חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל "דוקאביב גליל" 2011

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

פסטיבל "דוקאביב גליל" יתקיים זו השנה השלישית , בתאריכים 28 בנובמבר עד ה-2 בדצמבר 2011 במעלות תרשיחא. לאור ההצלחה של השנה שעברה הורחב הפסטיבל ויימשך חמישה ימים בהיכל לתרבות ואמנות הבמה, במתנ"ס גראס ובמרכז לאמנויות וגלריה ע"ש אפטר ברר.

"דוקאביב גליל" הוא יוזמה והפקה של הנהלת פסטיבל דוקאביב בשיתוף עם העיר המארחת מעלות תרשיחא ובעידודו של ראש העיר שלמה בוחבוט.

הפסטיבל נולד מתוך רצון וכוונה לשים את הדגש על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. דוקאביב גליל מפגיש יוצרים דוקומנטריים עם קהל צופים ההולך וגדל מדי שנה ומציג את הסרטים הדוקומנטריים הטובים של השנה, רובם משקפים סיפורים מרתקים שמקורם בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

השנה יוקרנו בפסטיבל 35 סרטים, ביניהם יוקרנו בבכורה:

"ילדים מסוכנים" סרטו של עמית גורן, סיפור על עברייני אלימות במשפחה המטופלים בשיטה מאתגרת ומורכבת כדי לעקור את נגע האלימות ההורס חייהם וחיי משפחותיהם. "ז'ירה" - סרטם של יקי איילון ויוסף אבו מדיעם. סיפורו של ח'אדר ,אמן המתגורר ברהט ומנסה במשך 4 שנים לפגוש את אמו ובני משפחתו הנמצאים בעזה.

אירועים מיוחדים בפסטיבל:

"פיצ'ינג חברתי" יוזמה ראשונה מסוגה של דוקאביב בשיתוף קרן גשר שבמסגרתה יתקיים במהלך הפסטיבל אירוע פיצ'ינג שמטרתו להפגיש יוצרים דוקומנטריים עם פעילים, קרנות, עמותות וארגונים חברתיים ולקדם שיתופי פעולה ביניהם.

בכורה לסרט הדוקומנטרי השיתופי הראשון בגליל: "הגליל ביום אחד" סרט שהופק במיוחד עבור הפסטיבל, המורכב מחומרים מקומיים שצילמו תלמידים רבים תושבי הגליל והסביבה. חומרים אלה נערכו לסרט המציג את זווית המבט המיוחדת של צעירים תושבי האזור על סביבתם הקרובה. שיתוף פעולה של דוקאביב עם בית הספר לעריכה "ג'אמפ קאט".

תחרות אוכל ביתי בשיפוטו של אייל שני - האוצרות הנחבאים אל הכלים במטבחים במעלות תרשיחא והסביבה מובאים אל קדמת הבמה. בתום התחרות יוקרן הסרט "ג'ירו חולם על סושי". לאחר התחרות יוקרן הסרט "גי'רו חולם על סושי".

"שפת הרחוב" סדנה מיוחדת של אנשי התוכן של הסדרה "רחוב סומסום", המיועדת לסטודנטים ואנשי מקצוע ובה תידון השאלה איך מתווכים את המציאות הישראלית המורכבת לקהל מגוון של ילדים מכל המגזרים. לאחר הסדנה יוקרן הסרט "להיות אלמו".

"עם ישראל חי" תערוכה שתוצג במרכז לאמנויות במעלות ובה צילומיו של הצלם לבקה המציגים כתובות גרפיטי שרוססו על קירות ברחבי הארץ. בערב פתיחת התערוכה יוקרן סרטו השערורייתי של אמן הרחוב בנקסי "אקזיט דרך החנות".

קולנוע מאבק: "דוקאביב גליל" מארח את "קולנוע מאבק" שקם כחלק ממחאת האוהלים של הקיץ. בתום ההקרנות יתקיימו שיחות עם היוצרים, הדמויות ואנשי המפתח של המאבק. במסגרת זו יוצגו הסרטים "שמעת על הפנתרים השחורים?" של ניסים מוסק, והסרט "שביתה" של אסף סודרי ואמיר טואזינגר.

הקיבוץ – הקרנה של פרק בסדרה התעודית על התנועה הקיבוצית. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם מודי בר און וענת זלצר יוצרי הסדרה.

זכרונות משפט אייכמן – הקרנה מיוחדת לסרטו של דוד פרלוב שעבר רסטורציה. בשיתוף עם יד ושם והערוץ הראשון.

דודו טסה בהופעה וסרט - הקרנה של הסרט "עיראקנרול" על דוד טסה ולאחריה הופעה של הזמר.

סדנאות אנימציה לילדים - בית הספר לעורכים ואנימטורים Jump Cut בשיתוף פסטיבל "דוקאביב גליל" יפעילו סדנת אנימציה פעילה לילדים, המעניקה למשתתפיה התנסות חוויתית ביצירה של אנימציה.

פרויקט מדברים דוקומנטרי ממעלות-תרשיחא: הקרנה חגיגית למקבץ סרטים תיעודיים קצרים שהמציגים דמויות וגיבורים שכולם פועלים בגליל שנעשו במסגרת מרכז רב תרבותי docuVillage בתרשיחא : "על קו תרשיחא- חאלב-יחיעם" ," גלגל וציר" , "מפגש בין קוים מקבילים" ו"קטלוני יא דרוז" - לאחר ההקרנת הסרט יתקיים מופע רוק אתני של להקת דרוז המופיעה בסרט בהיכל התרבות במעלות. (סינופסיס הסרטים בהמשך הקומוניקט)

סקייט אוף מיינד בימוי: קרין קיינר ,הקרנה מיוחדת לתיכוניסטים מבתי ספר ערביים ויהודים לסרט המספר את סיפור אהבתם של אלינה ומוחמד אלוף הסקייטבורד, וסיפורם של חבורת הסקייטרים שחיים בשולי הבטון התל אביבי ומסתכלים על העיר מגובה הריצוף.

למעלה מ-35 סרטים יוקרנו השנה בפסטיבל: השנה לראשונה, כוללת תכנית הפסטיבל גם הקרנות בכורה לסרטים באורך מלא.

כמו כן, ייערך פרויקט מדברים דוקומנטרי ממעלות-תרשיחא.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט