חדשות קולנוע וסרטים

קאן, היום השישי: אלטון ג׳ון וספייק לי ומסיבה קוריאנית

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל ממשיך בסיקור היומי מפסטיבל קאן: אלטון ג'ון בוחר קליפים לשיר חדש ומתראיין לספייק לי, ראיון עם טובי ג'ונס המשחק בסרטו החדש של מיכאל הנקה, הבמאית הערבית-ישראלית מייסלין חמוד מקבלת פרס מאיזבל הופר ושיחה עם הבמאי פארק צ׳אן-ווק ("שבעה צעדים") במסיבה הדרום קוריאנית
היום השישי של פסטיבל קאן מפציע ואני ממהר לתפוס מקום בקולנוע "אולימפיה" כדי לחכות לאלטון ג׳ון שמגיע במפתיע לפסטיבל. מסתבר שלאור חמישים שנות פעילות החליטו אלטון וכותב השירים שלו ברני טופין להוציא וידאו-קליפים ללהיטים ישנים שבגלל שנעשו בימים עברו איש לא חשב ללוות אותם בסרטון מוזיקלי כלשהו. מאות סרטונים הוגשו לשלושה שירים: "בני והסילונים","Rocket man" ו"Tiny Dancer".

מכיוון שאלטון מתייחס לקליפים כאל מיני-סרטים, הוא החליט להכריז על הזוכים בפסטיבל הגדול בעולם בקאן. באולם הקולנוע הקטן "אולימפיה" הגיעו הזוכים המאושרים לקבל את הפרס מידי ג'ון והבמאי ספייק לי הגיע כדי לדבר עם ג'ון קצת על הקריירה שלו ועל התפתחןת הווידאו קליפים. שלושת הקליפים הזוכים מרגשים עד דמעות ובמיוחד זה של איש הרקטה, שהופק על ידי בחור אירני שנמלט מארצו לאירופה וסיפר שהוא חש חוצן בעברו בדיוק כמו איש הרקטה על מאדים.

[*]

(ספייק לי מראיין את אלטון ג'ון, צילומים בכתבה: רון פוגל)

ארוחת צהריים קלילה ברחוב אנטיב המקביל לטיילת של קאן ומשם לחוף מג׳סטיק היפהפה לראיון עם השחקן הבריטי טובי ג׳ונס. לג׳ונס תפקיד קטן בסרט החדש של המאסטר מיכאל הנקה "סוף טוב", שעוסק במשפחה לא מתפקדת (זה בכלל נושא שחוזר על עצמו בסרטי הפסטיבל). המשפחה מתגוררת בעיר קאליה, שבה נמצא מחנה פליטים ומהגרים לא חוקיים. את הראיון תוכלו לקרא כשהסרט יצא לאקרנים בארץ. רק אציין שג׳ונס הוא אדם חביב שבאמצע הראיון מתחיל לשאול את מראייניו שאלות.

[*]

(רון פוגל מראיין את השחקן טובי ג'ונס)

ערב יורד על קאן וטקס הענקת פרסי נשים בתנועה של חברת "קרינג" והנהלת הפסטיבל יוצא לדרך. השנה מקבלת את הפרס השחקנית איזבל הופר ("היא") .כל זוכה בפרס יכולה ביוזמתה להעניק פרס לכשרון נשי עולה בקולנוע והופר בחרה את מייסלין חמוד במאית הסרט״ לא פה לא שם״ .הפתעה נעימה לקולנוע הישראלי בכלל ולמייסלין בפרט, מה גם שהפרס כולל 50 אלף יורו. שלומי אלקבץ קיבל את הפרס בקאן במקום הבמאית וסרטה אף זכה בפרס התחרות הלא רשמית ״בטר וורלד סינמה״ שהתקיימה שלשום. כבוד גדול לקולנוע הישראלי שסובל השנה מפיחות במעמדו בקאן. חליפה ופפיון וקדימה לערב קוריאה בפסטיבל. מדריך מקוצר למסיבות בקאן: מדינות רבות עורכות מסיבה החוגגת את תעשיית הקולנוע שלהן. הארגנטינאים עושים אסאדו, הסינים מגישים אגרול ואצל הקוראנים יש מרק חם ומפולפל. יחד עם זאת המסיבות השוות ביותר הן של הכוכבים והכוכבניות, במלונות ביאכטות ובטירות הרחק מהעיר ומהצלמים המציקים.

[*]

(רון פוגל עם הבמאי פארק צ'אן-ווק)

במסיבה הקוריאנית היו נוכחים כל שחקני הסרטים הקוריאנים המציגים בקאן. תפסתי לשיחה את הבימאי פארק צ׳אן-ווק יוצר "שבעה צעדים" המופלא ו"המשרתת", שהוקרן בקאן בשנה שעברה. ווק נזכר בביקורו בפסטיבל ירושלים שם באמצע כיתת אמן החלה אזעקה והוא נס למרחב הבטוח המאסטר שאל אותי מדוע אני כל כך טורח לארגן את שבוע הקולנוע הקוריאני בישראל ותשובתי שזה בא מאהבה ותשוקה לקולנוע ככל הנראה סיפקה אותו.

במסיבה פגשתי מכרים ותיקים מקוריאה ומאירופה וסיימנו את הערב בשמפניה במלון "מרטינז", אחד ממלונות היוקרה על הטיילת של קאן, שחדר בו עולה בזמן הפסטיבל כמה אלפי יורו ללילה ומתאכסנים בו בעיקר הכוכבים הגדולים. ארבע לפנות בוקר בקאן וצריך להספיק לסרטים בבוקר.

לכל הדיווחים מהפסטיבל ולכל עמודי הסרטים המתחרים בתחרות הרשמית היכנסו למתחם הפסטיבל
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שבעה צעדים ישן (עמוד סרט)
חץ לא פה, לא שם (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט