אימים קצרים לסרט אחד, אך עד לשנת 2012 אף אחד לא מיזג בין הז'אנר הזה לסרטי פאונד פוטג'. אתר האימה "Bloody Disturbing" העלה רעיון לנצל את הקשרים שצבר דרך ראיונות עם מספר במאים, לבחור תשעה מתוכם, לזרוק אותם עם מצלמה ו-100 אלף דולר.

התוצאה הסופית הפתיעה את כולם כאשר הוקרנה בפסטיבל סאנדנס וזכתה אחרי כן להצלחה ברחבי ארה"ב אחרי שנרכשה ע"י אולפן האימה "בלומהאוס" להפצה. יש לסרט עליות וירידות, חלק מהבמאים השתמשו בטריקים שכבר נוסו בעבר והחלקים האחרונים קצת פתטיים. אך הסיפורים הראשונים מרגישים כמו סרט אימה בסגנון הישן, שבה אין הרבה מתח אלא יותר שדים ואימה טהורה.



6. כרוניקה בזמן אמת

ככל הנראה הסרט הכי יוצא דופן ברשימה הזו היא היצירה של ג'וש טראנק המראה כי אפשר לעשות סרט גיבורי על עם מצלמה קטנה וצוות גדול. טראנק סמך בסרט זה על אחראי האפקטים שבהמשך יקבלו אוסקר על "מקס הזועם: כביש הזעם" ויצר את הסרט עם תקציב של 12 מיליון דולר בלבד. טראנק מוביל אותנו במבוך ריאליסטי וקצבי כמו בסרט אימה.

אנדרו, גיבור הסרט (בכיכובו של דיין דיהן בהופעה שתהפוך אותו לכוכב), הוא נער מבולבל ובלתי צפוי המגלה כי יש לו ולחבריו כוחות על. החבורה מנסה להתמודד עם כוחותיה החדשים ועם אנדרו שהופך למסוכן במיוחד. גם בסרט הזה ישנם חסרונות, במיוחד המערכה האחרונה שאכזבה אותי קשות וסגרה את הסרט בחוסר טעם, אולם הדרך שמובילה אליה היא מקורית ועושה שימוש נבון בז'אנר. תסריטאי הסרט, מקס לנדיס, אמר כי הוא עובד כעת על סרט המשך.



5. אנתרקס

בפינה הישראלית של הז'אנר נמצא סרטו קטן המידות של שי שרף. מבוסס על חוויותיו האישיות של הבמאי, הסרט עוקב אחר קבוצת חברים מהצבא שנדבקים אחד אחד באנתרקס. בהמשך העלילה החברים מגלים כי המחלה קשורה לניסוי כנגד אנתרקס אשר עשו בזמן הצבא.

בניגוד לשאר סרטי הפאונד פוטג' ברשימה המתבססים על אירועים על טבעיים, הסרט הזה מצליח לעורר אי נוחות אצל הצופה בעיקר בגלל שהינו מתאר מציאות קיימת. הכול בסרט מרגיש אמיתי, מהתחקיר האמין שעשו יוצרי הסרט עד למפלצת בסרט שהיא איננה שד על טבעי אלא הצבא והמדינה שלנו. יש לסרט את המורדות שלו בעיקר בזכות משחק לא אמין במיוחד ופתיחה מעט חלשה המרחיקה את הצופה מהדמויות. אך כל זה איננו משנה כאשר "אנתרקס" מצליח להתניע וההרגשה היא של סרט תיעודי מטלטל מאוד.

4. The Den

ההפקה הקנדית הקטנה הזו עוררה בי סלידה מהרשתות החברתיות, כפי שהציג אותן הבמאי זאכרי דונוהו. הסרט עוקב אחרי אליזבת', צעירה אשר מכורה לרשת חברתית דמוית סקייפ, שנוהגת למצוא חיבה ואהבה דרך התקשרות לאנשים שונים ברחבי העולם ולדבר איתם באופן אקראי. יום אחד אליזבת' מתקשרת באופן אקראי כתמיד וחוזה ברצח ועינוי של נערה צעירה ע"י אנשים מסתוריים. לפתע, כל אדם ברשת נראה לה חשוד ומוזר, הסקייפ האהוב שלה אינו מוגן יותר ומצלמת הרשת שלה נפתחת ועוקבת אחריה כל הזמן.

הסרט מצולם כולו דרך הדסקטופ של אליזבת' אך אל תטעו, זה ממש לא סרט משעמם כמו סרט האימה הדומה בעלילתו "Unfriended". בסרט הזה אתם תזכו לחוש חוסר נוחות שבעיקר נובע מהעובדה שאתם אלה שפורצים לחייה של אליזבת'. היא תעשה הרבה דברים שהיא ממש לא רוצה שתראו ואף תתחנן בפניכם לעוף לה מהחיים, אך דונוהו מביע את הביקורת על מציצנות בכך שהוא מכריח אותך לצפות בה עד הסוף המר.



3. פרויקט המכשפה מבלייר

אי אפשר להכין רשימת סרטי פאונד פוטג' בלי להזכיר את הסרט הראשון בז'אנר. "פרויקט המכשפה מבלייר" הוא סרט שיצרו סטודנטים לקולנוע שרצו לבדוק את אמינות אגדת המכשפה מבלייר ע"י יצירת סרט על סטודנטים לקולנוע שרצו לבדוק את אמינות אגדת המכשפה מבלייר.

עם אפס תקציב והרבה מאוד יצירתיות, "המכשפה מבלייר" זו קלאסיקה בת זמננו שבה הסטודנטים מוכיחים את עצמם כבמאים מוכשרים שיודעים כיצד לביים סרט עלילתי, סרט דוקומנטרי וסרט מוקומנטרי. סטודנטים אלו הסיקו כי הקהל מספיק חכם ולא צריך את ג'ייסון או פרדי, הקהל יכול ליצור בעצמו את נראות המפלצת ודי בכך שנשמע ונרגיש אותה.



2. פעילות על טבעית

הבמאי אורן פלי היה צריך בית, שני שחקנים נהדרים שאנחנו לא נשמע עליהם ו-15 אלף דולר. עם כל זה הוא גרם לכל אמריקה להתקין מצלמות חשאיות בביתם וגרר סדרת אימה ששלטה במשך קרוב לעשור בליל כל הקדושים. העלילה מאוד שגרתית: זוג שמגיע לבית חדש ונתקף בישות מסתורית הקשורה לעבר של האישה.

בניגוד לפרויקט המכשפה, פלי בחר לתקוף את הקהל בביתו, במיטה שלו ובחר בכלים הכי ריאליסטיים שניתן כדי להמחיש שאתה נמצא בחדר חקירות ורואה אירועים אמתיים לחלוטין. פלי הרס את סרטי הסלאשר המדממים ששלטו בזמן הזה ואמר לקהל: עכשיו אתם מדמיינים, עכשיו אתם חושבים, רק ככה אתם תבינו את הסרט שלי ותיבהלו באמת.

1. קלוברפילד

השוני בין הסרט הזה לבין כל שאר הסרטים ברשימה הוא פשוט כי הסרט הזה כולל את כל האלמנטים הטובים ביותר בפאונד פוטג' ומקצין אותם לרמת התענוג. אתם רוצים לפחד? יש, אתם רוצים דרמה וסיפור אהבה מטלטל? יש, אתם רוצים אפקטים? יש, אתם רוצים אימה של מתח וחשיבה? יש, ביקורת נוקבת על הצבא ודרך החיים שלנו כיום? יש, אתם רוצים לסגור את המוח ולראות איברים מתעופפים על המסך? בוודאי שיש.

הבמאי מאט ריבס פותח את הקריירה שלו בסרט שיש בו הכול. גם כאן העלילה פשוטה, דמיינו את גודזילה רק מעיניו של מיקה מ"פעילות על טבעית" שרוצה להציל את אליזבת' מ"The Den" ויש לו את חבורת החברים הקלאסית שצריכים לשרוד את הרס ניו יורק במהלך מסע מפלצתי אפוקליפטי ומצמרר. שני סרטי המשך בעולם קלוברפילד יצאו לאחר סרט המקור - "דרך קלוברפילד 10" המצוין ו"פרדוקס קלוברפילד" הנשכח.



הסרט "חיפוש" יוצא בסוף השבוע (27.9) לאקרנים, לאחר שזכה להצלחה ביקורתית וקופתית מאז הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל סאנדנס. לאחר שבתו בת ה-16 של דיויד קים נעלמת באופן מסתורי, נפתחת חקירה מקומית בניהולה של חוקרת פרטית שנרתמת מיד למשימה. אולם 37 שעות לאחר מכן, מחליט דיויד לקחת את המושכות ולחפש במקום בו כל הסודות שמורים - מחשבה הנייד של בתו. דיוויד חייב להספיק במירוץ אחר עקבותיה הדיגיטליים של בתו, לפני שהיא תעלם לו לתמיד.

מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ חיפוש (עמוד סרט)
חץ קלוברפילד (עמוד סרט)
חץ פרויקט המכשפה מבלייר (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט