חדשות קולנוע וסרטים

מה נשמע דוק - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אני לא אוהב את ברברה סטרייסנד. משהו בחיוך שלה, בשירה שלה, בברברה סטרייסנדיות שלה פשוט מעצבן אותי. נכון שאי אפשר להתווכח על הכישרון שלה ועל הישגיה והשפעתה כאשה יוצרת, אבל כשנתבקשתי לכתוב על ההוצאה המחודשת של "מה נשמע, דוק"? בכיכובה, לא ממש יצאתי מגדרי והתקשיתי להאמין לחברים שאמרו שלמרות הכל מדובר בסרט נפלא.

אבל מה לעשות. הם צדקו.

"מה נשמע, דוק?" שביים פיטר בוגדנוביץ' ב- 1972 הוא למעשה מחווה אחת גדולה לקומדיות הסקרובול המהירות של שנות ה- 30, אלה שהציבו דמויות גבריות ונשיות שונות זו מזו, עוינות זו לזו, אך בסופו של דבר, אוהבות זו את זו. סטרייסנד מגלמת את ג'ודי, סטודנטית צעירה שנשרה מהקולג' ומגיעה לסן פרנסיסקו, שם מתקיים בדיוק כנס מוזיקולוגים שבסופו יוכרע מי יזכה במלגה למימון מחקר בתחום ההיסטוריה של המוזיקה. אחד המתחרים הוא הווארד בניסטר (רייאן או'ניל), המגיע לכנס עם אשתו המעצבנת והשתלטנית, יוניס (מדלין קאהן) ומוצא עצמו נרדף ע"י ג'ודי שלא מרפה ממנו, ומסבכת אותו בשרשרת של טעויות. בנוסף על כך, סיבוכים נוספים נוצרים כאשר ארבע מזוודות זהות מחליפות ידיים בטעות ומובילות לעוד התפתחויות מוזרות ומצחיקות.

על בסיס העלילה הבסיסית והמוכרת הזו מצליח בוגדנוביץ', שכתב את התסריט יחד עם באק הנרי ("הבוגר"), רוברט בנטון ודייויד ניומן ("בוני וקלייד", "סופרמן"), לספק את הדבר החשוב ביותר בקומדיות הללו – רצף בלתי פוסק של אירועים, טעויות, גגים מילולים וויזואליים וכמובן, רומנטיקה. רייאן או'ניל, אז בשיא הקריירה שלו, אחרי "ספור אהבה" (שאף זוכה כאן להתייחסות בסוף הסרט), מעצב דמות נפלאה של בחור חולמני ומקסים בדרכו והמפגש שלו עם סטרייסנד מצליח להעלות את הדבר שחסר כל-כך בקומדיות רומנטיות של השנים האחרונות – ניצוצות.

בשלב מסוים בסרט, האנטגוניזם הסטרייסנדי שלי דעך ואפילו הצלחתי להבין מה דמותו של או'ניל מוצאת בה ומה מוצאים בה מילוני אנשים אחרים. גם שונאי סטרייסנד מושבעים לא יוכלו שלא ליהנות מהתנופה הקומית שלה כאן ומהעובדה שהיא ואו'ניל הם אחד הצמדים הרומנטיים המוצדקים ביותר של עולם הקולנוע.עולם הקולנוע עצמו זוכה גם הוא לכבוד כאן. כבר משם הסרט, הלוא הוא המשפט המפורסם של באגס באני, דרך התייחסויות לקלאסיקות כמו "קזבלנקה" וכמובן קומדיות הסקרובול עצמן, שהמבנה שלהן נשמר כאן כמעט אחד לאחד. כאן כדאי להתעכב רגע על בוגדנוביץ' עצמו, במאי מעניין שביים בשנות השבעים לא מעט להיטים או סרטים חשובים כמו "הצגת הקולנוע האחרונה", ירח של נייר",ו "ניקולודיאון" (שני האחרונים עם רייאן או'ניל ובתו, טאטום) וכוכבו דעך בשנים האחרונות והוא מביים עכשיו בעיקר סדרות טלויזיה כמו "הסופרנוס".

בסרטיו הוא מרבה לחזור ולעסוק בהוליווד הקלאסית, וסרטו האחרון "המיאו של החתול" עוסק ברצח שאירע על היאכטה של איל העתונות רנדולף הרסט, עליה היו גם צ'ארלי צ'אפלין והמפיק תומס אינס (הסרט מוקרן מדי פעם בלווין). יש לקוות שההוצאה המחודשת של "מה נשמע, דוק"? תחזיר אותו קצת יותר למודעות.

מארז ה- DVD החדש מאפשר הזדמנות לצפות בסרט ולהקשיב לרצועת הבמאי בה בוגדנוביץ' מדבר על תהליך עשיית הסרט, מפתוח התסריט עד העבודה על הסט. סטרייסנד עצמה מלווה רק סצינות ספורות. בנוסף, אפשר למצוא גם סרט תיעודי קצר ומעניין על עשיית הסרט, המתמקד בצילומן של סצינות ספציפיות ובכללן גם סצינת המרדף הנפלאה שבאה לקראת סוף הסרט. גם אם משהו קצת התיישן בסרט ולא תמיד הכל עובד, קשה להסיר בסופו את החיוך שהתמקם על שפתינו במהלך הצפייה, נטולי רגשות אשם על כך שנהנינו בסרט של ברברה סטרייסנד.

להוציא "מה נשמע דוק?" הוציאה חברת וורנר הום וידיאו עוד שלושה מסרטיה של ברברה סטרייסנד שעושה בימים אלו קאמבק בקומדיה המצליחה "פגוש את הפוקרס". הסרטים הנוספים הם:

כפפה לאוהבים (1979) - שיתוף פעולה שני של סטרייסנד עם ריאן אוניל. קומדיה רומנטית על איילת הון שהפכה לחסרת פרוטה. כשהיא מגלה שהיא הבעלים של מתאגרף עבר (או'ניל), היא מחליטה להחזיר אותו למרכז הזירה, לא בלי התנגדות מצידו.
שאלה של שפיות (1987) - הסרט שהעניק לסטרייסנד מועמדות לפרס גלובוס הזהב. מותחן משפטי מרתק, בו תושבי ניו יורק נגד קלאודיה דרייפר (סטרייסנד). הנושא: האם קלאודיה כשירה מבחינה מנטלית לעמוד לדין? נכון, היא פצצת אנרגיה שיודעת לזעזע, להתפרע, לומר את דעתה ללא כחל וסרק ולהפר מוסכמות, אך האם היא לא שפויה? לצידה של סטרייסנד מופיעים השחקנים הוותיקים ריצ'ארד דרייפוס, מורין סטייפלטון וקארל מלדן

בארגז החול (1972) - הסרט, המהווה נקודת מבט הומוריסטית על שחרור, עצמאות ואמהות, מציג את סטרייסנד כמרגרט ריינהולד הניו יורקית, אשר מוקפת בבעל וורקוהוליק, שלושה ילדים ואמא דעתנית. לכן זה לא מפתיע שהיא מנסה להתיר את התסבוכת אליה היא נכנסה כשהיא מגלה שהיא שוב בהריון. משבר זהות אמיתי של אשה מודרנית מתחיל אט אט לבקוע וטומן בחובו פנטזיות בלתי נשלטות כמו רומן עם פידל קסטרו...
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט