חדשות קולנוע וסרטים

ברוכים הבאים ל"עיר החטאים"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ברוכים הבאים ל"עיר החטאים", העיר שגורמת לסדום ועמורה להיראות כמו ערי צדיקים. ב"עיר החטאים", האלימות, השחיתות והסקס שולטים. בני האדם איבדו את המוסר ורק מעטים מנסים עוד לשמור על צלם של אנושיות.

הסרט, שעלה על האקרנים בארץ אתמול, מבוסס על חוברות קומיקס שכתב פרנק מילר (שגם כתב את התסריט וביים) מביא את סיפורם של שלושה. מארב (מיקי רורק) טיפוס קשוח שנאלץ כל חייו לחיות על פי חוקי הרחוב. להגן על עצמו באלימות ולא לישון טוב בלילה. לילה אחד הוא מביא לביתו את גולדי, אישה יפהפיה שהייתה אליו נחמדה, אולם למחרת הוא מוצא אותה מתה במיטתו. מארב יוצא למסע נקמה באדם שרצח את האדם היחיד שאי פעם העניק לו איזה רגש חיובי או אהבה.

הסיפור השני סובב סביב דוויט, בלש פרטי שמנסה לא להסתבך. כמובן שזה לא מצליח לו והוא מוצא את עצמו כל פעם במרכזה של פרשייה אלימה אחרת. אחרי ששוטר נרצח מוצא את עצמו דוויט מסובך יחד עם נשות הלילה בדאונטאון של "עיר החטאים".

ובסופו של דבר יש את סיפורו של ג'ון הרטיגן (ברוס ויליס) השוטר ההגון האחרון "עיר החטאים" שמוצא את עצמו עומד אל מול בנו האכזרי של סנטור בעל השפעה. הבחור הצעיר, שנהנה לאנוס נערות צעירות, חטף ילדה קטנה בת 11, הרטיגון יוצא להציל אותה, הרטיגן אומנם מגיע לילדה ברגע האחרון אולם לפעולת החילוץ שלו יש השלכות לא קטנות על עולמו ועולמה של הילדה.

"עיר החטאים" נולדה בשנת 1991 במוחו של פרנק מילר, אחד מכותבי הקומיקס המוכרים והמוערכים של השנים האחרונות. הנובלות הגראפיות שיצאו זכו מייד למכירות שיא ולביקורות נלהבות בקרב חובבי הקומיקס אבל לא רק. מילר זכה בפרסי אייזנר ופרס הקומיקסאים הלאומי על עבודתו. מילר השאיר את חותמו על עולם הקומיקס גם כאשר התעסק בגיבורי על כמו "דרדוויל" (הוא זה שיצר את דמותה של "אלקטרה") או "באטמן". הוא כתב את אחד הנובלות הגראפיות המוכרות של האביר השחור, The Dark Knight Returns. בקולנוע הניסיון שלו היה מועט, הוא כתב את התסריט של "רובוקופ 2 ו - 3".כשמפיקי הסרט "עיר החטאים" ניגשו אליו ובקשו לרכוש את זכויות ההסרטה מילר היה סקפטי: "לא חשבתי שזה יעבוד, זאת אומרת, לא שהסיפורים לא יעבדו, אבל הסרט עצמו. חששתי שהמפיקים יקחו אותו ויהפכו אותו לעוד מוצר הוליוודי".

מילר מספר שרוברט רודריגז לא עזב אותו לשנייה: "היו לי חיים טובים, אני נהנה מעולם הקומיקס, אבל אז הגיע הרודריגז הזה ולא הפסיק להציק לעורך הדין שלי, לעורך שלי, וגם לי, בסופו של דבר נשברתי, נפגשתי איתו ומה לעשות...הוא הצליח לפתות אותי".

רודריגז הבטיח למילר כי הוא מתכוון לשמור על האווירה האפילה של הקומיקס ולהעביר את הסרט, מבחינת המראה והתחושה שלו, כמעט אחד לאחד ממה שהקומיקס העביר. השניים החליטו שהסרט, כמו הקומיקס, יהיה בשחור לבן קונטרסטי מאוד.

כדי למשוך את מילר לפרוייקט רודריגז הוציא מכיסו סכום כסף לא קטן וצילם כמה סצינות ניסיון. הוא ניפגש עם הסופר במסעדה במנהטן ושם, על המחשב הנייד שלו הוא הראה לו את הטסט. מילר היה על הרצפה ושוכנע להצטרף לפרוייקט.

רודריגז גם לא לקח לעצמו קרדיט של תסריטאי ואמר שכל מה שהוא עשה זה לכתוב את מה שראה בקומיקס של מילר. "כל מה שעשיתי זה לקחת שלושה ספרים של מילר ולכתוב מה שראיתי שם, אחר כך שילבתי בין שלושת הסיפורים כדי להעניק לסרט קצב מהיר יותר".

רודריגז, שרצה להראות למילר את הערכתו הגדולה, החליט לשתף אותו להכניס אותו להפקה כבמאי שני. דבר שהצריך לא מעט ויתורים מצדו של רודריגז "לא רציתי שהוא יהיה עוד אדם על הסט" הוא אומר "רציתי שהשחקנים ואנשי הצוות יקשיבו למה שיש לו והדרך לעשות את זה היא לשתף אותו במלאכת הבימוי".

אולם, רודריגז נתקל בחוקים הקשוחים של איגוד הבימאים שאמרו שלכל סרט חייב להיות רק במאי אחד. מכיוון שרודריגז לא הסכים להתגמש הוא עזב את איגוד הבימאים. "כשהצעתי לו לא ידעתי שזה נגד חוקי האיגוד, אבל אין בליבי ספק שזה היה הדבר הנכון לעשות. אני לא מצטער ואם איגוד הבימאים לא רוצה אותי בכלל חוק מטופש, הוא לא יקבל אותי".
את התוצאה הסופית אתם יכולים לראות בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ. חשוב לציין כי הסרט האלים מוגבל לבני 18 ומטה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט