חדשות קולנוע וסרטים

"כולנו בני אדם ואפשר להסתדר יחד": ראיון עם צוות הסרט "סלאם"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל 48 מ"מ נערך בימים אלו בסינמטק ת"א ובמועדון הקולנוע הגדה השמאלית עם סרטים שונים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לכבוד הפסטיבל אנו מפרסמים ראיון שערך רון פוגל בטאלין עם צוות הסרט האוסטרלי "סלאם", העוסק במהגר פלסטיני באוסטרליה, בהם אדם בכרי, בנו של מוחמד בכרי והשחקנית רייצ'ל בלייק ("מהומה בפרברים")
אחד הסרטים היפים שראיתי בפסטיבל טאלין באסטוניה ממנו שבתי לאחרונה הוא הסרט האוסטרלי "סלאם" בכיכובו של אדם בכרי, שכיכב בזמנו בסרט הפלסטינאי "עומאר", והוא בנו של השחקן והיוצר מוחמד בכרי. נפגשתי לשיחה עם במאי הסרט פרטו סן גופטה ועם שני השחקנים הראשיים.

עלילת הסרט עוקבת אחר ריקי (אדם בכרי), בחור אוסטרלי ממוצא פלסטינאי שנשוי באושר לסאלי ונדמה שהוא נטמע יפה בחברה האוסטרלית. הכל משתנה כשאחותו של ריקי, אמינה, נעלמת לאחר ערב של סלאם (ספוקן וורד) שבו היא נושאת נאום חוצב להבות ברעלה על כך שלעולם לא תוותר על זהותה המוסלמית. את היעלמותה של אמינה חוקרת קצינת המשטרה הקשוחה ג'ואנה (רייצ'ל בלייק הנפלאה), שפרודה מבעלה ובנה נהרג בעת שרות צבאי באפגניסטן. כדי לסבך עוד יותר את המצב, בדיוק כשאמינה נעלמת מופל מטוס של האו"ם בלבנון והטייס האוסטרלי שהיה בו נשבה על ידי מוסלמים קיצונים.

האם הסרט מבוסס על סיפור אמיתי?

סן גופטה: "בשבילי מדובר על סרט המבוסס על סיפורים שקשורים בשנאת זרים ובפשעי שנאה. כשהגעתי לאוסטרליה עלה לשלטון ראש הממשלה טוני אבוט ולדעתי הוא הציב את נושא השנאה לזרים באג'נדה שלו. נולדתי בהודו ולמדתי קולנוע בצרפת ומאד רציתי להיות חלק מאותה חברה ולקח לי הרבה זמן להבין שזה לא יקרה. לכן אחת השאלות שעולות בסרט היא הרצון להיטמע כמהגר בחברה. ריקי מגיע בעצם כפליט מפלסטין לאוסטרליה ומנסה לטאטא את הזהות שלו מתחת לשולחן ומתחתן עם אישה אוסטרלית. אחותו עושה בדיוק ההיפך. היא פעילה פוליטית ונושאת בגאווה את המורשת שלה ולכן כשהיא נעלמת כל השדים חוזרים לרדוף את ריקי אחיה.

אני זוכר שהלכתי לקונצרט סלאם בסידני וראיתי אישה מוסלמית מדברת בגאווה על המורשת שלה וחשבתי מה יקרה אם אחרי הנאום שלה היא לפתע תעלם וכך בעצם נולד הרעיון לסרט והתמה של שנאת זרים. במקביל חשבתי על דמותה של קצינת המשטרה שמייצגת את האוסטרלי המקומי שבעקבות מות בנה מתחילה לשאול שאלות. זהו סרט על אלימות ועל יחסי האזרח מול השלטון".

[*]

(מבקר האתר רון פוגל עם צוות שחקני "סלאם" ובמאי הסרט)

אדם, אתה משחק בסרט פלסטינאי שהיגר לאוסטרליה וכביכול נטמע בחברה המקומית. ספר קצת על הדמות שלך ואיך התכוננת לתפקיד?

"לדעתי הדמות שלי חיה באיזה חלום או מציאות שהיא מספרת לעצמה כדי להשתכנע שהיא אוסטרלית לחלוטין. בשבילי האתגר היה להביא למסך את השינוי שעובר על ריקי וההתפכחות שלו כשבסוף הסרט הוא מעין חוזר לשורשים, עוטה כאפייה ומבצע את הספוקן וורד של אחותו באותו מועדון שבו היא הופיעה לפני שנעלמה. כפלסטינאי שעבר לניו יורק יכולתי מאד להזדהות עם ריקי כמי שעזב את מולדתו. לא פשוט לפלסטינאי לגדול בישראל ולכן הכנסתי את כל רגשותיי ותחושותיי לתפקיד". אתה מודע להצלחת "ביקור התזמורת", המבוסס על הסרט בו כיכב אחיך סאלח, בברודווי?

"בוודאי, אח שלי עדכן אותי ואני די שמח על כך. הרי הסרט בעצם מדבר על יהודים וערבים שמגלים שבסופו של דבר כולנו בני אדם ואפשר להסתדר ביחד ולכן מסר כזה שמוצג בבירת מחזות הזמר של העולם הוא מעודד מאוד".



אני פונה לרייצ'ל בלייק המדהימה, כוכבת "לנטנה" ,"שנת יופי" וגם "מהומה בפרברים" סדרת טראש בריטית נהדרת שכשאני מזכיר אותה רייצ'ל מסמיקה ולא מאמינה שבאמת ראיתי את הסדרה (ואומרת לי "צריך גם להתפרנס").

דמותך כקצינת המשטרה נדמית כסובלת כל הסרט, ספרי קצת על הדמות והתפקיד

"תמיד חשבתי שהסיפור שלי ושל ריקי מקביל, שנינו שואלים לפתע שאלות .לדעתי הדמות שלי מתעוררת ורואה אולי לראשונה את המציאות כמו שהיא. היא גם היחידה שחושבת שאמינה האחות של גיבור הסרט לא עזבה את הארץ והצטרפה לאל-קאעידה או משהו כזה. לדמות שלי יש מעין שריון שרק באמצע הסרט היא מתחילה להוריד. יש בסרט סצנה יפיפייה שבה היא מתפשטת, מורידה את בגדי המשטרה, נכנסת למקלחת ופורצת בבכי וזו הייתה סצנה מאוד מאתגרת וניסיתי שהיא תהיה הכי לא מינית שאפשר".

האם לדעתכם סרט יכול לשנות מציאות?

סן גופטה: "אני לא חושב שסרט שכזה יכול לעורר מהפכה, אבל היום כשצופים בסרטים בסטרימינג אפשר לעורר מודעות לנושאים כמו שנאת זרים ופשעי שנאה. ההקרנות שהיו לנו כאן גררו שיחות טעונות עם הקהל ובהחלט זהו סרט שגורם לדיון ומחשבה". רייצ'ל: "לדעתי זו מטרתו של האמן, לעורר שיח ודיון".

אדם, האם תשקול לשחק בסרט ישראלי בעתיד?

"אני לא פוסל שום הצעה לעבוד במקצוע שלי. אם ההצעה המתאימה תגיע, אשמח לככב בסרט ישראלי או פלסטינאי".
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט