חדשות קולנוע וסרטים

יוסי וג'אגר הולכים על המים - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחד היוצרים הישראלים הבולטים והטובים בעשר השנים האחרונות הוא ללא ספק איתן פוקס, הבמאי שעשה שישה סרטים והצליח להחדיר את הליגיטימציה להיות הומוסקסואל בישראל של שנות ה- 2000. מה שיפה אצל פוקס זה שהוא עושה קולנוע אישי שמצליח לגעת בכולם ולא משנה מה היא נטייתך המינית. בימים אלו יצאו למכירה והשכרה שני סרטיו האחרונים, "ללכת על המים" ו"יוסי וג'אגר".

במילה אחת, שני הסרטים האלו הם בהחלט סרטים ראויים לצפייה וכאלה שבקלות ניתן להצמיד להם את התואר "אף ספריית וידיאו לא תהיה מושלמת בלעדיהם". אבל בסרטים האלו יש ערך גדול יותר מעצם היותם סרטים ישראלים טובים. פוקס, שמצליח לשמור מרחק מהתקשורת ולא מעורר מהומות, מצליח לגעת בנקודות כואבות, רגישות וחשובות בחיינו כישראלים.

פוקס בה ואומר "חברה, להיות הומו זה בסדר. זה נורמלי, זה עוד פאן בחברה הישראלית" הוא לא מצר על העובדה, כמו למשל עמוס גוטמן שסרטיו הציגו את ההומוסקסואליות בצורה מדכאה ואפילה. אצל פוקס, האדם הוא אדם ולא משהו מה היא נטייתו.הקולנוע של איתן פוקס הוא קולח, מקצועי, ומאוד קומוניקטיבי, הוא לא מנסה להציב את המצלמה במקום שאף אחד לא שם אותה קודם, לערוך בצורה אוונגרדית או לבלבל את הצופה במשחק בזמנים או תוכן, פוקס הוא יוצר ישיר ויוצר קשר ישיר עם הקהל ולכן אין פלא שכל סרטיו, וסדרת הטלוויזיה (פלורנטין) זכו לפופולאריות עצומה.

קחו לדוגמא את "יוסי וג'אגר", שזכה בפרס טורינו לא מכבר כחביב הקהל. הסרט, שהיה מיועד להקרנה בטלוויזיה, זכה להקרנות חד פעמיות בסינמטק תל אביב בימי שישי בחצות, עד מהרה התמלאו האולמות והנהלת הסינמטק החליטה להקרין את הסרט יום יום, לא עבר הרבה זמן ועותקים נוספים של הסרט הוקרנו גם בערים אחרות כמו רעננה. הישג לא מבוטל לסרט שאורכו כשעה. כשהוקרן הסרט במסגרת "ראשון בדרמה" הוא זכה לרייטינד גבוה.

גם בעולם זכה הסרט להצלחה גדולה בעיקר בגרמניה (ואפילו הוקם לכבודו אתר אינטרנט בגרמנית), אוהד קנולר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל טריבייקה וכאשר הוקרן הסרט בבתי הקולנוע בארצות הברית הוא הכניס למעלה מ- 300 אלף דולרים.

גרסת ה- די וי די - שנראית ונשמעת מצויין, מציעה כמה תוספות שכדאי מאוד לשים לב אליהם, ובייחוד לסרטו הראשון של איתן פוקס, סרט שעשה במסגרת לימודי הקולנוע שלו, "אפטר". הסרט הקצר, בו מתואר חייל שמתאהב במפקד שלו, נמצא רק בדי וי די שמיועד למכירה.
ב"אפטר", שיצא בשנת 1990 משחקים גיל פרנק, חנוך רעים, צופית גרנט ומשה פרסטר. כמו כן בדי וי די תוספות רבות כמו כתבה נרחבת על הפקת "יוסי וג'אגר", כתבה ששודרה בתוכניתו של גיא פינס. הקליפ של "בוא" בביצועו של עברי לידר ועוד.

סרטו האחרון של פוקס, "ללכת על המים" הוקרן לא מכבר בבתי הקולנוע בארץ וזכה לאהדת הביקורת והקהל. הסרט, שפתח את פסטיבל ברלין (הסרט הישראלי הראשון שזוכה לכבוד הזה), ביסס את מעמדו של ליאור אשכנזי (חתונה מאוחרת) כאחד השחקנים הטובים שיש היום בארץ. למעלה מ- 120 אלף איש ראו את הסרט בבתי הקולנוע והוא נמכר להפצה למדינות רבות כמו בלגיה, רוסיה, רומניה, ארצות הברית וקנדה.

בסרט מגלם ליאור אשכנזי סוכן מוסד שמקבל על עצמו משימה, לשמור על נכדיו של מי שנחשד כקצין נאצי אכזרי, עליו לגלות מידע על הנאצי ולברר האם הוא בחיים. אבל הסרט לא עוסק רק בשואה או נאצים, פוקס מצליח לגעת בנקודות רבות, הגבר הישראלי, הסכסוך ישראלי פלסטיני, להיות הומוסקסואל ועוד וכל זאת בדרמה קולחת (ועיבוד מוצלח מאוד לשיר סינדרלה רוקפלה של העופרים) וצילומים יפהפיים של טובי הוכשטיין שעושה שירות טוב למדינה.

חבל רק ששני הסרטים לא יוצאים במארז אחד כיאה לאחד היוצרים החשובים שיש היום. והנה הצעה למפיצים, מדוע שלא תעשו מארז חגיגי בו תצרפו את סרטו הראשון של פוקס, "שירת הסירנה" והסרט "בעל, בעל לב" שעשה במסגרת "סיפורים קצרים על אהבה" ושני הפרקים הראשונים של הסדרה "פלורנטין". אני אהיה הראשון בתור לקנות.

לחצו על התמונה של "יוסי וג'אגר" כדי לראות את ליאור אשכנזי, קנוט ברגר וקרוליין פיטרס, כוכבי "ללכת על המים".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט