חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע בירושלים מעניק מקום של כבוד לאנימציה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

"אנימציה איננה אמנות של ציורים בתנועה אלא יותר אמנות של תנועות מצויירות. מה שקורה בין פריים לפריים יותר חשוב ממה שקורה בתוך כל פריים". הציטטה הזו מתוך דבריו של נורמן מקלארן שנחשב לאחד האנימטורים החשובים של כל הזמנים.

סרט על מפעלו של מקלארן, " מקלארן – הרטרוספקטיבה" יוקרן השנה במהלך פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים שייפתח ב- 5 ביולי.

[*]

כבכל שנות קיומו, גם הפסטיבל ה-24 יציג את מיטב האנימציה הישראלית והבינלאומית, גם השנה יוצגו במסגרת הפסטיבל סרטים ארוכים, קצרים, סרטי סטודנטים במגוון רחב של סגנונות וז'אנרים; בין אם מדובר באנימציה קלאסית, ממוחשבת או אנימה.

תחום האנימציה תופס תאוצה בשנים האחרונות גם במגמות הקולנוע בבתי הספר בארץ ותוכנית סרטי האנימציה הישראלית תעיד על כך. במסגרת האירוע יוצגו עבודות של בוגרי " בצלאל", המכללה האקדמית תל חי, המכללה האקדמית ספיר, ובית ספר גבוה ומרכז תרבות – מנשר לאמנות, ת"א.

[*]

במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטי אנימציה קצרים מרחבי העולם ובהם הסרט "המשורר הדני" שביים טוריל קוז בדיבובה של השחקנית ליב אולמן. הסרט זכה השנה בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר בקטגוריית סרטי האנימציה הקצרים.

סרט קצר נוסף שבוודאי יעורר עניין הוא סרטו החדש של אמן האנימציה העצמאי והמוערך ביל פלימפטון (המנגינה), מחשובי האנימטורים העצמאיים בארה"ב. "מלון העין העצומה" הינו תעלומת רצח בסגנון הפילם-נואר שמתרחשת במלון מפוקפק.

[*]

בסרטי הקולנוע הארוכים שיוקרנו במהלך הפסטיבל יש לציין את "פפריקה" סרטו המדובר של סאטוֹשי קוֹן, במאי האנימה היפני שיצירתו ניחנה בתעוזה, יצירתיות, היפר- ריאליזם, צבעוניות, ניתוחים חברתיים ובפרובוקטיביות בסיסית סירטו מספר על פיתוח מהפכני העתיד לאפשר לפסיכותרפיסטים לחדור אל חלומות הפציינטים שלהם ולטפל בחרדותיהם.

"פרספוליס", בבימוייה של מריאנה סאטראפי היה אחד הסרטים הכי מדוברים בפסטיבל קאן האחרון והקרנתו הסתיימה בלא פחות מ-20 דקות רצופות של תשואות. הסרט, מבוסס על 4 נובלות גראפיות המתארות את שנות ילדותה באירן של ימי החומייניזם הראשונים.

[*]

את הפסטיבל ייפתח סרט האנימציה "רטטוי", שתוף הפעולה החדש שבין אולפני דיסני ופיקסאר. הסרט מספר את סיפורו של עכברוש שחי לו מעל מסעדת יוקרה צרפתית בפריס כשכל חלומו הוא להיות שף מוצלח.17:30 כמעט אני

הבמאי זוכה הפרסים טום מוראי יוצא למסע ברחבי ארה"ב כדי לפגוש נשים שונות השייכות לקהילת הטראנסג'נדרים. הנשים חושפות בפניו את חוויותיהן האישיות ועונות של שלל שאלות. כיצד התמודדו כהומואים צעירים עם משבר הזהות המינית? מתי הבינו שלהיות הומו בהחלט לא מספק את צרכיהן הנפשיים והן חייבות לעבור ניתוח לשינוי מין? האם אי פעם חשבו לחזור בהן אחרי הניתוח? האם מישהי מהן חיה כאשה לכול דבר אבל עדיין יש לה איבר מין זכרי? האם הן מגדירות את עצמן כנשים סטרייטיות או נשים טראנס-ג'נדריות? ואיך אשה טראנס-ג'נדרית מסוגלת לחיות בכפר? אחד הסיפורים המרגשים והמפתיעים בסרט הוא של ג'ודי, גבר במקור, שהיתה בעברה חשפנית, הפכה ליהודיה אורתודוכסית והחליטה אחרי עשרים שנה לחזור ולהיות גבר. "כמעט אני" השתתף בפסטיבל הסרטים ההומו-לסבי בניו-יורק. אתר הסרט: http://www.almostmyself.com

18:20 קצרים של יוצרים ישראלים

אסופה של סרטים קצרים שנוצרו על ידי יוצרים ישראלים. במוצאי שבת יוכרז הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר.

20:30 חלומות גדולים, תקווה קטנה

קלי חולמת להיות מגישה מצליחה של חדשות. בינתיים היא עובדת כתחקירנית סקרים. לינדה (בגילומה של הקומיקאית הלסבית, ג'ולי גולדמן), היא צלמת חובבת בעלת נפש חופשית החולמת בעתיד להיות אמנית קעקועים. בזמנה הפנוי היא לא מפסיקה לקעקע על תפוזים את המילה "אמא". הבנות נשלחות למשימה משותפת אל ערים קטנות איש שם במרכז ארצות הברית, והקהל זוכה לסרט מסע האמריקאי הפועל לפי כול כללי הז'אנר ועם זאת הוא מצחיק, אנושי ובסופו של דבר אפילו מרגש. אין ספק שארין גרינוול מתגלה כקולנוענית צעירה ומוכשרת. שימו לב לכימיה המוצלחת במיוחד של אמילי ברטון כקלי הצנונית שזקוקה לניעור רציני ולג'ולי גולדמן הכריזמטית. הסרט השתתף ב-30 פסטיבלי קולנוע הומו-לסביים במהלך שנת 2006. אתר הסרט: http://www.momthemovie.com/press

22:10 פאקינג אחרת ניו יורק

מה עושים פועלי בניין בזמן הפסקת הצהריים? כיצד תסתיים מערכת היחסים בין בראד פיט לאנג'לינה ג'ולי? ומה באמת קרה בין מרלין מונרו לג'ואן קרופורד בקיץ 1959? את כול התשובות תקבלו ב"פאקינג אחרת ניו-יורק" סרט ההמשך ללהיט של הפסטיבל שעבר, "פאקינג אחרת ברלין". 12 יוצרים קווירים כולם הומואים ולסביות המתגוררים בתפוח הגדול התכנסו יחד כדי לבחון בצורה הדדית מה הלסביות חושבות על הומואים ולהפך. המפיק כריסטיאן פיטירסן העניק ליוצרים יד חופשית בבחירת הפורמט, הז'אנר והעשייה. הדרישה היחידה היתה שהסרט לא יהיה ארוך יותר משמונה דקות והתוצר הסופי חייב להיות מצולם על מיני DV. התוצאה מעוררת מחשבה אך מבדרת באותה המידה וכמובן צובעת את ניו-יורק בצבעים מחתרתיים במיוחד.

24:00 קווי שיזוף

סרט הביכורים המפתיע של הבמאי אד אלדריג הוא שילוב ייחודי בין "קידס" ל"טווין פיקס" עם קטעי אנימציה הזויים. מידג'ט וחבריו חיים בעיירה שקטה שבה הצעירים מבלים את זמנם בתפיסת גלים, רכיבה על סקייטבורד, השתכרות ובטלה. אבל מתחת לשטח של אותם חיים אידיאלים, מידג'ט מתחיל לחוש שהעיירה הקטנה חונקת אותו. הוא חי עם אמו האלכוהוליסטית שמרבית הזמן איננה נמצאת בהכרה ואינו יודע מיהו אביו. כאשר קאס הגולש ההומו חוזר לעיירה אחרי 4 שנים של היעדרות, מידגט נסחף אחריו להרפתקה מינית סוערת. ברגע שאהבה מתחילה לפרוח בין השניים, סודות שונים מעברם יעלו מעל לפני השטח ויגרמו להם להתמודד עם המציאות.

24:00 קצרים ונועזים - מחווה לפסטיבל סרטי הסקס של ברלין

בשנת 2006 התקיים לראשונה בברלין פסטיבל סרטים החוקר את הקווים הדקים שבין פורנו, אומנות ופוליטיקה. מקבץ מיוחד שערך מנהל הפסטיבל בברלין, מר יורגן ברונינג, כולל ניסיונות ייחודיים לשלב יחד אמירות חברתיות ופוליטיות לצד אומנות ופורנוגרפיה. הסרטים שצולמו בסגנונות קולנועים שונים, הגיעו מרחבי העולם ועוסקים בשלל נושאים: סרט מדע בדיוני החוקר את עולם הסייבר סקס; מערכת יחסים בין מורה למנהלת שלה; רהיטים שיש לכם בסלון כפי שאף פעם לא דמיינתם; מחווה תוצרת סינגפור לדיוויין; מין, אלימות ומשחקי תפקידים אצל קבוצה של נשים; מרלן דיטריך בדראג פוקדת על גבר לזיין חתיכת בשר (בבימויו של יורגן ברונינג) ; גבר קם בבוקר, מתרחץ, שותה קפה וניגש למחשב; סרט בשחור לבן על האלימות בין הייצוגים הנשיים השונים; נהר ההדסון כמפיץ מגפות מתערבל עם אסון התאומים וגברים לבושים במסכות מגן. ועוד, ועוד, ועוד. חלק מהסרטים מכילים סצנות מין מפורשות ואלימות שאינה קלה לצפייה.

אתר הפסטיבל: www.tlvfest.com

גילוי נאות: יאיר הוכנר הוא מבקר הקולנוע של אתר "סרט"
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט