חדשות קולנוע וסרטים

"מורעבים" לקומדיה טלוויזיונית טובה? - ביקורת טלויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה הקומית "מורעבים" (Starved), שעלתה לשידור בשבוע שעבר, בשידורי הלווין, היא סדרה קומית נוקבת, שמרשה לעצמה לצחוק על אחד הנושאים הבוערים ביותר בחברה שלנו, הפרעות האכילה.

במרכזה של התוכנית, עומדים ארבעה חברים שגרים בניו-יורק ואשר הכירו זה את, מקבוצת התמיכה "Belt Tighteners", שמיועדת לאנשים עם הפרעות אכילה. קבוצה זו אינה קבוצת תמיכה אופיינית והיא דוגלת בסגנון קיצוני וקשוח מאוד של תמיכה כולל הטחת הבעיה בפני האדם, השפלה ועינויים, המיועדים לשינוי נוהגי האכילה. ארבעת החברים, סובלים כל אחד מהפרעה שונה: סם (אותו מגלם יוצר הסדרה אריק שייפר) הוא גבר אנורקטי עם הפרעת אכילה כפייתית, דן הוא סופר נשוי, שמן במיוחד ואכלן כפייתי, אדם הוא שוטר בולמי ובילי היא זמרת בי-סקסואלית ואנורקסית לשעבר. כמו בכל סדרה, היחסים בין המינים מהווים את הרובד הנוסף, כאשר הפרעות האכילה נמצאות ברקע ומשפיעות על היחסים. בנוסף להיותו אכלן כפייתי, עסוק סם, בחיפוש בת-זוג אובססיבי, בעזרת אתרי ההיכרויות כאשר עיסוקו האובססיבי במשקלן והתפיסה החולנית שלו את מושג היופי, עומדים בדרכו לא אחת. דן לעומתו מייצג את הגברים הנשואים, שמתקשים עם חיי השגרה ומחפשים מפלט מהאישה, אדם חי בבדידות מזהרת בין הקאה אחת לזו שאחריה ואילו בילי לעומתם, מתהדרת במיניות לא ברורה, שמסקרנת את חבריה. בעזרתה של הסדרה, אנו עוקבים אחרי ארבעת החברים, בחיי היום יום, בעבודה, במפגשים החברתיים, בדייטים, בטיפול הקבוצתי ובאותו מאבק אינסופי אל מול "אביר הרשע", האוכל.

[*]

הסדרה אינה מתביישת, לעסוק בנושא הפרעות האכילה, בגובה העיניים ובשל אופיו של הנושא, כוללת גם מראות מגעילים של אכילה כפייתית, הקאות וכו'. אבל מאחורי אותה הצגה בוטה של הנושא, מסתתר הומור שחור משובח והמון רגעים שנונים. לדעתי, הסדרה אמנם לא תגרום לכם להתגלגל מצחוק, אבל תצליח להדהים אתכם באומץ שלה ובשנינות העוקצנית שלה ולעורר את מחשבתכם, הן על הפרעות האכילה ומה שעומד מאחוריהן, הן על כל אותן קבוצות תמיכה מעוררות גיחוך והן על מערכות היחסים המורכבות גם כך בין נשים וגברים, אשר הופכות לכמעט בלתי אפשריות, כאשר הפרעות האכילה מצטרפות למשוואה.

מטבע הדברים, סדרה שלוקחת נושא כל כך כאוב וצוחקת עליו, צפויה לעורר עליה המון ביקורת ואכן הסדרה זכתה להתנגדות גדולה עוד לפני עלייתה לאוויר. בנוסף, כמו בכל נושא קשה לעיכול (הביטוי נבחר באופן מכוון ), גם הסדרה הזו בוטלה לאחר עונה אחת בלבד, בת 7 פרקים. ביטול זה, אינו לא מפתיע אותי בכלל. האמריקאים הוכיחו בעבר, שסדרות מצוינות, אשר הציגו בצורה מציאותית, נושאים כאובים לחברה, לא זכו להצלחה. ותופעה זו רווחת דווקא בארה"ב, שמתיימרת להיות כל-כך פתוחה ונאורה, אך בפועל היא צבועה ושמרנית. כדוגמא נוספת לכך, אפשר להביא את הסדרה המצוינת "אי שם Over There", אשר הציגה את המלחמה הנוכחית בעיראק, כולל כל הבעיות בשטח וההתחבטויות המוסריות של החיילים ולכן בוטלה גם היא אחרי עונה אחת. אבל העובדה שהסדרה "מורעבים", ירדה לאחר עונה אחת, לא צריכה לגרום לכם לא לראותה, שהרי שיקולי הכסף והקריצה לקהל השמרנים, אמורים לעניין את בעלי הרשתות ולא אתכם הצופים.

[*]

הסדרה נוטפת משנינות עוקצנית כמו שוקולד נוטלה ביום חם ושאם תרשו לעצמכם לשים בצד את השמרנות, אותה הציגו הצופים האמריקאים, תוכלו ליהנות מהסדרה הזו ולקבל רגעי בידור מקוריים במיוחד וגם המון חומר למחשבה. כפי שאני רואה את זה, אף נושא אינו חשוב מדי בכדי שנוכל לצחוק עליו, כל עוד זה נעשה בכבוד. הסדרה "מורעבים", אמנם מציגה את הצד השלילי והמגוחך שבהפרעות האכילה, אבל דווקא ההליכה הזו לקיצוניות, יכולה לעשות המון טוב ולהגדיל את המודעות לנושא, בצורה הרבה יותר מעודנת מאשר כתבות דוקומנטריות על נערות אנורקטיות. אני מאמין שדווקא ההומור והציניות, מזככים במעט את המסר ומאפשרים לנו לקלוט אותו בלי התנגדות ובלי חשש, אבל לשם כך, אנחנו חייבים לקבל קודם כל את זכותה של הסדרה לצחוק, גם על נושא כזה כאוב. בקיצור, בואו בראש פתוח ותנו לעצמכם ליהנות מסדרה משובחת זו. מומלץ בחום.

הסדרה "מורעבים Starved", משודרת בשידורי הלווין, בערוץ Yes+, כל יום שני ב- 22:00. שידורים חוזרים בשבת ב- 21:30, ביום ראשון בשעות 15:00 ו 20:00 ובשלישי ב- 14:20 ו- 20:00.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט