חדשות קולנוע וסרטים

ההצעות שלנו: 4 תסריטים לסרטים המבוססים על משחקי מחשב מוכרים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מרבית הסרטים שנעשו עד כה לפי משחקי מחשב לא זכו להצלחה גדולה. הכתב מתן יניב נותן הצעות לשיפור עם 4 תסריטים אופציוניליים לסרטים המבוססים על משחקי המחשב המצליחים - "וורלד אוף וורקראפט", "Call of Duty", "ספנסר סל "ו-"God Of War"
סרטים המבוססים על משחקי מחשב אף פעם לא בדיוק זכו באהבת הקהל ובטח שלא הביקורות, רבים חושבים שזה בזכות הנטייה של הוליווד לחרוג מעלילת המשחק. הרשו לי שלא להסכים, הסרטים המוצלחים ביותר בז'אנר דווקא חרגו כמעט לחלוטין מעלילת המשחק ("האויב שבפנים", "פיקאצ'ו הבלש" ואפילו "סוניק") וזה בגלל שפיתוח העלילה במשחק מחשב עלול להיות שונה לחלוטין מעלילה של סרט קולנוע.

לצורך הדוגמא, משחק היריות "Call Of Duty" מציג סצנות אקשן סינמטיות מרשימות שנתמכות בעלילה קצבית שמושכת את הגיימר, אך האם יש בו קונפליקטים פנימיים קולנועיים או דמויות עמוקות בעלות דילמה מוסרית? ובכן, לא. ברשימה הבאה, הצעתי כיצד אני רואה את הסרטים הבאים בז'אנר - עם מעט פחות הישענות על המקור ויותר מקוריות מצדה של הוליווד.

אל המלחמה

במאי: ניל מארשל

שחקנים: ג'ון ברנטל (קרייטוס), ליב שרייבר (הארס), סטיבן לאנג (זאוס), לנה הידי (אתנה), דיפיקה פדוקון (פנדורה).

הרי מישהו יהיה חייב בסופו של דבר ליצור אדפטציה קולנועית למשחק הברוטאלי בו כולנו שיחקנו בחשאי כשאימא ואבא לא מעיפים מבט - 'God Of War'. גם במשחק הראשון בסדרה, העלילה מסובכת ומלודרמטית מדי עבור סרט קולנוע, לכן כתבתי עלילה מעט שונה. בסרט זה, אנו פוגשים את קרייטוס בדומה לצורה בה פגשנו את ג'ייסון בורן- ניצל מטביעה בעזרתה של ספינה ומחוסר כל זיכרון. אך בניגוד לבורן, קרייטוס זוכר רק דבר אחד, וזה לא שמו - הוא חייב למצוא את תיבת פנדורה.

קרייטוס זוכה לביקור מצדן של מפלצות מים הדורשות להרוג אותו בהוראת הארס, אל המלחמה. בעוד שהוא נאבק במפלצות, הוא מגלה שבידיו יכולות של אל ונמלט כאשר הארס בעצמו משמיד את הספינה. קרייטוס מגיע לחוף אתונה ומקבל הכוונה מאתנה, אלת החוכמה, שמגלה לו על היותו נבחר האלים להרוג את הארס ולהחליף אותו כאל המלחמה החדש. על מנת לעשות זאת, קרייטוס חייב למצוא את תיבת פנדורה בה נמצא הנשק באמצעותו הוא יוכל להרוג אל. בעוד שהארס מכריז על מלחמה מול האלים, קרייטוס מסרב לקבל את גורלו ודורש לקבל תשובות על חזיונות שפוקדים אותו. מפגש עם פנדורה עצמה מוביל אותו לבצע את המשימה, בתנאי שבסופה יגלו לו את האמת על העבר שלו.



Call Of Duty: Modern Warfare

במאי: רידלי סקוט

שחקנים: וויל פולטר (ג'ון 'סואפ' מק'טאוויש), גארי אולדמן (קפטן פרייס), אלכסיי סרבריאקוב (זקאייב) בואו נודה בזה, כולנו ידענו וקיווינו שיום אחד מישהו ירים את הכפפה וייצור אדפטציה קולנועית למשחק הקולנועי בפני עצמו. עלילת הסרט מעט שונה מהמשחק ומותאמת מעט לבמאי רידלי סקוט. טוראי ג'ון 'סואפ' מק'טאוויש מתגייס ל'כוח המשימה 141', יחידה סודית בקומנדו הבריטי, בתקופת מהפכות במזרח התיכון. תחת פיקודו של קפטן פרייס האגדי ובמשימתם הראשונה הם נשלחים להשתלט על ספינה רוסית הנושאת נשק גרעיני. סואפ מגלה את הנשק הגרעיני כמו גם ראיות על לאומן קיצוני בשם זאקייב ששואף לבצע הפיכה ברוסיה, כמו כן הוא מגלה כי אותו לאומן סיפק נשק עבור מהפכות במדינות נוספות באסיה.

בעוד שפרייס דורש להשמיד את הראיות בטענה שחשיפה תגרום למלחמת עולם שלישית ולמספר הרוגים בלתי נתפס, סואפ מוחה על כך בטענה כי זאקייב נמצא בדרך להשתלט על כל אסיה. מה שפרייס לא מספר זה שהוא בעצמו נולד ברוסיה והוא חושש לגורלה של ארץ מולדתו. בזמן שמהפכה מתרחשת ברוסיה וזאקייב עולה לשלטון, סואפ מצליח להדליף את הראיות לתקשורת. הצבא זועם על סירוב הפקודה ומסלק את סואפ מהיחידה, אך פרייס משכנע את מפקד היחידה שסואפ איננו קשור להדלפה.

היחסים בין החייל למפקד נרגעים, בעת שבריטניה וארה"ב נכנסות למלחמה מול זאקייב ו"איחוד העולם החדש" שכולל את רוסיה ומדינות אסיה לאחר מהפכה (ישראל לא נכנסת, אל תדאגו). בעוד שיחידת העילית נמצאת בשטח ומנסה לחלץ את נשיאיהן של המדינות הכבושות, מנהיגים אמריקאים ובריטים מותחים את גבולות המוסר של יחידת העילית הנמצאת בשטח במטרה לטייח פשעים קודמים ואת הקשר שלהם לזאקייב. ערכים מנוגדים, מלחמה קולנועית ברקע, מה צריך יותר מזה?

[*]

וורלד אוף וורקראפט (סדרה)

שחקנים: ריי פישר (ת'ארל), טאנר ביוקנן (ארת'ס), יוג'ין קים (טיירנדה), איידן טרנר (גרום הלסכרים), איאן גלן (מדיב), קריסטין לוקן (סילבאנאס), לי פייס (אילידין)

טוב נו, אי אפשר באמת לעשות אדפטציה קולנועית לעולם הוורקראפט, אבל הטריילר החדש של סדרת 'שר הטבעות' מבית 'אמזון' הוכיח שאפשר לעשות סדרת פנטזיה עתירת תקציב ואין מתאים יותר מהתקופה הזו לעבד את 'וורלד אוף וורקראפט' לכדי סדרה. בעולם שבו האורקים משועבדים לבני האדם ביבשת אזרות', ת'ארל, מנהיג האורקים, זוכה לחיזיון מצמרר המזהיר אותו שעליהם לעזוב את אזרות' ולברוח ליבשת הרחוקה קלימדור בטרם בני האדם יהרגו את כל האורקים.

ביחד עם גרום, ת'ארל מצליח למרוד בבני האדם ולברוח לקלימדור. לצערו, ת'ארל מוצא את עצמו נרדף בידי הנסיך ארת'ס, שיוצא במסע נקמה בעקבות תוצאות המרד, וגם במלחמה למול גזע נוסף - אלפי הלילה. למרות רצונו הטוב, ת'ארל מבין שהוא רומה על ידי גזע חדש וחזק ביותר- הליצ'ים.

ספלינטר סל

במאי: דאג לימן

שחקנים: טום הארדי (סאם פישר), לורנס פישבורן (קולונל אירוונג לאמברט), קרי ראסל (אנה גרימסדוט'יר), ניקולאי קוסטר-ולדאו (אנדריי קובין), ג'ון צ'ו (וויליאם רידינג), דייוויד באוואר (דני גלובר), מארק סטרונג (דאגלס שאטלנד).

ספלינטר סל היא הגדרה לסוכן ברמה הגבוהה ביותר של סוכנות הביון הלאומי של ארצות הברית – NSA – עם ציוד הריגול המתקדם ביותר בעולם. סאם פישר הוא הספלינטר סל הראשון בעול, אך על אף שמו האגדי, הוא מתקשה להישאר צלול בדעתו לאחר שבתו נהרגה באירוע דריסה.

לאחר משימה כושלת בה נחשפת זהותו של פישר, הסוכן פורש מהתפקיד ונשלח לחופשה. לצערו, הוא מותקף בידי חייליו של אויב ותיק- אנדריי קובין - שמנסה לגלות סוד אותו פישר מסרב לספר. בעוד שחברו הוותיק קולונל לאמברט וסוכנות ה-NSA דורשים ממנו שיתוף פעולה, סודותיו של פישר הופכות אותו לבלתי אמין. הסרט עוקב אחרי מסע הגאולה של פישר והפיכתו מחדש ל'ספלינטר סל'.

מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט