חדשות קולנוע וסרטים

"ספורי נרניה - האריה המכשפה וארון הבגדים" - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתמול עלה בבתי הקולנוע העיבוד לספר הראשון מסדרת ספרי "נרניה", "סיפורי נרניה - האריה המכשפה וארון הבגדים" בגרסתו האמריקאית ובגרסת דבוב לעברית למען ילדי ישראל שיוצאים לחופשת חג החנוכה בשבוע הבא.

סדרת ספרי נרניה היא סדרת ספרי הפנטסיה הפופולארית השנייה אחרי "הארי פוטר", הסדרה מכרה למעלה מ- 85 מיליון עותקים ותורגמה לכ- 29 שפות.

התקופה היא תקופת מלחמת העולם השנייה. פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי הם ארבעה אחים שעוזבים את לונדון ועוברים לכפר להתארח בביתו של פרופסור קירק. יום אחד, במהלך משחק מחבואים, מגלה לוסי, האחות הצעירה ארון ובו מעילי פרווה. לוסי נכנסת לתוך הארון, ועד מהרה היא מוצאת את עצמה בארץ קסומה קפואה ומושלגת, ממלכה בשם נרניה, שבה שולטת המכשפה הלבנה והמרושעת. לוסי מסתובבת בעולם המושלג ופוגשת בו יצורים חביבים וחלקם מסוכנים, צמד בונים, שועל ואפילו פן נחמד בשם מר טומנוס שמארח אותה בביתו. אחֶיהָ של לוסי הולכים בעקבותיה אל ממלכת נרניה, פוגשים עולם של יצורים דמיוניים וחיות מדברות, ומשתתפים במלחמה שבין אסלן האריה הפלאי והטוב ובין כוחות הרשע של המכשפה הלבנה שכפתה על העולם תקופת קרח אכזרית. הסרט מבוסס על ספר באותו השם שהוא הראשון מבין שבעת ספרי נרניה שכתב קלייב סטייפלס לואיס הידוע כ"ק"ס לואיס".

כבר שנים רבות רוצים להעביר את סיפורי נרניה לקולנוע אולם עד היום לא הייתה הטכנולוגיה שאפשרה ליוצרי הקולנוע להעביר את העולם הקסום שבו חיים אסלן האריה, מר טומנוס, הבונים ושאר היצורים הדימיוניים בצורה אמינה. בעבר נעשו שני ניסיונות גדולים להעברת הסיפור למסך הקטן, הראשון היה סדרת טלוויזיה של ה- BBC בה השתמשו בעיקר בבובות והשני הוא סרט אנימציה. אולם כעת, בעקבות יציאת סרטי "שר הטבעות" הבינו אנשי אחוזתו של הסופר ק"ס לואיס, ובייחוד נכדו דאגלאס גרשם, כי היום ניתן להעביר את הספרים לקולנוע בצורה אמינה.

"אני עובד על העברת סיפורי נרניה מדפי הספרים למסך הגדול כבר למעלה מ- 25 שנה" אומר גרשם שמשמש גם כאחד ממפיקי הסרט. "כאשר אולפני וולדן מדיה פנו אלי והראו לי טסטים הבנתי שהיום אנחנו יכולים להוציא את הפרוייקט לפועל ולהיות גאים בתוצאה".

לאחר שנבחר הבמאי, אנדרו אדמסון שביים את שני סרטי "שרק" יצאו המפיקים לחפש ארבעה שחקנים לא מוכרים וצעירים שיגלמו את דמויותיהם של בני משפחת פוונסי, לוסי, אדמונד, פיטר וסוזי. למעלה מ- 2000 ילדים ברחבי אנגליה נבחנו לתפקידים הראשיים עד שההפקה הייתה מרוצה.

השלב הבא היה ליהוק השחקנים הבוגרים יותר כמו ג'ים ברודבנט לתפקיד הפרופסור או טילדה סווינטון לתפקיד המכשפה הלבנה.

בניית ממלכת נרניה הייתה בשני שלבים, השלב הראשון היה יצירת כל הנופים, הטירות, הבתים והמקומות על המחשב, אחרי שהבמאי היה מרוצה מהתוצאה הוא שלח את הצלם, דונאלד מקאלפיין ומעצב התפאורות רוג'ר פורד שיפקדו על הצוותים שלהם ויהפכו את תמונות המחשב למציאות. פורד ומקאלפיין כבר שיתפו בהצלחה פעולה בשנת 2003 בסרט פנטסיה אחר, "פיטר פן" שביים פי.ג'יי הוגן.

כדי להקים את ממלכת נרניה נדרשו 30 אנשי ארט ולמעלה מ- 300 נגרים, צבעים ואנשי מלאכה אחרים. מכיוון שלא נמצאו בניו זילנד אולפני הסרטה גדולים דיים הסוו אנשי הארט שני מחסני ענק של מטוסים והליקופטרים לאולפנים ושם בנו את חצר הטירה של המלכה הלבנה בה הפכו עשרות יצורים לפסלי קרח, קייר פאראבל הטירה הענקית של נרניה ואפילו בנו את תחנת הרכבת של לונדון בה עולים הילדים על רכבת בדרכם לביתו של הפרופסור. יערות נרניה נוצרו אחרי שאנשי ההפקה שתלו למעלה מ- 225 עצים באולפן וכיסו אותם בשלג 'הוליוודי'. למעלה מ- 70 פסלים, המדמים את אנשי נרניה הקפואים בחצרה של המכשפה הלבנה נבנו לצורך ההפקה במשך חמישה חודשים.

לאחר שהושלמה מלאכת הבנייה הפיסית ניגשה ההפקה לאולפני "ווטה" שעבדו על סרטי "שר הטבעות" ויצרו במחשב למעלה מעשרה זנים שונים של יצורים וחיות. אולם, הפעם, המשימה הייתה קשה יותר ויחד עם הבמאי יצרו אולפני "ווטה" ל"האריה המכשפה וארון הבגדים" למעלה מ- 60 זנים שונים של חיות ויוצרים מיתיים.

ואת העולם הקסום הזה, תוכלו לראות, באנגלית ועברית ברשת בתי קולנוע רב- חן ברחבי הארץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט