חדשות קולנוע וסרטים

פרופסור אקס חוגג 40: הסרטים הגדולים של ג'יימס מקאבוי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ג'יימס מקאבוי, שמוכר לרבים כפרופסור צ'ארלס אקסבייר בגרסתו הצעירה בסרטי "אקס-מן", חגג אתמול את יום הולדתו הארבעים. השחקן הסקוטי המסוקס פרץ לתודעה במיני סדרה המלחמתית "אחים לנשק", מאז הספיק לגלם תפקידים ראשיים בסרטי דרמה כמו "כפרה" ו"המלך האחרון של סקוטלנד" ובסרטי פעולה, כמו "מבוקש", "טראנס" וכמובן סדרת סרטי ההמשך של "אקס-מן". לרגל יום ההולדת קבלו הצצה לחמשת הסרטים הטובים ביותר של מקאבוי לפי שנת יציאתם
המלך האחרון של סקוטלנד (2006)

מותחן פוליטי בבימויו של קווין מקדונלד ("וויטני") שמבוסס על ספרו של ג'יל פודן. הסרט מספר על שליט אוגנדה, אידי אמין (פורסט וויטאקר) מנקודת מבטו של רופאו האישי, ניקולאס גריגאן (ג'יימס מקאבוי). השניים נפגשים במקרה עקב תאונת דרכים ובין השניים נרקם קשר חזק שגורם לגריגאן לא לראות את המשטר הרצחני והמושחת של אידי אמין. עם הזמן גריגאן ההומני פוקח את עיניו ומגלה את הטירוף בו שרוי אמין ואת גופות האנשים שסביבו שנערמות. על הדרך מתפתח בין הרופא לאשתו של אמין רומן אסור. לאחר שהיא נכנסת להריון ומנסה לבצע הפלה, מתגלה בגידתה בבעלה היא מוצאת להורג באכזריות. גרגיאן מנסה לברוח ממשטר האימים לצרפת – האם יצליח?

על סרט זה קטף פורסט וויטאקר את פרס גלובוס הזהב והאוסקר על תפקידו. מדובר בסרט מעניין בעל קצב מהיר שמכיל פרטים היסטוריים מחייו של אידי אמין (למרות שהעלילה לא מדויקת). מקאבוי בתפקיד משנה משמעותי ראשון בקולנוע. תפקידו אמנם חיוור לעומת העוצמות שהביא וויטאקר במשחקו, אבל לטעמי הוא גילם את תפקיד הרופא בצורה משכנעת ואמינה בתפקיד שהיווה נקודה משמעותית בקריירה שלו.



כפרה (2007)

סרט דרמה רומנטי עטור שבחים בבימוי ג'ו רייט ("שעה אפלה") שמבוסס על הרומן "כפרה" פרי עטו של איאן מקיואן. הסרט זכה בפרסי גלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר ולפסקול המקורי. הסרט לוקח אותנו לקיץ חם באחוזה ויקטוריאנית בבריטניה של שנת 1935, לפני מלחמת העולם השנייה. באחוזה גרה משפחת טאליס העשירה עם הבנות ססליה (קירה נייטלי) הגדולה ובראיוני הצעירה (סירשה רונן). בין ססליה ורובי טרנר, בן המשרתת הנאה (ג'יימס מקאבוי) מתפתח סיפור אהבה מלא תשוקה.

יום אחד מעביר רובי מכתב לססליה דרך בראיוני, שצופה ברומן המתהווה בין השניים. בראיוני הסקרנית קוראת אותו, מפרשת אותו לא נכון וקוטעת את הרומן בין השניים כשהיא מאשימה אותו בפשע שלא ביצע. רובי נשלח לכלא ומקבל חנינה באמצעות יציאה למלחמה נגד הנאצים, ססליה הופכת להיות אחות וממתינה לשובו של אהובה מהמלחמה. ובראיוני, שנים לאחר מכן, מנסה לכפר על מעשיה והופכת להיות אחות גם כן. במקביל רובי וחבריו נסים על נפשם מפני הנאצים ומחכים שישחררו אותם מהמלחמה העקובה מדם בה הם כלואים. מדובר בסרט מרגש שהמסר העיקרי ממנו יוצאים הוא איך החיים מתהפכים בבת אחת בעקבות חוסר הבנה, רכלנות וילדותיות. ג'יימס מקאבוי גילם בחור שנכנס לכלא על לא עוול בכפו, נאלץ ללחום ועשה כל זאת למען רצונו לחזור לאהובתו. מדובר בתפקיד ראשי לא קל ובשרני, ולטעמי תפקידו הטוב ביותר עד כה שביסס את מעמדו כשחקן רציני ומוערך.

מבוקש (2008)

סרט פעולה שבוים על ידי טימור בקממבטור ("בן חור") שפתח בפני מקאבוי את ז'אנר סרטי האקשן. לא בכדי הוא לוהק מספר שנים לאחר מכן לתפקידו כפרופסור אקסבייר בסדרת סרטי "אקסמן". הסרט מתבסס על סדרת קומיקס של מארק מילר ומתאר רואה חשבון בשם ווסלי גיבסון (מקאבוי) שחי חיי שגרה משעממים עד שהוא פוגש בבחורה בשם פוקס (אנג'לינה ג'ולי) שמגלה לו שהוא בנו של מתנקש מקצועי שנרצח. גיבסון לומד את סודות המקצוע של הארגון לו השתייך אביו, מגלה שזה טבוע בו באופן טבעי ועל הדרך מגלה כמה סודות נוספים ונכנס להרפתקאות חדשות שמשדרגת את חייו. מדובר בסרט פעולה מהיר וגדוש אפקטים וסצנות קרב שמציג את מקאבוי כגבר מסוקס, אמיץ, פעלתן ושרמנטי והוא מצליח לסחוב על כתפיו החסונות את הסרט. מדובר בסרט חמוד, קליל, בעל קצב מהיר ושווה צפייה – במיוחד בשל הטוויסט בעלילה שמגיע בסוף הסרט, אותו לא צפיתי מראש.



אקס-מן: ההתחלה (2011)

סרט אקשן/מד"ב מתוך סדרת הסרטים גיבורי העל המוטנטים. סרט זה, החמישי במספר, בבימויו של מת'יו ווהן ("קינגסמן: השירות החשאי"), מתעמק בעברם של הגיבורים ומראה את הדרך שעברו עד לדמותם הבוגרת בסרטים הקודמים יותר. הסרט לוקח אותנו אחורה בזמן לפולין של שנת 1944 ומראה מה גרם לצד האפל של אריק לשנר להופיע ובמקביל אנו מכירים את צ'ארלס אקסייבר הצעיר בניו יורק שמתוודע לרייבן הצעירה שמחליפה צורה. כעשרים שנה לאחר מכן, צ'ארלס (ג'יימס מקאבוי) מסיים בהצטיינות את לימודיו בחקר מוטציות, אריק (מייקל פסבנדר) ממשיך במסעו אחר יוצרו, שמידט ורייבן (ג'ניפר לורנס) ממשיכה להסוות את צבע עורה הכחול ומאוחר יותר מכנה את עצמה "מיסטיק".

השלושה מתוודעים אחד לשני, מאתרים מוטנטים נוספים באמצעות כישוריו של צ'ארלס. יחד הם יוצאים למאבק מול סבסטיאן שו שמתגלה כלא אחר מאשר קלאוס שמידט, אויבו הוותיק והגדול של אריק. שמידט מעוניין בשליטה עולמית תוך גרימת מלחמת עולם שלישית מפוברקת בין רוסיה וארה"ב. הסרט מציג את מקאבוי באור שונה ממה שנראה בו עד כה. מקאבוי מגלם פרופסור בעל כוחות על אך דווקא מראהו החיצוני פחות מקבל פוקוס ורמת האינטליגנציה של הדמות היא סימן ההיכר שלו. מקאבוי הצליח להיכנס לדמות ולהציג את הפרופסור הצעיר, הנאה והאופטימי לפני שנאלץ להיפרד משיער ראשו ומרגליו. מבין כלל סרטי "אקס מן" (עד כה) זהו הסרט האהוב עליי ביותר. הסרט מכיל סצנות אפלות ואף קשות למראה (סצנת הריגת הוריו של אריק במחנה ההשמדה בפולין למשל) ונותן מענה לסוגיות רבות שהטרידו את מנוחתנו בסרטי "אקס-מן" הקודמים.


ספליט (2017)

סרט אימה פסיכולוגי בבימויו של מ.נייט שאמאליאן ("החוש השישי"). זהו הסרט השני בטרילוגיה שהראשון שבה, "בלתי שביר" יצא בשנת 2000 והסרט השלישי והאחרון יצא בשנת 2019, "מיסטר גלאס". כפי שמעיד שמו של הסרט גיבור הסרט, קווין וונדל קראם (ג'יימס מקאבוי) סובל מפיצול אישיות. בגופו שוכנות 23 זהויות שונות, כמו אדם אלים, ילד בן תשע, נערה בשם פטרישיה, פדופיל, "חיה" - דמות בעל כוח על-אנושי ועוד. קווין חטף וכלא שלוש נערות צעירות והוא מתוחקר על ידי דר' קארן פלטשר (בטי באקלי) בנוגע למעשיו. במהלך פגישתם היא מתוודעת לחלק מאישיותיו ואף מתעמתת אתו בשלב מאוחר יותר. לא אגלה מה קרה בהמשך אך ספוילר קטן - בסוף הסרט ישנה סגירת מעגל כאשר קווין נפגש עם שני גיבורי הטרילוגיה. תפקידו של קווין, שכולל מעבר מהיר מאישיות לאישיות, הוא אחד התפקידים היותר מאתגרים שנראו על המסכים לאחרונה ומקאבוי נכנס לתפקיד בצורה טוטאלית באחד התפקידים הכי טובים שלו בקריירה.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט