חדשות קולנוע וסרטים

גול! - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו יצא לסיפריות הוידיאו הסרט "גול!", סרט ראשון מתוך שלושה סרטי כדורגל שזוכה להצלחה באירופה. הסרט ייצא לאקרנים בארצות הברית רק באמצע מאי השנה כך שאנחנו בפור גדול מאוד עליהם.

הסרט עוקב אחר סיפורו של סנטיאגו מונייז (קונו בקר), בחור מקסיקני עם אהבה אחת גדולה בחייו, הכדורגל. סנטיאגו שגדל ללא אם מגיל צעיר, היגר בהיותו בן 10, ממכסיקו לארה"ב, ביחד עם משפחתו. הוא ומשפחתו הוברחו מעבר לגבול, עברו לגור באזור הנחשל של לוס אנג'לס ועבדו בעבודות גננות על מנת להתקיים. סנטיאגו כיכב בקבוצת חובבים מקומית וניסה לחסוך כסף על מנת ללכת בעקבות חלומו ולהפוך למקצוען. יום אחד, ממש במקרה, מזדמן גלן פוי (סטיבן דיליין), שהיה שחקן עבר בכדורגל אנגלי ושהיה בעברו גם מגלה כשרונות, למשחק של קבוצתו של סנטיאגו.

[*]

גלן שנדהם מכשרונו של סנטיאגו, מציע לעזור לו לקבל הזדמנות להיבחן לקבוצת ניוקאסל יונייטד, מהליגה הראשונה באנגליה. אבל ההזדמנות הזו אינה פשוטה, על מנת להגיע לאנגליה צריך הרבה כסף, כסף שאין לסנטיאגו. הסרט עוקב אחרי הנסיונות של סנטיאגו להפוך למקצוען, האם הוא יתגבר על המכשולים? האם הוא יהפוך למקצוען ויזכה בחוזה הנחשק? כדי לדעת, תצטרכו לעבור יחד איתו , את המסע, לאורכו של הסרט. הסרט הזה מתוכנן להיות חלק מטרילוגיה שתעקוב אחרי סנטיאגו והמסע שלו לפסגת הכדורגל העולמי. הסרט השני אמור לצאת השנה והשלישי בשנת 2007.

סרטים כמו "משחק מכור", "בלי חוקים" "בית חרושת לכדורגל" וסרטים אחרים התמקדו בעיקר בתופעת האוהדים האלימים. עד היום לא נעשו סרטים גדולים, המתמקדים במשחק הכדורגל עצמו ובשחקנים, למרות שמדובר באחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בתבל, אם לא הפופולרי ביותר שבהם.

[*]

בסרטים רבים, אנגליים בעיקר, הכדורגל היה ברקע, כרקע לסיפור רומנטי, או כמשהו שרבים הולכים לראות, אבל שוב לא התמקדו בספורטאים עצמם, אלא בתופעה של ההליכה למגרשים. זה בדיוק הרעיון שהנחה את מפיקי הסרט, שחשבו על הרעיון לסרט בשנת 2002, בעת המונדיאל ביפן. המפיקים יצרו קשר עם FIFA, כדי לאפשר להם לצלם את הקבוצות האמיתיות, במגרשים הגדולים של אירופה. FIFA אכן הסכימה לשתף פעולה וכבר משיתוף פעולה זה, אפשר לצפות שמטרות הסרט תהיינה בין השאר, להעביר בצורה האמיתית ביותר את תופעת הענק של הכדורגל, את מימדיהם עוצרי הנשימה של המגרשים, את כשרונם המופלא של השחקנים הטובים ביותר, את עוצמת הרגשות שמעורבת בעולם זה, הן מצד השחקנים והן מצד הקהל ומעל הכל, את המשמעות של אהבת הכדורגל.

את סיפורו של עולם הכדורגל, בחרו היוצרים להעביר דרך הסיפור הפרטי של סנטיאגו מונייז, בחור צעיר שנולד עם כשרון נפלא, אבל הרחק מהמקומות בהם ניתן להתגלות ולקבל הזדמנות להפוך למקצוען. אם יש משהו שאפשר לומר נגד הסרט, זה שהוא נדוש וצפוי. שום דבר מפתיע לא קורה בו ואני מוכן לשים כסף, שאיך שכל אחד ואחד ממכם יתאר לעצמו את המשך הסרט, יקלע בדיוק למה שאכן קורה בסרט.

[*]

יש מקום לומר, שמסרט שמתמקד בתופעת הכדורגל ומספר סיפור על בחור עני וכשרוני שמנסה לפרוץ לגדולה, לא ממש ציפיתי למשהו אחר. קיטשי, צפוי, נדוש או כל תואר אחר שידביקו לסרט הזה, כל זה לא מנע ממנו להיות מאוד סוחף ואפקטיבי. השימוש במתקני הכדורגל האמיתיים, בשחקנים אמיתיים, כולל הופעות אורח קצרות של שחקנים מפורסמים כמו דייויד בקהאם, זינאדין זידאן, אלן שירר, ראול ועוד, מוסיף מימד מאוד אמיתי לסרט הזה ועוזר להעביר את עוצמתו של המשחק ואת הזוהר הגדול של כל העולם שמסביבו.

בעזרת הצילום המרהיב של קטעי הספורט, העוצמה של ההתרחשויות והיצרים החזקים שמעורבים בסיפורו של סנטיאגו, הסרט מצליח להכניס את הצופים עמוק לתוך אותו הקיטש ואפילו ליצור הזדהות עמוקה עם סיפורו של סנטיאגו, צפוי ככל שיהיה. הסרט אינו מסתפק במשחק הכדורגל עצמו וכולל המון התייחסות לעולם הזוהר שמסביב, לדרך הקשה שעוברים השחקנים עד קבלת ההזדמנות, ליריבות בין השחקנים, ליחסים עם המאמן, לפציעות, לחיי הזוהר והפרסום של השחקנים המצליחים, להשפעת הפרסום על השחקנים, לנשים שנמצאות כל הזמן סביב השחקנים ולתופעות ההערצה מצד האוהדים.

[*]

הסרט אינו עוסק באף אחד מהנושאים הנ"ל לעומקו, שוב כחלק מאותה גישה קלילה וקיטשית של יוצריו, אבל ריבוי הנושאים, מאפשר הצצה רחבה על עולם הכדורגל, על כל היבטיו ומספק התרחשויות רבות ומגוונות, כך שאין כמעט רגע דל לכל אורכו. שילוב הנושאים, שמעבר למשחק עצמו והעלילה המעניינת, מאפשרים גם למי שלא בהכרח מכור לכדורגל ליהנות מהעלילה.

לסיכום, שנייה לפני שהטלנובלה החדשה "האלופה" שעוסקת בעולם הכדורגל הישראלי, עולה לשידור, וממש קצת לפני פיפא 2006 בגרמניה, מגיע הסרט לספריות והיישר אליכם הביתה.


[*]

הסרט הוא מצד אחד קיטש קלישאי מאוד וצפוי, אך מצד שני הוא דרמה יצרית, מותחת ואפקטיבית מאוד. יוצרי הסרט והשחקנים, עשו עבודה מאוד טובה והצליחו להעביר למסך את העוצמה של משחק הכדורגל ולעורר את ההערכה והאהבה של הצופים למשחק. הסיפור הדרמטי והמרתק של גיבור הסרט סנטיאגו, יסחוף לתוכו גם את מי שמחפש סרט מהנה וקליל ושלאו דווקא ייקח את הסרט בגלל המגרשים, הכדורגל והתחרות הספורטיבית. אני נהניתי, עכשיו תורכם.

מבחינת התוספות ב- DVD (כולן מתורגמות לעברית) יש את סרטון מאחורי הקלעים הסטנדרטי, קליפ מוסיקלי, וקצת השתפכות של השחקנים והיוצרים על אהבתם הגדלה לכדורגל. יש גם קליפ קצר, ארבע דקות בסך הכל, שבו אסופה של כמה מהשערים היותר מפורסמים בהיסטוריה של הפיפא.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט