חדשות קולנוע וסרטים

אורחים בקירבנו

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בתקופה האחרונה ממעטים להגיע במאים ואורחי תעשיית הקולנוע העולמית לארץ. כאשר הם מגיעים, זוהי אכן סיבה למסיבה. באמצע השבוע שעבר הגיע לארץ במאי הקולנוע והתסריטאי ממוצא רומני, נאה קרנפיל, לרגל הקרנת סרטו המוערך "פילנטרופיקה" בשלושת הסינמטקים הגדולים : ת"א, חיפה וירושלים. איריס לקנר, כתבת "סרט" לכל מה שקשור לתעשייה המקומית. נפגשה עם קרנפיל ומגישה ראיון בלעדי איתו.קרנפיל (43) למד קולנוע באקדמיה ברומניה והשתלם לאחר לימודיו בסדנה אירופאית של תסריטאים שנערכה בבריסל. הוא מחלק את זמנו בין בוקרשט לפריז ובאמתחתו 4 פיצ'רים , שאת כולם גם כתב ושרובם פרי קו-פרודוקציות מוצלחות.

האחרון שבהם, "פילנטרופיקה", הוא קומדיית מצבים מעניינת וריאליסטית החושפת תמונת מצב של פני החברה בכרך הגדול. סיפורו של מורה לספרות בסוף שנות ה – 30 לחייו אשר מרוויח משכורת רעב, חי עם הוריו ומנסה למכור את הספר שכתב. הוא מתאהב בבחורה צעירה ויפה – דוגמנית – אך מתבאס מהעובדה שלצאת היום עם בחורה זה עסק יקר ועל כן, מנסה למצוא פתרונות קסם. רצה הגורל והוא מגיע לנוכל כריזמטי, שרלטן ומחוכם אשר מלמד אותו את עסקי הנוכלות ואת הדרכים להשיג כל מה שהוא רוצה תוך ניצול אומללותה של החברה ושלו. המורה הנואש נכנס לעניינים וגם לצרות, אשר מתחילות להתגלגל מאותו רגע בחייו...
שאלה: על אף הערכתם של אנשי קולנוע רבים המגיעים מרומניה ועובדים בעולם, מדוע אתה חושב שהקולנוע הרומני לא הצליח עדיין להעלות על הגל ולא זוכה להצלחה שראוי לה בעולם ?
קרנפיל: האמת היא, שיש לכך מס' סיבות. הראשונה שבהם היא העובדה שבמשך זמן רב מאוד הצנזורה הייתה חריפה מאוד יותר מאשר במדינות סוציאליסטיות אחרות. אח"כ לא הייתה כ"כ תחושת סולידריות ולא היינו מספיק "אין" עם האופנה האחרונה מכל מיני היבטים. ואז, כאשר כבר היו הזדמנויות הרבה פעמים העיתויים לא היו נכונים.

שאלה: האם אתה יוצא בסרטים שלך עם אמירות חברתיות ופוליטיות על מנת לקדם את מעמדה של רומניה בעולם ?
קרנפיל: אני לא שמתי לי למטרה להיות שגריר, אלא, של האומנות שלי לשמה. איני הולך לעשות צדק בשביל אף אחד, אלא לעצמי ולכישרון האומנותי שלי. אם האינטרס הזה משרת גם את המדינה, מה טוב !

שאלה: רוב הפיצ'רים שלך הם פרי קו-פרודוקציות. הכיצד ?
קרנפיל: זה דבר מאוד בריא. לפעמים נעשה מתוך "אילוצי מערכת" (חרם...) מסויימים וכמובן, מתוך שיקול כלכלי על מנת להעלות את איכותו האסטתית. חוץ מזה, זה תמיד טוב שיש מאחורייך מפיק שהוא נטול אינטרסים מקומיים ומה שעומד בבת עיניו הוא פרופר טובת הסרט, המוצר.

שאלה: מה היה מקור ההשראה שלך לסרט זה ?
קרנפיל: הטריגרים לכל סיפור שעומד מאחורי סרט היא הסביבה שלי, התופעות והאנשים שאני רואה מסביבי...למעשה, כאן היו אלה שני סיפורים : הראשון, הוא סיפור מהעיתון על אדם שעושה כסף מחיבור משפטי הקבצנים ברחובות והשני, מאמיתות חיים מסוימת שנתקלתי בה והיא שרוצים ללכת למסעדה ואין כסף למממן את הארוחה שאכלת. את שני הסיפורים האלו שילבתי בעלילה אחת עם קשר, מעט דמיון ( שהרי אחרת זה יהיה דוקומנטרי ) ודמויות עסיסיות וכך נולד לו הסרט על הנייר.

שאלה: מה צופן לך העתיד, יש מחשבות על בירת הסרטים ? קרנפיל: ברור שהוליווד קיימת בתור חלום כמו אצל כל בימאי ואשמח מאוד אם הזדמנות כזו תגיע, אך בינתיים אני עסוק כבר בפרויקטים הבאים שלי כאן ועכשיו והם פיצ'רים חדשים .

שאלה : הסרט כבר זכה בפרסים כלשהם ?
תשובה : "פילנטרופיקה" השתתף כבר במעל ל - 8 פסטיבלים ברחבי העולם וזכה בפרס הקהל בפסטיבל הבינלאומי בפריז ובפרס מיוחד של חבר השופטים של פסטיבל ויסבאדן ( בו נבחר מבין 127 סרטים מ - 22 מדינות ). כיום, יש חברת הפצה לא קטנה בארה"ב אשר קנתה את זכויות הסרט והוא יתחיל להיות מוקרן ביבשת האמריקאית החל מחודש ינואר 2004.

אנו מאחלים לקרנפיל שהייה נעימה במחוזותינו ומקווים כי בעקבותיו יבואו עוד רבים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2003
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט