חדשות קולנוע וסרטים

"עמנואל"-אומרים לנו שיש סקס אחר... - ביקורת DVD

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

כשקיבלתי ליד את ההוצאה המחודשת ("ובפעם הראשונה המלאה והלא מצונזרת"! זועקת עטיפת הדיוידי) של הסרט המיתולוגי "עמנואל" (ואבשלום קור אומר "איזה שם עברי יפה-עמנו אל") בהוצאת חברת פליי רקורדס, הייתי די ציני וכבר התכוננתי לקרוע לגזרים את יצירת ה"מופת" הזו משנת 1974 שבבת אחת הרימה את ראשו של הקולנוע הארוטי והראתה לעולם שגם במטוסים אפשר לעשות דברים מעניינים (מאד...).

אבל - ראה זה פלא - הפתעה! למרות עלילה די רזה ומשחק לא משהו ולמרות שהרבה מים זרמו בתאילנד מאז שצולם בה הסרט לפני שלושים ושלוש שנים(!) עדין יש בסרט איזו תמימות כובשת שפורצת מהמסך ובסוף הצפייה אפשר להבין מדוע הסרט נחשב עד היום לציון דרך של ממש בתולדות הקולנוע. מי שישים לב לעלילה (אם יהיו כאלה) יבחין שהסרט נקטע די בפתאומיות ובקטעי התוספת מדברת קריסטל על הבעייתיות של איך לסיים את הסרט מבחינה תוכנית.

הסרט המבוסס על רומן של עמנואל ארסן מספר את תהליך שחרורה המינית של צעירה צרפתיה הנשואה לדיפלומט המשרת בבנקוק האקזוטית, המוצגת בדיוק כמו שהאומות הקולוניאליות הסתכלו על הילידים המקומיים (מלמעלה, בבוז ובהתפעלות של ילד קטן). בבנקוק הכול מותר ומכיוון שעמנואל היא גם ככה צעירה משוחררת אנו זוכים לראותה מקפצת בין בעלה לארכיאולוגית יפיפייה לבין חברה למשחק הסקווש ועוד ועוד.

כל חמש דקות בממוצע יש בסרט סצנת סקס, מכל סוג שהוא, אוננות, לסביות, אורגיות ואפילו, לא עלינו (ואחד הקטעים הפחות נעימים לצפייה, אונס) אגב, זו אחת הסיבות שלא מצורפות לכתבה תמונות, אנחנו הרי אתר בו משוטטים גם נערים ונערות תמימים, או לפחות תמימים על פי חוקי המדינה.

הבמאי ז'וסט ג'יאקין סיפר כי מהרגע שהבחין בסילביה קריסטל ידע שהיא תהיה מושלמת לגילום עמנואל ואכן קריסטל מהממת ומחפה על יכולת משחק דלה בנתונים גופניים מרשימים ובבתוליות כובשת. מעניין לציין שקריסטל הגיעה לארץ לפני שנתיים לפסטיבל הקולנוע באשדוד. כיום היא נראית ומתנהגת כדודה חביבה וחיה בדוחק וקשה להאמין שזו אותה הגברת שכיכבה בעמנואל. אכן "כך חולפת תהילת עולם".

הסרט עמנואל שיצא בשנת 1974 הגיע בתקופה שבה השחרור המיני היה בשיאו, השאריות של "האהבה החופשית" סטייל ילדי הפרחים עוד לא הספיקו להעלם, על איידס איש עוד לא שמע וכן, גם הפורנו היה תעשייה שהחלה לפרוץ קדימה. עמנואל הציע לקהל שילוב מנצח שלא היה מוכר עד אותה תקופה: אפשרות ללכת לסרט "ליברלי" העוסק במין אך עם כסות מכובדת של מיינסטרים בלי צורך להידחף לאיזה בית קולנוע סליזי של סרטים כחולים.

אני אישית סולד מסרטים ארוטיים סטייל "מאהבה של ליידי צ'טרלי" (בבימוי אותו במאי שביים את עמנואל) אלו בעיני סרטים של "להסתפק במועט" הרי אף אחד לא צופה בהם בשביל הנופים...(או קורא "פלייבוי" בשביל הכתבות). אז למה פשוט לא לראות פורנו ולגמור עם הסיפור (אופס,סליחה על הכפל משמעות..). "עמנואל" נחשב בערך לאבי הז'אנר המביש הזה אבל מכיוון שהוא כנראה היהלום שבכתר (ועושה רושם שממש ניסו לייצר בו איזה ערך מוסף קולנוע מעבר לסקס) אז אני מוכן לסלוח ליוצריו. בסך הכול יש נופים יפים ,צעירות חינניות וצרפתית היא שפה שתמיד כיף לשמוע - אז מה לנו כי נלין?

ולפינת "התוספת שתופסת"

לצערי אין כאן מאחורי הקלעים עם הגברת קריסטל אבל יש שני קטעים שדי חוזרים על עצמם ובהם מהגגים מפיק הסרט והבימאי על תהליך הפקת הסרט ומספרים חוויות מימי ההקרנה הראשונים בפאריז כשהסרט הפך לשובר קופות ענק.

תודה לאל שלא מדובר כאן בעוד תוספת בסגנון "הוא היה השחקן הכי נפלא שיצא לי לעבוד עימו" אלא יש כאן אנקדוטות מעניינות (ומשעשעות) לרוב כמו הסיפור על איך שצוות הצילום נעצר כשצילם באתר ללא רשות השלטונות התאילנדיים או הקטע שבו מודה הבימאי כי אף שחקנית צרפתיה ידועה לא רצתה בתפקיד של עמנואל מכיוון שחששה לפגיעה בשמה הטוב.

אני שוב חייב מילה טובה לפליי רקורדס על דבקותם במטרה לנער את האבק מכל מני יצירות נשכחות שראויות כמו "עמנואל" לדיוידי מהודר ובאיכות גבוהה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט