חדשות קולנוע וסרטים

כוכבים על המשקל - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שהסתיים שידור עונתה השניה של סדרת הריאליטי "יורדים בגדול", החליפה אותה, באותה משבצת שידור, תוכנית ריאליטי דיאטות נוספת, שנקראת "כוכבים על המשקל" (Celebrity Fit Club) . המתמודדים בתרות ההורדה במשקך אינם באנשים כאחד האדם, אלא סלבריטיז "מורמים מעם", עובדה שכמו שאסביר בהמשך, היא מהותית לעיצוב תוכנית זו.

הפורמט של התוכנית דומה לזה של "יורדים בגדול": במרכזה של הסדרה, עומדים שמונה סלבריטאים. הם מחולקים לשתי קבוצות ובמשך 14 שבועות, הם עוברים מחנה אימונים הכולל בדיקות רפואיות, אימוני כושר, טיפול פסיכולוגי, בעזרת צוות מנחים, המורכב מסמל אימונים קשוח, רופא ופסיכולוגית. בכל שבוע יתחרו שתי הקבוצות ביניהן באתגרים שונים נושאי פרסים ובכל שבוע תתבצע גם שקילה, על מנת לראות את התקדמותם האינדיבידואלית והקבוצתית. הסלבריטאים עצמם אינם מהשורה הראשונה כמובן והמוכר ביותר בהם הוא דניאל בולדווין, האח הצעיר ממשפחת השחקנים המפורסמת. בנוסף אפשר למצוא שם את מיה טיילר, דוגמנית למידות גדולות, בתו של סולן אירוסמית' סטיבן טיילר ואחותה של השחקנית ליב טיילר וגם את ג'ו גנסקולי ששיחק את ויטו בסדרת הטלוויזיה "סופרנוס" ועוד כמה קומיקאים וסלבריטאים פחות מוכרים, בעיקר לקהל הישראלי.

כאשר מעמידים במרכזה של סדרה כזו, סלבריטיז שמנים, מתעורר באופן מיידי החשד כי בסה"כ מדובר בתכנית שמנסה לספק לנו חומר צהוב. האם רוצים להראות לנו שגם בארזים נפלה שלהבת או שהכוונה היא פשוט למשוך קהל בעזרת החשיפה של הסלבריטיז בקלקלתם, משהו דומה לחומר אותו מחפשים בחירוף נפש צלמי פאפארצ'י?

לאחר צפייה בשני הפרקים הראשונים של הסדרה, החשד הזה התברר כנכון. לדעתי, מדובר בסדרה שמיועדת למשוך אותנו לצפייה, אך ורק בגלל העובדה שיש במרכזה סלבריטיז שמנים ולא סתם אנשים מהשורה. אם זה ימשוך אותנו בגלל שזה מעודד לראות שגם הם, עם הכסף הרב שלהם ועם כל הלחץ של עולם הזוהר, מתדרדרים לתחתית כזו, או אם זה בגלל שמדובר בחומר חושפני וצהוב, לא משנה הסיבה, העיקר שנצפה.

המסקנה הזו מתבקשת וכך גם ההשוואה לסדרה הנפלאה והמצליחה, "יורדים בגדול", ששודרה כאמור באותה משבצת. מה שבולט כבר מהרגע הראשון הוא חוסר ההשקעה בתכנית ובעיקר המקום בו מצולמת הסדרה, שנראה מלאכותי ומצועצע יתר על המידה. אבל חשוב עוד יותר וגם הרבה יותר מאכזב, הוא התוכן של הסדרה.

הפרק הראשון שימש בעיקר להכרת המשתתפים והסבר על הפורמט, אבל הפרק השני לא הראה שום שיפור משמעותי, כאשר השקילות, תפסו את רוב זמן הפרק ובשאר הזמן הראו אימון כושר אחד ואת האתגר השבועי. לאחר הצפייה בפרק השני, מסתבר שהסלבריטיז לא נסגרו בחווה ל14 שבועות, אלא ממשיכים באורח חיים נורמלי תוך נסיון ליישם את העצות שניתנו להם. לא ברור לנו אפילו, כל כמה זמן הם נפגשים לאימון כושר עם המאמן של הסדרה, מה שרק מחזק את החשש שהכל מבויים, הכל מנופח ומלא יומרות וכי האמת היא שאין הרבה תוכן מאחורי (משהו שאפשר להקבילו לתדמיות השקריות שאוהבים למכור לנו בדרך כלל לגבי סלבריטיז). בעוד בסדרה "יורדים בגדול", ראינו את התהליך שעברו המתמודדים ויכולנו ללמוד בעצמנו מהאימונים ומכללי הדיאטה שניתנו להם, בתכנית זו, אנו לא רואים כמעט כלום מהתהליך ולכן חסר לה את אותו חלק משפיע וחשוב כל-כך שהיה לסדרה "יורדים בגדול".

בשורה התחתונה, שתוכנית ריאליטי דיאטות עובדת טוב יותר, אם עומדים במרכזה אנשים מהשורה, שהשמינו בצורה קיצונית והחליטו להשתתף בתוכנית, לשנות את אורח חייהם, לחיות חיים בריאים ולהוריד במשקל. לא סתם אומרים שבעקבות התכנית "יורדים בגדול" החל גל של דיאטות בארה"ב. המעקב הצמוד אחרי התהליך הנפשי והפיזי שעברו המתמודדים, הצליח לדעת לליבם של הצופים ולעורר אצלם את המוטיבציה למצוא כוח לשנות את חייהם גם בבלי להשתתף בתוכנית. התוכנית "כוכבים על המשקל" לעומת זאת, יכולה, במקרה הטוב, לספק את יצר המציצנות שלנו או לתת עידוד זול למי ששואב הנאה ממפלתם של הכוכבים. אגב, גם זה היה עובד טוב יותר, אם היה מדובר באנשים מאוד מפורסמים, אבל כולנו יודעים שלאלו יש מאמן כושר ודיאטנית צמודה שמבטיחים שהם לא ישמינו.


לסיכום התכנית "כוכבים על המשקל" היא תוכנית משעממת ובלתי מושקעת, תכנית שלא מראה את החלקים החשובים והמשפיעים בתהליך הירידה במשקל, אותם חלקים שאנו הצופים יכולים ללמוד מהם משהו וליישמו בחיינו. ואם התוכנית לא יכולה לייצר הזדהות ולסחוף את הצופים, מה שנשאר זה רק בלון אחד צהוב וגדול הפונה ליצר המציצנות שלנו ואפילו את זה עם כל הכבוד, לא יצליחו לעורר עם כמה סלבריטיז סוג ג' שהשמינו. אז שמו אותם על המשקל? למי איכפת? מבחינתי, הם יכולים להישאר שם!

הסדרה "כוכבים על המשקל" משודרת בשידורי הלווין, בערוץ Yes Weekend, כל יום שבת בשעה 19:15. החל מה18.2 היא עוברת לשעה 18:35 ומתאריך זה ואילך, ישודרו שני פרקים ברצף.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט