חדשות קולנוע וסרטים

מ"מחוברים לחיים" ל"ד"ר קנוק": התפקידים הגדולים של עומר סי

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עומר סי הוא אחד הכוכבים הקומיים האהובים בשנים האחרונות מאז הפריצה הגדולה שלו בסרט "מחוברים לחיים". סי, שכובש את הצופים עם חיוכו הרחב, הטיימינג הקומי המצוין והלב האנושי שפועם בו, כיכב מאז בסרטים רבים בצרפת ואף עשה את הפריצה להוליווד עם תפקידים מרכזיים במספר שוברי קופות. לכבוד סרטו החדש "ד"ר קנוק" שיוצא בסוף השבוע לאקרנים, נזכרנו בעוד חמש הופעות מצוינות שלו בסרטים נוספים
מחוברים לחיים

אי אפשר לדבר על עומר סי בלי לדבר על "מחוברים לחיים". הדרמה-קומית של הבמאים אוליביה נקש ואריק טולדנו שהפכה לסרט המצליח ביותר בצרפת (ובישראל) לשנת 2011, הייתה ללהיט בינלאומי ואף זכתה לגרסה אמריקאית עם בריאן קרנסטון וקווין הארט. סי זכה בפרס הסזאר הצרפתי לשחקן הטוב ביותר על סרט זה והפך לכוכב ענק.

העלילה עוקבת אחר פיליפ (פרנסואה קלוזה) עשיר משותק, אריסטוקרט שלא מצליח לראות שוב את האור בחייו, אולם כל זה עומד להתהפך כאשר אסיר משוחרר בשם דריס (עומר סי) מגיע להיות יד ימינו. דריס חסר הטקט והמשעשע, הוא השחור היחיד באחוזה המרשימה של פיליפ וגם היחיד שמתנהג בחופשיות. ניגוד מעמדות הוא כבר נושא קבוע בקומדיות הצרפתיות העכשוויות, וכאן הוא המרכיב של מרבית ההומור. פיליפ נהנה מחספוסו, בורותו וחוסר המעצורים של דריס הנהנה מבגרותו של פיליפ. בין השניים נרקמת ידידות בה כל אחד מלמד את השני על החיים.

פרנסואה קלוזה ועומר סי הם ללא ספק הסיבה העיקרית להצלחתו של הסרט. סי, מצליח לשלב בכמות הנכונה בין הומור, אידיוטיות, חוצפה וקסם אישי כובש. מולו מוצג האנטיתזה, פיליפ הבורגני העשיר והמלומד אשר מאזין למוצרט ורוכש ציורים בעשרות אלפי יורו. את פיליפ מגלם קלוזה בהופעה נהדרת המצליחה לשבות את הלב ולהצחיק, והכל מבלי להזיז שריר.



מסייה שוקולד

מבקר: ערן איצקוביץ

"מסייה שוקולד" הוא דרמה ביוגרפית שמתרחשת ברובה בצרפת בסוף המאה ה-19 ובתחילת ה-20, ומספרת את סיפורו של "שוקולד" אמן שחור שזכה לתהילה גדולה באותה תקופה לאחר שהתחבר לליצן ג'ורג' פוטיט. הצמד היה פורץ דרך בזמנו לא רק בגלל השילוב הקומי בין השניים, אלא בעיקר לנוכח העובדה כי "שוקולד", ששמו המקורי היה רפאל פדייה, היה מהשחורים הראשונים במדינה שהפכו לכוכבים.

הגזענות הייתה מנת חלקם של לא מעט צרפתים באותם שנים, אך "שוקולד" הצליח כנגד כל הסיכויים, והפך לאחד הכישרונות האהובים במדינה. הסרט הוא דרמה פשוטה ועשויה היטב שמספרת את סיפורו של האמן הזה שרק בשנים האחרונות שמו התגלה מחדש. עומר סי ("מחוברים לחיים"), שמגלם את "שוקולד", מכניס לדמותו הרבה קסם, חן וכריזמה שכובשים מהרגע הראשון. ג'יימס תיירה מגלם בצורה מדהימה את פוטיט, ואין ספק כי שנותיו כליצן תרמו לו רבות לבניית הדמות והדקויות שלה.

לסרט יש את הלב של הדמות הראשית שלו: הוא חם ומלא חיוך מבחוץ, אך מבפנים הוא כואב וסובל. "מסייה שוקולד" מצליח לשלב היטב בין הרגעים המוצלחים של "שוקולד" לבין אלו שגורמים לנו להבין שאנו צופים בנפילתו של כוכב, כשלצופה ניתן רק להתנחם בעובדה שגם אם זה קרה עשרות שנים אחרי שהוא הלך לעולמו, "שוקולד" זכה למעמד של כבוד גדול אפילו יותר מזה שהוא זכה לו בחייו.

סמבה

מבקר: נתן ליכטר

התייחסות למצבים קשים ורגישים בצורה הומוריסטית מוצלחת היא מעלה שלא כל קולנוען יכול להתגאות בה. הבמאים אוליביה נקש ואריק טולדנו עושים זאת בצורה מוצלחת. כך היה עם "מחוברים לחיים", כך גם עם "סמבה", סרט העוסק במצבו של עובד זר מסנגל שנמחץ בין גלגלי השיניים הביורוקרטיים של חוקי ההגירה הצרפתיים.

נקש וטולדנו לקחו את הקלף החזק מסרטם הקודם - עומר סי. הם לא רק נתנו לו את התפקיד הראשי ב"סמבה" אלא גם הפכו אותו למפיק שותף. סי מגלם את סמבה עובד לא חוקי מסנגל, שנאלץ להחליף במשך עשור עבודות לעיתים קרובות על מנת לשרוד את החיים בצרפת. למעשה הוא נאלץ גם להחליף זהויות כדי שלא יגורש מהארץ. הוא מתגורר אצל דודו, בעל מעמד העובד החוקי ומפתח חברות עם וילסון (טהאר ראחים מ"נביא"). וילסון הוא עובד זר מנוסה יותר ממנו. במקביל סמבה נעזר באליס (שרלוט גינסבורג), מתנדבת בארגון סיוע למהגרים.

התוצאה היא סרט קומי-דרמטי על נושא כאוב ורגיש. דרך הומור על גבול האבסורדי ובעזרת כשרונו הקומי והמשחק המעולה של עומר סי, הבמאים מצליחים לבקר את יחסה של צרפת כלפי העובדים הזרים מבלי להכביד על הצופה או להטיף לו .הלך הרוח הכללי של הסרט הוא איזון בין קטעי דרמה רציניים לקטעי הומור אינטליגנטי ואפילו כמה סצנות אקשן.



עולם היורה

מבקר: יאיר הוכנר

אחרי "מחוברים לחיים" זה היה רק עניין של זמן עד שסי יפרוץ להוליווד והוא עשה זאת ב-2014 עם תפקיד ב"אקס-מן: העתיד שהיה" ושנה לאחר מכן בשובר הקופות הענק "עולם היורה" בו גילם את בארי, חברו של אוון גריידי (כריס פראט) ושותפו באימון הוולוצירפטורים. כמו בסרט המקורי, גם כאן יש שני ילדים - האחיינים של קלייר, שנשלחים על ידי ההורים לבקר בפארק בזמן שהם עסוקים בלהתגרש.

על מנת למשוך עוד מבקרים לאי, רוקחים במעבדה דינוזאור חדש לחלוטין המשלב תכונות שונות של דינוזאורים וחיות אחרות. הוא גדול מימדים, מסוגל לשנות את גווני עורו כמו זיקית ולתקשר עם שאר הדינוזאורים באי. דווקא כאשר צמד האחיינים יגיע לאי, הדינוזאור החדש והאכזרי, אינדימינוס רקס, יחליט לשחרר את עצמו ולהפוך את הפארק לגן השעשועים הפרטי שלו ואת עשרות אלפי המבקרים למאכלים דשנים. קלייר פונה לעזרתו של אוון גריידי, חוקר הדינוזאורים בגילומו של פראט המתנגד לניסויים הגנטיים המתרחשים באי, אבל גם לה יש גם כמה רעיונות נועזים כדי להציל את המצב.
התוצאה מבדרת, מרגשת ובעיקר נוסטלגית. הבמאי קולין טרוורו מצליח לספק לקהל הצופים חוויה קולנועית קיצית מבדרת, שמצליחה לקיים מחווה למקור אבל עדיין שומרת על רלוונטיות לדור הצעיר. בקיצור סרט קיץ מושלם שבו דינוזאורים טורפים בני אדם ועדיין לא אלים מדי מכדי שיהיה מותאם לכל המשפחה.



משחק באש

מבקר: נתן ליכטר

באותה שנה של "עולם היורה" המשיך סי עם המומנטום ההוליוודי בסרט "משחק באש" בו גילם תפקיד קטן אבל מכריע בתור הסו שף "מישל". בתפקיד הראשי בסרט משחק ברדלי קופר שמגלם את אדם ג'ונס; שף סלב שעבד בפריז והצליח לזכות ב 2 כוכבי משלן. ג'ונס הוא שף פרפקציוניסט שהצליח להשיג את כל מה שרצה בחייו מוקדם מדי ולכן הופעל אצלו מנגנון ההרס העצמי. הוא הפך לאדם בלתי נסבל, רודף שמלות, חסר ערכים, אלכוהוליסט ונרקומן. כי מי שאהב אותו החל לשנוא אותו. הוא איבד את מקומו בעולם הקולינרי והגלה את עצמו ל-3 שנים כעונש למעמד עובד זוטר במטבח. לאחר שסיים עם ההגליה וחשבון הנפש הוא החליט לחדש קשר עם האנשים שעבד איתם בעבר, אלא שהפעם במקום לעשות זאת בפריז הוא שם לו למטרה מסעדה בלונדון. אט אט הוא מנקה את שמו ומשכנע את מי שבגד בו לתת בו אמון מחדש.

משחק באש" הוא סרט שנועד קודם כל לעין, אחר כך לקיבה ולבסוף ללב. צילומי האוכל הם מאוד יפים, מוקפדים נקיים ואסתטיים. מדובר בשילוב של שני סוגי אמנות: צילום ובישול. שניהם משתלבים נהדר על מסך הקולנוע.ייאמר לזכותו של הבמאי ג'ון וולס שהוא פעל בחוכמה כאשר חסך לצופה את סיפור עלייתו, נפילתו ועלייתו מחדש של אדם ג'ונס והסתפק רק בסיפור עלייתו מחדש. ובכל זאת, "משחק באש" הוא לא יותר מאשר פאסט פוד קולנועי - הוא יפה לעין ומעורר תאבון, אבל לא יותר מזה.



בסוף השבוע ייצא לאקרנים הסרט החדש בכיכובו של עומר סי "ד"ר קנוק". הסרט עוקב אחר ד"ר קנוק (סי) הוא נוכל מבריק שהפך לרופא ויורש קליניקה באלפים הצרפתיים. לאכזבתו הוא מגלה שאוויר ההרים הצלול מעניק לתושבי הכפר בריאות מצוינת. בנחישותו להתעשר, קנוק משכנע את אנשי הכפר שאדם בריא הוא למעשה חולה שאינו מודע למחלתו. הוא מאבחן את הפונים אליו כחולים במחלות - אמיתיות או מדומות והופך לסיפור הצלחה. דמות אפלה מהעבר ואהבתה של בת כפר יפהפייה עלולים להכשיל את הדוקטור בדרכו אל העושר הנכסף ולגרום לו להעריך את החיים מחדש.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט