חדשות קולנוע וסרטים

"שבלולים בגשם" יפתח את פסטיבל הקולנוע הגאה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטו העלילתי הראשון של במאי סרטי התעודה יריב מוזר (גברים בלתי נראים, המלחמה הראשונה שלי), "שבלולים בגשם", יפתח בבכורה עולמית את הפסטיבל הבינלאומי ה – 8 לקולנוע גאה שיתקיים בין התאריכים – 8-17.6.13 בסינמטק ת"א. הסרט יוקרן בערב הפתיחה של הפסטיבל, במוצאי שבת, ה – 8.6, בשעה 20:00.

[*]

הסרט, מתרחש בשנת 1989 בתל אביב ועוקב אחר בועז, סטודנט צעיר המנסה להתקבל ללימודי תואר שני באוניברסיטה, ומתחיל לקבל במפתיע מכתבי אהבה אובססיביים ממחזר אלמוני. המכתבים מערערים את חייו השלווים לצד חברתו ומעלים שאלות בעניין זהותו המינית. הסיפור הקצר שעליו מבוסס הסרט התפרסם לראשונה ב"גן העצים המתים" (1995), ספרו הראשון של יוסי אבני-לוי. בתפקידים הראשיים השחקנית מורן רוזנבלט (אודם) והשחקן/דוגמן יואב ראובני. הסרט מכיל סצנות מין נועזות והוא מוגבל לצפיה מגיל 18 .

בטקס הפתיחה יוכרזו הזוכים בתחרות התסריטים לזכרו של עמוס גוטמן, מיזם משותף של פסטיבל הקולנוע הגאה וקרן רבינוביץ'. הזוכים יקבלו מעניק כספי ליצירת סרט קצר בהשראת סיפור חייו ויצירתו של עמוס גוטמן. הסרטים יאוגדו לסרט קולנוע באורך מלא לציון 20 שנה לפטירתו.

עוד בפסטיבל בכורה עולמית ל "חלומות של דובים" סרטה של אורלי בויום ובהפקתו של ארי דוידוביץ'. לראשונה בתולדות הקולנוע הישראלי, סרט מביא למסך הגדול את סיפורה המשעשע והנוגע ללב של חבורת "דובים" תל אביבית - הומוסקסואלים בעלי משקל עודף. ההקרנה בשיתוף יסדוקו.

יוקרן גם בבכורה ארצית הסרט התיעודי "מפשיטים את ישראל: הומואים בארץ המובטחת", הפקה משותפת של הבמאי יריב מוזר ואיש הקולנוע האמריקאי/ישראלי מייקל לוקאס. בסרט לוקאס מראיין מספר דמויות מוכרות ביניהם: ח"כ ניצן הורביץ, עברי לידר, איתן פוקס, איתי פינקס, יהונתן גטרו, אליעד כהן, חאדר אבו-סייף ועוד. בעזרת הראיונות הוא חושף את האמת על חיי קהילת הגייז בישראל.

[*]

גם השנה תתקיים תחרות הסרטים הקצרים שהפכה למסורת זאת שנה שביעית. השנה יתמודדו על הפרס הכספי כ-19 סרטים הבולטים מביניהם: "בשבחי היום" של אורן אדף ובכיכובו העוסק בצעיר המסתובב בגן העצמאות בירושלים בשישי בצהריים ומחפש סטוץ שגם יאפשר לו לקיים שיחה טלפונית עם הוריו החרדים רגע לפני כניסת השבת. "דינה ונואל" של סיון לוי ונטלי מלמד על צעירים יוצאי דופן בכיכובה של סיון לוי (שש פעמים). שני הסרטים הוקרנו בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין האחרון.

[*]

במסגרת התחרות יוקרנו בבכורות גם הסרטים: "אדם" של שגב גרשון גרין בכיכובה של מיכל ינאי על אם שאיננה מבחינה שבנה חווה פשע שנאה בתיכון. "לאהוב בקושי" של נדב משעלי על צעיר חרדי שאימו מסרבת להבין שבנה הומו ומנסה לסדר לו שידוכים עם בנות שונות, בכיכובה של רובי פורת שובל. עוד סרט על שידוכים הוא"זאזאלנד" קומדיה גרוזינית עם טוויסט בבימויה של מעיין כהן ובכיכובן של עירית נתן בֶּנֶדֶק ורינת מטטוב.

עוד סרטים שיקחו חלק בתחרות הם: "מי את?" בכיכובה של הגר בן אשר של הבמאית ורוניקה ניקול טטלבאום, על צעירה המציצה לשכנתה בצורה אובססיבית. "חופש גדול" של שרון מימון וטל גרניט בהשתתפות יפתח קליין, עודד ליאופולד, הילה וידור על חופשת קיץ שיוצאת מכלל שליטה. והסרט התיעודי "גרייס" של הבמאית מיכל אהרונסון על פיליפינית שהקימה את משפחתה בישראל, מוצאת את עצמה קרועה בין בת זוגה שרוצה לשוב לפיליפינים, לרצונם של ילדיה הצברים לשרת בצה"ל. במסגרת הפסטיבל, יוקרן גם מקבץ יוטיוב של יוצרים שהעלו במהלך השנה החולפת סרטונים קצרים בשלל ז'אנרים וסגנונות בערוץ היוטיוב וזאת תהיה הפעם הראשונה שהם יוקרנו על המסך הגדול. בין הסרטים יהיה ניתן למצוא ארבעה סרטים תיעודיים קצרצרים של ערבה גל מסדרת האינטרנט "גאות" בכל פרק היא מתמקדת בצעירה לסבית אחרת ובסיפור שלה.

[*]

סרטונים קצרים מסדרת "מפגשים דמיוניים" של הבמאי מיש המתאר מפגשים של גייז בסגנון פואטיקה יפנית, בכיכובו של ג'ייסון דנינו הולט. כמו כן יוקרנו סרטוני אנימציה ווידאו קליפים שונים.

[*]

כמו כן תוקרן גם העונה הראשונה של הסדרה פורצת הדרך, "אמא ואבאז" מבית היוצר של אבנר ברנהיימר. האירוע יתקיים בארבע חלקים ביום רביעי, חמישי, שישי ושבת אחה"צ, כאשר באירוע המסיים יתקיים פאנל בנוכחות יוצר הסדרה, משתתפים מהסדרה ואושיות מובילות בקהילה הלהט"בית.

אירוע נוסף הוא מפגש עם תומר וברק הימן שיציגו פרקים מובחרים מהסדרה התיעודית המדוברת פרי יצירתם, "משפחות" בנוכחות משתתפים מהסדרה.

במהלך השבוע בשעות אחה"צ תתאפשר צפייה בסרטים ישראלים מהשנים האחרונות ביניהם: "חיים ואדם", "שקרים בארון", "זמן משפחה", "גברים בלתי נראים", "כל הבקרים השמחים" ועוד...

ב-13 ביוני יתקיים לראשונה במסגרת הפסטיבל כנס בינלאומי של אנשי קולנוע גאים מרחבי העולם. במהלכו יהיו פאנלים והרצאות של אורחי הפסטיבל מחו"ל ומהארץ. עוד בכנס תחרות הפיצ'ינג במסלול עלילתי ותיעודי בחסות קרן רבינוביץ', תחרות התסריטים הקצרים ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יתקיים בפעם השמינית בסינמטק תל אביב, במרכז העירוני לקהילה הגאה בגן מאיר ובמכללת תל חי,בין ה-8 ל-17 ביוני 2013.

לאתר הפסטיבל: http://www.tlvfest.com
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט