חדשות קולנוע וסרטים

בלשי הסקס - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
במסגרת רצועת הסקס של ערוץ יס דוקו בשידורי הלווין, עלתה בשבוע שעבר לשידור, תוכנית מסקרנת במיוחד, מבית היוצר של ערוץ 4 הבריטי. הסדרה נקראת בלשי הסקס (Sex Inspectors) והיום, רביעי, ה- 8 בפברואר משודר הפרק השני.

את הסדרה מנחים שני יועצים, טרייסי, סקסולוגית וסופרת ומייקל, גבר הומוסקסואל בעל טור ייעוץ, אשר אמור להביא את הזווית הגברית. בכל פרק, הם פוגשים זוג אחד ועוזרים לו לפתור בעיה מינית כלשהי, סטייה, נטייה או מנהג בעייתי. מה שהופך את הסדרה לכל כך מסקרנת ומצד שני גם לשערורייתית, היא העובדה שבביתם של הזוג (כולל את חדר השינה), מותקנות מצלמות, שבעזרתן מנתח זוג היועצים, את הסיבות מהן נובעות בעיות המיטה של בני הזוג. לאחר ניתוח הצילומים, עוזר צמד היועצים לבני הזוג, להבין את הבעיה ואת הגורמים לה ונותן להם עצות על דרכים לפתרונה. בהמשך הפרק, הם בודקים כיצד הזוג מיישם את עצותיהם, גם הפעם בעזרת המצלמות שהותקנו בביתם ואף חוזר לאחר כמה שבועות, כדי לדבר יחד עם בני הזוג, על התקדמותם.

כדי לסבר את האוזן באילו נושאים הסדרה עוסקת, אספר כי במרכז הפרק הראשון, ששודר בשבוע שעבר, עמד זוג (בתמונה) שביסס את הקשר שלו על תשוקה וקיים יחסי מין פעמים רבות בשבוע. בשלב מסויים הבחורה הודתה בפני חברה שהיא לא מצליחה להגיע לאורגזמה מחדירה ושהיא זייפה במשך כל הקשר שלהם. הגילוי הזה, הכניס המון לחצים לקשר שלהם והם הזמינו את "בלשי הסקס" לעזור להם ולבדוק האם הם עושים משהו לא נכון שבגללו היא אינה מצליחה להגיע לאורגזמה. בעזרת המצלמות, מגלים צמד ה"בלשים" כי האישה מרגישה אשמה ובושה כלפי האורגזמה וכי הזוג בקושי טורח להשקיע במשחק מקדים לפני החדירה. היועצים מצליחים לעזור להם בהדרגה, לפתור איתם אי הבנות לגבי האורגזמה הנשית, להתחיל תהליך של יחס חיובי של האישה כלפי האורגזמה ועוזרים להם להכניס הרבה יותר סיפוק ליחסי המין שלהם.

אבל, הפרק הראשון הוא כאין וכאפס בחשיבותו, לעומת הפרק השני, שישודר היום. במרכזו של פרק זה, עומד זוג נשוי עם ילד, בו הגבר אינו מתעניין בקיום יחסי מין עם אשתו, שמטבע הדברים מאוד מתוסכלת מהמצב. הזוג איבד כל יכולת לתקשר בענייני מין וכמעט שנמנע מקיום יחסים. מדובר במצב מתסכל של שגרה, שיכול להיות מאוד נפוץ בחיי הנישואין ומכאן חשיבותו הגדולה של הפרק. מבלי לגלות מה קרה בפרק, אני יכול להגיד שה"בלשים" הצליחו להגיע לשורשה של הבעיה, לתקוף הן את בעיות התקשורת והן את חוסר הניצוץ ביחסי המין ולהחזיר את הזוג לתלם בצורה מבריקה.

התגובה הראשונה וההגיונית ביותר, כלפי סדרה זו, היא להתייחס אליה כאל מציצנות מסוכנת, כאל חדירה בוטה לחדר המיטות ולפרטיותם של הזוגות שמופיעים בסדרה. מעבר לשאלה כיצד זוגות הסכימו לחשוף את הסודות המביכים והפרטיים ביותר שלהם ולהכניס מצלמות לביתם, ניסיתי לבדוק האם יש לסדרה הזו ערך כלשהו, מעבר למשיכה של הצופים על ידי חשיפה מציצנית וזולה. אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים של הסדרה, אני רוצה לומר שכל החששות שהיו לי לקראתה, נתבדו במהרה. אמנם הסדרה מדברת באופן מאוד פתוח על סקס, אמנם מכניסים מצלמות לביתם של הזוגות ומראים אותם בזמן קיום יחסי מין ואת השיחות הפרטיות שלהם על סקס, אבל אין בסדרה הזו שום דבר זול שזועק משימוש בסקס לצורך רייטינג. את הקטעים בהם מראים את בני הזוג בחדר המיטות, מראים רק כאשר רוצים להבהיר נקודה חשובה וגם אז, אם בני הזוג חשופים, מראים את זה במצלמה רגישה לחום, בה אפשר רק להבין את קווי המתאר של שני בני הזוג ותו לא.

בשורה התחתונה, התכנית הזו, גם אם זה נעשה בצורה מהירה יותר ופחות מקצועית, פותחת צוהר חשוב אל עולם הטיפול המיני הזוגי. אין דבר קשה יותר מאשר להודות בבעיות, על אחת כמה וכמה אם מדובר בבעיות מיניות בחדר המיטות. סביר להניח שזוגות רבים לא מוצאים את האומץ להודות בבעיותיהם ובטח ובטח שלא ללכת בעצמם לטיפול זוגי ומכאן בדיוק חשיבותה של תכנית זו, אשר מביאה את אותו טיפול זוגי אל המסך ולתודעת הציבור הרחב. בני הזוג שמשתתפים בתכנית, חושפים בפני הציבור את אותו טיפול אישי מאוד שהם עברו, כאשר כל הנושא מטופל על ידי שני היועצים בצורה מאוד חיובית וחינוכית וכולל עצות לפתרון ואפילו הדגמות מפורטות. הבעיות שעומדות במרכז כל פרק, יכולות לעזור לזוגות רבים שיראו את הסדרה ואשר מצאו את עצמם בבעיה דומה. הרבה יותר קל להודות בפני עצמך בבעיה כלשהי, כאשר אתה לא רק רואה שאתה אינך היחיד שסובל מבעיה זו, אלא רואה שיש פתרון לבעיה. על מנת להמחיש את מה שאמרתי, אשתמש שוב בדוגמא מהפרק הראשון. בפרק זה, הבחורה שזייפה אורגזמות, נדהמה לגלות שכ-70% מהנשים אינן מגיעות לאורגזמה בזמן חדירה. היא הייתה בטוחה שהיא היחידה או לפחות יוצאת דופן. סביר מאוד להניח, שאם בחורה שהייתה מספיק פתוחה להציג את בעיותיה ולדבר עליהן לעיני מצלמה, הרגישה כך, צופות רבות בבית חשבו בצורה דומה ופחדו לדבר על כך עם בן זוגם או עם בעל מקצוע. עצם הצגתה של הבעיה והדרכים לפתרונה, יכול לעזור גם לרבות מהן.


לסיכום, הסדרה "בלשי הסקס", היא סוג של טיפול מיני זוגי, מזורז ומתוקשר. הסדרה מספקת הצצה לתוך עולם הטיפול המיני ואינה מהווה כלל מציצנות פולשנית, בגלל האופן החיובי והרגיש, בו היא מטפלת בבעיות של הזוגות שמשתתפים בה. הסדרה יכולה לעזור לצופים בסדרה וללמד אותם להתייחס בצורה פתוחה וחיובית לבעיות המיניות שלהם ולא לפחד לדבר האחד עם השני ואף לבקש עזרה מקצועית ביחד. הזוגות שהסכימו להיחשף, עשו אם כן, שרות חשוב לשאר ציבור הצופים. מדובר בסדרה מרתקת וחשובה שאסור לכם לפספס.

הסדרה בלשי הסקס (Sex Inspectors) משודרת בשידורי הלווין, בערוץ יס דוקו (ערוץ 8), כל יום רביעי בשעה 23:30
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט