חדשות קולנוע וסרטים

מי יהיו הזוכים באוסקר? ההימורים שלנו לאוסקר 2019

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כמו בכל שנה, מתכנסים אנו לכבוד הערב החשוב בשנה עבור הקולנוע שיתקיים הלילה בלוס אנג'לס. הכתב מתן יניב עם ההימורים על הזוכים הגדולים שיזכו לדעתו בפסלון המוזהב. גם אתם יכולים להשתתף בחידון האוסקר שלנו ולזכות בכרטיסים לפרסים
השחקן הטוב ביותר- רמי מאלק על "רפסודיה בוהמית"

אף אחד לא יהיה מופתע אם מאלק המגלם את פרדי מרקורי ייקח את הפסלון. הבה נביט על מתחריו של מאלק. ויגו מורטנסן שיחק טוב ב"הספר הירוק" אך הוא לא הצליח להתגבר על מאהרשלה עלי שגנב את ההצגה בסרט הזה וגם צפוי אולי לקבל פסלון בקטגוריית שחקן המשנה. המקרה דומה עם בראדלי קופר שחוסה תחת צילה של ליידי גאגא. בעוד שקופר כן התמודד גם עם קרדיט הבימוי הראשון שלו היטב, קשה לי לומר שההופעה שלו כאלכוהוליסט לוזר כפי שהוצגה ב"כוכב נולד" תצליח לעורר משהו אצל האקדמיה. ווילם דפו... הבן אדם מועמד כבר על כל דבר שהוא עושה. למרות שהופעתו ב"ואן גוך: בשערי הנצח" הייתה לא רעה בכלל, בין זה לבין אוסקר יש כברת דרך.

המלחמה האמיתית היא בין שני זוכי גלובוס הזהב- כריסטיאן בייל ("סגן הנשיא") למאלק ("רפסודיה בוהמית"). אין ספק כי לבייל מגיע לקבל אוסקר נוסף כמעט על כל דבר שהוא עושה, אך האקדמיה תמיד העדיפה לתת את האוסקר לסרטים מוזיקליים שבהם נעשה גם שימוש בכוראוגרפיה והקלטות שירה הנוספות למשחק. אבל מעבר להעדפותיהם של האקדמיה, מאלק התאים לפרס מהיום שבו הוא נכנס לנעליו של מרקורי. הוא למד לשיר כמותו, לנוע כמותו, לדבר ואפילו לאכול כמותו. האקדמיה אוהבת שחקנים שעושים מאמץ גדול ומרקורי החדש הוא דוגמה ומופת לכך.



השחקנית הראשית הטובה ביותר- ליידי גאגא על "כוכב נולד"

פרס שבו יש יותר התלבטות. הרבה מאוד שחקנים שאינם שחקנים במקצוע עומדים על הפרק והוליווד תמיד אהבה סיפורי סינדרלה על שחקנים שבסרטם הראשון קיבלו אוסקר או שחקנים לא מוכרים שפתאום קיבלו תפקיד גדול או אוסקר מפתיע.

שחקנית שריגשה אותי במיוחד השנה היא יאליצה אפאריסיו במשחקה הראשון בסרט "רומא". אפאריסיו משחקת אנדרדוגית אמיתית. היא לא בוכה או מראה כיצד היא מרגישה כשהיא מנסה להסתיר את כל העצב והכעס. אין ספק שבעולם קצת יותר הגון היינו רואים אותה מקבלת את הפסלון. גם אוליביה קולמן ריגשה אותי בתור המלכה הקשוחה והרגישה של בריטניה ב"המועדפת" - אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה לטעמי האישי.

אבל זו הוליווד והם מעדיפים שואו ואין יותר שואו מההופעה שנתנה הליידי. היא הפנטה אותנו בכריזמה שלה ובעוצמות שהיא הביאה לכל סצנה שבה היא נדרשה לשחק. אך אני שם דגש על המילה 'לשחק', היא לא הביאה משהו שנראה או מרגיש אמיתי. אולי גאגא היא זו שתעמוד על בימת האוסקר אך אפאריסיו היא הזוכה עבורי. ושימו לב לגלן קלוז שעשויה לזכות בפרס לראשונה על תפקידה בסרט "האישה".

שחקן המשנה הטוב ביותר- מאהרשלה עלי על "הספר הירוק"

על אף היותו צפוי, "הספר הירוק" מצליח במטרתו ומעלה חיוך. חלק מזה נובע מהמסר שהעביר התסריטאי ניק ואללונגה והרוב נובע מהכימיה המרה-מתוקה בין השחקנים ויגו מורטנסן ומאהרשלה עלי. מניסיון עבר, היינו מצפים מדמותו של עלי להיות עוד גנגסטר אפרו-אמריקאי עם זיקה לסמים ודיבור קשוח. אך ליהוקו כדוקטור שירלי מאפשר לעלי לשבור סטיגמות חברתיות ודווקא להציג את עצמו בתור האדם המתורבת והמשכיל.

מה גם שכיום נושא הגזענות ושבירת סטיגמות, היא דבר מאוד חם בהוליווד ואנו רואים זאת ע"י המועמדות הראשונה אי פעם של סרט קומיקס לסרט הטוב ביותר ("הפנתר השחור"). אם כי הופעתו איננה מיוחדת במינה או מראה דבר מה שונה שלא ראינו בסרט אחר, אני כן מצדיק את הפרס בעיקר בעקבות סצנה נהדרת של עלי באמצע הסרט. מי שראה את הסרט או אפילו את הטריילר מבין על מה הכוונה.



שחקנית המשנה הטובה ביותר- איימי אדמס על "סגן הנשיא"

יש שחקנים שכבר מזמן היו צריכים לקבל את פרס האוסקר. אדמס, שמועמדת כבר מי יודע כמה פעמים לפרס הנחשק, הייתה צריכה לקבל את הפסלון על "חלום אמריקאי", אך השנה יש לה סיכוי אמיתי. אני לא מנבא גדולות עבור סרטו של אדם מקיי. לטעמי מדובר בתסריטאי שמתעקש להוציא קומדיה מכל סצנה והדבר גורם לכל תסריט שלו להיראות מפוספס ומנותק רגשית מהצופה. אני לא יכול לומר כי אני מעריץ גדול שלו, אך יש לבחור גישה מיוחדת לכתיבת דמויות צבעוניות וכיפיות. זה בדיוק מה ששחקנית מגוונת כמו אדמס זקוקה בכדי לזכות סוף סוף בפסלון.



התסריט המקורי הטוב ביותר- אלפונסו קוארון על "רומא"

גם הידידות המופלאה של "הספר הירוק" והבדיחות השנונות של "המועדפת" ו"סגן הנשיא" לא משתוות לבנייה הדרמטית הנהדרת שקוארון הוציא מעברו הכואב. היופי בתסריט של קוארון הוא שאיננו מרגיש כמו תסריט עם מבנה סיפורי ודינמי, אלא ייצוג של אוסף זיכרונות בהם הוא מעביר את סיפורה של עוזרת בית. קוארון יוצק כאן תסריט אחר ומלא ברגש עצור וקשה לי להאמין כי האוסקר יוותרו על כך.

הבימוי הטוב ביותר - ספייק לי על "שחור על לבן"

דוגמה נוספת לבן אדם שכבר היה צריך לזכות באוסקר ואפילו לא היה מועמד עליו. אך המקרה עם לי מאוד דומה לסיפורים על במאים אחרים כמו כריסטופר נולאן והיצ'קוק – הם במאים שנועזים מדי עבור האוסקר. כמו היצ'קוק, לי חי ונושם קולנוע ומוציא סרט ואפילו שניים כמעט אחת לשנה במשך כל הקריירה שלו. עם זאת, סרטיו נחשבים לאקטיביסטיים וחריפים מדי עבור הקהל הרחב והדבר הוביל אותו ליצור את "שחור על לבן".

הבמאי עדיין לא השתנה, זה ככל הנראה הסרט החריף ביותר של הבמאי, אך העולם סביבו נהפך פתוח בהרבה ואם קוונטין טרנטינו הסתיר את נושא הגזענות בתוך מערבון נהדר על מנת לזכות באוסקר לפני מספר שנים, הרי שהפעם האקדמיה מחפשת את היוצרים האלו שייצרו משהו חברתי וחריף כמו "תברח". "שחור על לבן" הוא תחילתו של המעבר של לי מהקולנוע האינדי אל לב המיינסטרים.



הסרט הטוב ביותר – "רפסודיה בוהמית"

אני זוכר לפני כמעט עשור כאשר עודכנו מעריצי קווין כי החל תהליך הפיתוח על סרט העוקב אחרי הלהקה. כנראה שגם בריאן מיי לא הבין כי ידובר בשנים של מאבקים, דראפטים זרוקים לפח, במאי שיוחלף וסשה ברון כהן אחד שירד מהתפקיד הראשי. כל אלו היו שווים את ההמתנה כאשר ראיתי לראשונה את הטריילר של "רפסודיה בוהמית" ואת ידו של פרדי מרקורי מורמת גבוה כאשר ברקע נשמע דיאלוג בינו לבין חברי קווין המכריזים עליו בתור 'אגדה' ובתגובה הוא מוסר כי "כולנו אגדות".

עם כל הכבוד למסר החברתי של "שחור על לבן" או לרגש שהושקע ב"רומא" וגם לשירים ב"כוכב נולד", "רפסודיה בוהמית" משלב את כל האלמנטים הללו בסרט אחד וכל זאת הודות לסיפורו המופלא של מרקורי. ב"רפסודיה" יש מסר חברתי, רגש וככל הנראה השירים היפים ביותר שנכתבו עלי אדמות. אמנם מדובר בעוד סרט שיזכה באוסקר בגלל אותם אלמנטים של שואו, נאמברים מוזיקליים וקיטשיות אמריקאית נוסחתית, אך בסרטו של פרדי ישנו משהו שעדיין גורם לנו להרגיש כי מדובר בסרט שהינו אגדה שהייתה באמת.

[*]

גם לכם יש הזדמנות אחרונה להמר על המנצחים באוסקר במתחם האוסקר שלנו ולזכות בכרטיסים במתנה לקולנוע. איך משתתפים? היכנסו למתחם האוסקר המיוחד של האתר עם כל המועמדויות, נחשו מהם הזוכים בכל קטגוריה והגיבו בתחתית המתחם בשדה תגובות הפייסבוק. הזוכה שינחש את מספר הניחושים הגדול ביותר יזכה בשלושה כרטיסים זוגיים לסרטים לבחירתו מבין המבצעים באתר בחודשים פברואר-מאי. בנוסף לניחוש במתחם האוסקר, אתם מוזמנים גם להצביע בסקר החודשי. מבין המועמדים לפרס הסרט הטוב בטקס האוסקר 2019 – מה הסרט המועדף עליכם?

מה הסרט המועדף עליכם מבין המועמדים לאוסקר 2019? הפנתר השחור שחור על לבן רפסודיה בוהמית המועדפת הספר הירוק רומא כוכב נולד סגן הנשיא
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט