חדשות קולנוע וסרטים

אין חדש תחת הסטטוסקופ

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום ג', זהו אחד מימי השידורים, הכי מעוררי עניין, בלוח השידורים החדש של Yes Stars. זהו יום הרפואה של Yes Stars, שתי סדרות חדשות העוסקות בעולם בתי החולים עולות היום, "סקראבס", הסדרה החביבה והמטורפת שחוזרת עם עונה רביעית ו"האנטומיה של גריי" בעונה ראשונה. אגב, מי שלא עקב אחרי "סקראבס" (פאשלה שלכם), בתום שידור העונה הרביעית ישודרו כל ארבעת העונות ברצף בשידור יומי בערוץ הזה.

סקראבס - עונה רביעית

עונה חדשה, רביעית במספר, לקומדיה הפרועה "סקראבס", המתרחשת בין כתליו של בית החולים. במרכז הסדרה עומד ג'יי.די (זאק בראף), מתמחה צעיר ונוירוטי, שהגיע בתחילת הסדרה, יחד עם שני מתמחים נוספים לבית החולים. הראשון הוא חברו בנפש טורק (דונלד פייזון) שחור העור והשחצן והשנייה היא אליוט, חסרת הביטחון, שהייתה גם בת זוגו של ג'יי.די בעונה הקודמת והוא שבר את ליבה. אשתו הטרייה של טורק, קרלה (ג'ודי רייס), שמחזיקה אותו קצר ויש לה דעה על כל דבר, עובדת גם היא כאחות בבית החולים.

[*]

מלבד חבריו המתמחים, יש לג'יי.די מערכות יחסים משמעותיות עם שני גברים נוספים בבית החולים. הראשון הוא הרופא האחראי עליו, דר' פרי קוקס (ג'ון סי מק'גינלי), שמתעמר בו כל הזמן ומהווה עבורו דמות אב חלופית. השני הוא השרת של בית החולים, שאהוב להתעלל בג'יי.די, בדרכים שונות ומשונות. בין הדמויות הנוספות הפוקדות את מסדרונות בית החולים נמצאים ד"ר בוב קלסו (קן ג'נקינס), מנהל המחלקה השטני ואויבו הגדול של ד"ר קוקס וד"ר ג'ורדן סאליבן (כריסטינה מילר "המופע של דרו קארי"), אשתו לשעבר של ד"ר קוקס, שילדה את בנו הבכור בעונה הקודמת, ושהיא היחידה שמצליחה להתעלות עליו ברמת העוקצנות.

העונה הרביעית, מוצאת את גיבורינו, לקראת סוף ההתמחות שלהם. טורק וקרלה בדיוק חוזרים מירח הדבש שלהם ואילו ג'יי.די ואליוט טרם הצליחו לשים מאחוריהם את המתיחות, בעקבות מערכת היחסים שלהם, שהסתיימה בטונים צורמים והם עסוקים בריבים אינסופיים. לבית החולים מגיעה פסיכולוגית חדשה וסקסית, דר' מולי קלוק (בתפקיד אורח של שחקנית הקולנוע הת'ר גרהאם), אשר מלבד המקרים הרפואיים, נדחפת מיד גם לכל מערכות היחסים בין הרופאים והמתמחים.

[*]

כמו שאמרתי בכותרת הכתבה, "אין חדש תחת הסטטוסקופ" ובמקרה הזה טוב שכך. גם עונה זו, כוללת את אותם מאפיינים מוכרים ואהובים מכל העונות הקודמות, את קצב ההתרחשות הבלתי פוסק, הצילום התזזיתי ובעיקר את ההומור הציני והעוקצני ואת הדמויות המטורפות. מי שאהב את העונות הקודמות של "סקראבס", יאהב גם את העונה הזו. נראה כי הסדרה מנסה לשמור על אותו גרעין מוכר ומצליח, שמגיע מהדמויות המרכזיות, מאופי העבודה שלהן וממערכות היחסים ביניהן ולשלב אותו בהתרחשויות מטורפות חדשות ובדמויות חדשות, כמו הפסיכולוגית, אשר יציתו עוד יותר את העניינים, הבוערים גם כך. לסדרה "סקראבס" יש הומור מאוד מיוחד, סגנון מאוד ציני ועוקצני. מבחינת סוג ההומור, מדובר בעוף חריג בין הקומדיות הטלוויזיונית, כך שגם אם טרם ראיתם את הסדרה, שווה לכם לתת לה סיכוי. הסגנון המהיר

הסדרה "סקראבס - עונה 4" משודרת כל יום ג' ב-21:05, בערוץ Yes Stars. שידורים חוזרים ביום ג' ב-00:45, יום ד' ב-17:50, יום שבת ב-16:55 וב-22:55 וביום א' ב-13:15.

"האנטומיה של גריי "

הסדרה "האנטומיה של גריי", עוסקת בדרמות האישיות והרפואיות בבית החולים "גרייס" בסיאטל ובעיקר ביחס הנוקשה לסטאז'רים הצעירים, שמגיעים להתמחות בבית החולים וחולמים לקבל הזדמנות להצטרף לניתוחים במחלקה הכירורגית. במרכזה של הסדרה עומדת ד"ר מרדית גריי (אלן פומפאו), בתה של מנתחת בעלת שם עולמי, שמגיעה לסטאז' בבית החולים "גרייס", יחד עם חבריה, על מנת לעבוד בלחץ הבלתי אפשרי של בית החולים, במשמרות של 48 שעות, כמעט ללא הפסקה ובקצב מטורף.

[*]

הסדרה מראה את אופן הטיפול במקרים הרפואיים המגיעים לבית החולים, את היחס המשפיל כמעט של הרופאים הקבועים והרופאים המתמחים לסטאז'רים הצעירים, יחס שלמרות שמו של בית החולים אין בו שום חן. הסדרה גם מספקת הצצה לחיים האישיים של הרופאים הצעירים ולקשרים האישיים שנרקמים בינם לבין הרופאים הותיקים ובינם לבין עצמם.

בלילה שלפני תחילת הסטאז', מביאה מרדית גבר לביתה, שוכבת איתו ומגרשת אותו בבוקר, מבלי לדעת אפילו את שמו, מה שגורם לה לאחר ביומה הראשון. "המזל" ממשיך לשחק תפקיד, בתחילת דרכה המקצועית של מרדית ומכל הרופאים, היא ושלושה מחבריה, מקבלים כרופאה אחראית דווקא את דר' ביילי (צ'נדרה ווילסון), המכונה "הנאצית" והיא מבהירה מיד לרופאים הצעירים, את מקומם בהיררכיה של בית החולים. אבל זה עוד כלום לעומת אותו הרגע, אשר ישפיע כנראה על המשך הסדרה, הרגע בו מרדית, כבר במהלך משמרתה הראשונה, רואה שהגבר איתו היה לה סטוץ יום קודם לכן, הוא דר' דרק שפרד (פטריק דמפסי), אחד הרופאים הבכירים במחלקת כירורגיה ומגלה שהוא בעצם הבוס של הרופאה האחראית עליה.

[*]

בין חבריה המתמחים נמצאים ד"ר כריסטינה יאנג (סנדרה או), רופאה שאפתנית בוגרת אוניברסיטה יוקרתית, ד"ר איזי סטיבנס (קת'רין הייל) דוגמנית לשעבר שדואגת להשתמש בנתונים שלה לטובתה, ד"ר ג'ורג' אומלי, רופא טוב לב אך חסר בטחון, וד"ר אלכס קרוב, רופא שחצן ויהיר. כוכבת הסדרה, אלן פומפאו שיחקה בהמון תפקידים קטנים בטלוויזיה ובקולנוע ואילו פטריק דמפסי הוא שחקן מוכר, מסרטים רבים כמו "מועדון הקיסר" ו"אין כמו אלבמה", שבשנים האחרונות מופיע בעיקר בטלוויזיה. סנדרה או מוכרת בעיקר ממשחקה בסרט "דרכים צדדיות" ועל תפקידה בסדרה זו, היא כבר זכתה בפרס גלובוס הזהב ובמועמדות לפרס האמי היוקרתי.


גם לסדרה זו, הכותרת "אין חדש תחת הסטטוסקופ", מתאימה כמו כפפה, אלא שהפעם המשמעות שונה בתכליתה. בעוד בסדרה "סקראבס" מדובר בעונה חדשה, שרק צריכה לשמור על הצלחתה של הסדרה ולשלב מעט דברים חדשים, "האנטומיה של גריי" היא סדרת דרמה חדשה, אשר נמדדת בעיקר מול סדרות אחרות מוכרות, אשר במרכזן עמדו, ההתרחשויות בבית החולים.

אי אפשר להימנע מהשוואתה לסדרת הדגל "E.R" ולסדרה "שיקאגו הופ". כאשר אני אומר שאין חדש, אני מתכוון לכך ש"האנטומיה של גריי" לוקחת בדיוק את אותה תבנית של סדרות בית החולים המוכרות לנו ומשלבת בעלילתה את אותם שני תחומי התרחשות עיקריים, המקרים הרפואיים ואופן ההתנהלות של בית החולים מצד אחד והחיים הפרטיים והקשרים השונים בין הרופאים, מהצד השני. לא מצאתי כמעט שום נקודת מבט חדשה בסדרה, אשר לא ראינו כבר בסדרות קודמות, אשר התרחשו בין כתלי בית החולים, מלבד אולי נקודת המבט המעמדית, בה הסטאז'רים נמצאים בתחתית הסולם. סדרה הזו מתמקדת בנושא המעמדות, הרבה יותר מקודמותיה ובמובן הזה היא דווקא דומה לסדרה "סקראבס" רק שכאן זה מקבל גוון דרמטי ולא קומי.

[*]

כפועל יוצא מאותה נקודת מבט של הרופאים הצעירים והיחס אליהם, הסדרה מתמקדת כבר מהתחלתה, בטראומה הכבירה שעוברים הרופאים הצעירים, כאשר הם נאלצים להתחיל לעבוד בעולם הלחוץ של בית החולים, בלוחות זמנים מפרכים ובלחץ אינסופי ובעיקר לעשות את המעבר מאימונים על גופות לטיפול בחולים חיים, על כל המשתמע מכך. והיחס של הרופאים הבכירים והמתמחים הוותיקים שאחראים עליהם, מהווה משקל מעיק נוסף, עימו עליהם להתמודד. קבוצת הסטאז'רים הצעירה, כוללת בתוכה המון דמויות שונות ומגוונות, אם זה הגיבורה מרדית גריי, רופאה מוכשרת שמתמודדת כל הזמן עם הצל של אמה, אם זו כריסטינה, הסטודנטית המצטיינת והשאפתנית, אם זו איזי שהייתה דוגמנית ונאבקת בלנער את הסטיגמה, אם זה אומאלי שיושב על משבצת הרופא החששן ואם זה אלכס השחצן בלי סיבה נראית לעין. הליהוק לסדרה, גם הוא משובח וכל אחד מהם מצליח להעביר לצופים את המטען הרגשי, שנובע מההתמודדות הקשה והרגשית כל כך עם העבודה בבית חולים.

לסיכום, למרות שלדעתי, לא מדובר בסדרה שמביאה איתה משהו חדש, בהחלט מדובר בסדרה מוצלחת, מרתקת, מרגשת ומומלצת. הסביבה של בית החולים, תמיד סיפקה תפאורה טובה, לדרמות מקצועיות ואנושיות ולכן גם זכורות לטובה לא מעט סדרות, שבחרו להתמקד בעולם זה. הסדרה "האנטומיה של גריי" עשויה באותה מקצועיות ומספקת גם היא לא מעט עניין, כך שמי שאוהב סוג כזה של דרמות, בהחלט ייהנה מהצפייה בה. בקיצור, גם את הסדרה הזו, שווה בהחלט לראות.

הסדרה "האנטומיה של גריי" משודרת כל יום ג' ב-21:30, בערוץ Yes Stars. שידורים חוזרים ביום ג' ב-1:15, ביום ד' ב-16:10, ביום שישי ב-21:45 וב-2:15 ובשבת ב- 15:45.

צפייה מהנה !
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט