חדשות קולנוע וסרטים

"כל המשתתפים בסרט הצליחו - חוץ ממני": ראיון עם במאי "פריסילה מלכת המדבר"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לרגל חגיגות 25 שנה לסרט הפולחן, הגיע הבמאי סטיבן אליוט לפסטיבל חיפה להקרנה מיוחדת של "פריסילה מלכת המדבר". מבקר האתר רון פוגל ישב איתו לשיחה על הצילומים במדבר, הדרך שסלל לסרטים להט"בים, ההצלחה של הכוכבים גאי פירס והוגו וויבינג וההצלחה המיוחדת של הסרט בישראל
לפני 25 שנים פרץ הסרט "הרפתקאותיה של פריסילה מלכת המדבר" לחיינו. אני זוכר שהלכתי לראות אותו בקולנוע שהיה אז בגן העיר בתל אביב שם הוא הציג למעלה משנה ברצף, דבר שהיום נשמע כמו מדע בדיוני. מאז צפיתי בסרט האוסטרלי הזה עשרות פעמים ונהניתי כל פעם מחדש. לרגל חגיגות 25 שנות לסרט הקאלט, הגיע לפסטיבל הסרטים בחיפה הבמאי סטיבן אליוט ואני נפגש עימו לראיון ערב אחרי הקרנת הסרט בפסטיבל.

יש משמעות מיוחדת עבורך להגיע לישראל בה הסרט הצליח במיוחד לרגל חגיגות 25 השנה?

"אתמול מלאו בדיוק 25 שנים להקרנה הראשונה של הסרט. כשיצא הסרט במקור, הוטסתי ללא מעט מדינות להקרנות ואז אמרו לי בין היתר אתה צריך לבחור בין בכורה במדריד לבכורה בתל אביב ומכיוון שאף אחד לא יראה את הסרט בישראל המליצו לי לנסוע למדריד. עד היום ביחס לגודל האוכלוסייה ישראל היא המקום שהסרט הכי הרבה הצליח בו .אז עכשיו אני סוגר מעגל ומגיע סוף סוף לישראל".

אמרת בעבר כי מדובר בפיל גוד פילם, האם לדעתך זהו סרט פיל גוד קויירי? האם בכלל ניתן לקטלג את הסרט?

"שאלה מצוינת, אני התחכמתי ולא רציתי שהסרט יזוהה דווקא עם הקהילה הקווירית. בראש ובראשונה זהו סרט מסע. ידעתי שאם אעשה סרט קווירי אף אחד לא יבוא לראות אותו. קיבלתי תגובות די זועמות מקהל גאה בהקרנה בסן פרנסיסקו. טענו שלא התמודדתי עם נושא האיידס ועם נושאים כואבים אחרים של הקהילה, אבל מטרתי הייתה להתחכם ולכן בתחילת הסרט אני צוחק על הגיבורים שלי ואז בלב המדבר אני צוחק יחד איתם על חייהם וזה כבש את הקהל הגאה ובמיוחד את הקהל הלא גאה. עשיתי סרט לכולם ובסופו של דבר הסרט פתח הרבה דלתות לקהילה הגאה. ניגשו אליי חברה טרנסים בהונג קונג וסיפרו לי שהסרט נתן להם את האומץ לחשוף את עצמם וקיבלתי המון תגובות מרחבי העולם שהסרט נתן לא מעט לגיטימציה לנושא הדראג קווין ולקהילה הגאה".

[*]

(סטיבן אליוט בפסטיבל הסרטים בחיפה. צילום: זיו עמר)

יצא סרט די במקביל אליך בשם "וונג פו" שדי התעלמו ממנו. מה דעתך על כך?

"הסרט ההוא היה פשוט לא טוב. בסרט שלי הייתה לדעתי המון כנות. בסרט ההוא פטריק סוויזי הופך מחוואי מסוקס לדראג קווין והשינוי לא מוסבר בכלל. בסרט שלי זה לא קורה".

בוא נדבר קצת על הלוקיישנים המדהימים, כמו הסצנה לקראת הסיום.

"הלוקיישנים די נמצאים שם, בערבות האוסטרליות. בסרטים כמו "מקס הזועם 2" צילמו באזור שצילמנו ,אבל כשהוגו וויבינג מסתובב שם עם שמלה ירוקה שמאוד שונה מהנוף אז מוטיב ה'דג מחוץ למים' מאוד בולט. אף אחד לא זיהה שצילמנו בקופר פידי, ממש איפה שצולמו עשרות סרטים אוסטרליים, אבל בסרטים ההם תמיד הדמויות השתלבו בנוף המחוספס ואצלי השמלות המרהיבות שברו לחלוטין את כללי המשחק בנוף המדברי. ואם כבר בעניין התלבושות, רציתי ללכת על הסוף כמו שמלות ענקיות ונעל ענקית והכל הצטלם נפלא במדבר האוסטרלי". אחת הסצנות האהובות עליי בסרט היא הסצנה שבה הולכים הגיבורים לאיבוד ופוגשים בילידים האוסטרלים. לי תמיד היה הרגשה שזו סצנה שבה הדחויים פוגשים דחויים אחרים.

"אכן כן, מדובר במיעוט אחד פוגש מיעוט אחר. חשבתי לצלם את סצנת הסיום שהזכרת באיירס רוק (אתר אבוריג'ני קדוש ידוע ביותר באוסטרליה) אך עורך הדין הלבן של השבט שהיה בפגישה אמר לי שהוא לא ישקוט עד שלא יישאר אדם לבן גאה אחד באוסטרליה. רק תחשוב מה היה קורה אם המקומיים היו מסכימים שנצלם שם. עד היום אני עצבני על מה שקרה שם".



ספר קצת על שלושת השחקנים הראשיים שהסרט הצליח להזניק או להתניע מחדש את הקריירות שלהם.

"גאי פירס היה כוכב טלוויזיה גדול בסדרה 'קרוב רחוק' ומאוד רצה לשנות את הדימוי שלו. הוא אמר לי 'אני אעשה הכל כדי להרוג את הדמות שלי בטלוויזיה'. הוגו וויבינג כבר גילם דמויות גאות והיה נלהב לעשות את התפקיד. עבדתי איתו לפני כן כעוזר במאי . שניהם היו די בתחילת הדרך ,לפני התהילה בהוליווד וטרנס סטמפ הנהדר נחשב אז כגמור בתעשייה. כל הזמן הוא קיטר שהוא שעבד עם גדולי הבמאים צריך לשחק באיזה סרט קטן במקום נידח. ניצלתי את האומללות וחוסר השביעות רצון שלו כדי להביא למסך דמות של גאה מזדקן ועצבני והוא פשוט גילם את עצמו באופן מרהיב".

אתם נפגשים לפעמים?

"בטח. נהיינו כולנו מעין משפחה קטנה, וכל מי שהשתתף בהפקה הצליח –חוץ ממני. אני קיבלתי החלטה להישאר בתחום הסרטים העצמאיים. ניסיתי את מזלי באמריקה וזה החזיק מעמד בערך לעשר דקות (צוחק) .כתבתי את המחזמר בעקבות הסרט וזה עד היום מביא לי הצלחה נאה מאוד עד היום, תודה לאל".

כיצד בחרת את השירים לפס הקול המדליק?

"אני בחרתי את כל השירים. היה לנו מזל כי חברת 'פוליגרם' קנו חברות תקליטים ותוך כדי הסרט הם קנו את מוטאון שעבדו איתנו והכל היה חינם כשהיום זה היה עולה הון תועפות".

איך היה לצלם במדבר?

"נפלא, במדבר כולם נהיים ענווים. לא מקטרים על תלבושות ועל חדרי מלון ושמחים שמישהו נותן להם כוס מים. אתה מבין בטבע כמה אתה קטן וכמה היקום גדול ונפלא".

הקרנה נוספת: יום שישי 18.10 בשעה 22:15 באודיטוריום חיפה. לכרטיסים: לחצו כאן
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט