חדשות קולנוע וסרטים

יוני של מפגשים מרתקים עם יוצרי סרטים בסינמטק חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קהל אוהבי היצירה הישראלית מוזמן בחודש יוני לשיחות מרתקות עם יוצרי ויוצרות קולנוע ישראלי תיעודי חדש ומרתק - הזדמנות נדירה לקיים דיאלוג על שפה, מיתולוגיה ותיעוד, מציאות וחלומות *
שפה ויצירה עם הבמאית המאסטרית נורית אביב (9.6)

מילים שנשארות – פסטיבל דוקאביב 2022

שישה אנשים נזכרים בשפות שליוו את ילדותם: מגוון ניבים של ערבית-יהודית, ספרדית-יהודית, פרסית-יהודית. שפות אלו שונות זו מזו אך בכולן קיים מרכיב עברי-ארמי, ונוסף לכך, לכולן מאפיין משותף: הן נכתבו באותיות עבריות. האות העברית נושאת בתוכה את זיכרון השפות הללו, את צורות החיים והרעיונות שהן נשאו.

בעת החדשה האותיות הוחלפו בהדרגה באותיות אחרות, וכיום השפות הללו עצמן הולכות ונעלמות. חלק מהמשתתפים בסרט כבר לא דוברים את השפות הללו, אך הדי המילים, הניגונים, המקצבים והמבטאים, נחקקו בזיכרונם וממשיכים לפעול ולאפשר ליצירות חדשות הנכתבות בשפות אחרות לבוא אל העולם. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית נורית אביב ועם החוקרת, הסופרת והמתרגמת זהר אלמקייס ("בית הנתיבות") שלוקחת חלק בסרט.



יידיש

שבעה אנשים צעירים מספרים על אהבתם לשירה שנכתבה ביידיש בין שתי מלחמות העולם. תקופה זו התאפיינה בהתפרצות יצירתית עצומה של תרבות היידיש. השירה שנכתבה הייתה אישית ואוניברסלית כאחד ועמדה בקשר הדוק עם כל הזרמים בספרות והאמנות של התקופה. שבעת המשתתפים בסרט, חלקם יהודים וחלקם לא, נעים וחיים בין ארצות ושפות שונות. כל אחד מהם מספר על הקשר שלו ליידיש ואל משורר או משוררת היקרים ללבו. עבור הצעירים שירה זו אינה שייכת רק לעבר היהודי, היא אקטואלית ומדברת אליהם גם היום.



בעקבות חסמבה – שני סרטים ושיחה על קלאסיקה ישראלית (11.6)

סוד מוחלט בהחלט – מפסטיבל דוקאביב 2022

יגאל מוסינזון הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית: כולנו גדלנו על ספריו ומחזותיו כמו "חסמבה" ו"קזבלן". מוסינזון הוא סמל תרבותי שנשאר מסתורי אבל תמיד הצליח להפתיע, לחדש, להמציא ולהביא לחיינו את המציאות מנקודת מבט שלא הכרנו. סיפור חייו, שהתערבב במציאות הבדיונית שברא, מגלה עכשיו את דמותו המסעירה והמרתקת, בחיים שהיו סוד מוחלט בהחלט. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אבי וייסבלאי.

חסמבה ונערי ההפקר

התבוננות נוספת בסרטו המכונן של יואל זילברג . חבורת סוד מוחלט בהחלט ומפקדה ירון זהבי יוצאת להילחם בחבורת הפשע הפושטקית בראשותו של אלימלך זורקין. לראשונים מערה חשמלית ולאלו נפלאות הביוב של הירקון. יגאל מוסינזון הצליח לייצר נוסחת קסם שהולידה את הפאלפ הישראלי היחיד ששרד כאן. אמנם שנינות לשונית לא נרשמה, אך השילוב בין ציונות, חשאיות ורומנטיקה מעולם לא מכר טוב יותר, לפחות עד שבא הארי פוטר. כך או כך, בעיבוד הקולנועי שלפנינו, שנים אחדות לפני הפריצה הגדולה, מעצב לראשונה זאב רווח בדייקנות מבריקה את הארכיטיפ המזרחי שישמש אותו בהמשך הקריירה. את שיר הנושא בביצוע שלמה ארצי כתבו אהוד מנור ודובי זלצר.



ישראל: פריפריה בין מציאות לפנטזיה (23.6) - לוס אנג'לס דרום – מחזמר תיעודי

יוסף חורי יושב כבר שלושים שנה בחנותו המבולגנת והכאוטית בקריית מלאכי ומתקן שעונים. יוסף היה ילד גאון, אבל עיירה הפיתוח בה נולד היא לא מקום לילדים גאונים. היום, כשהוא בן שישים, החובות נערמים והבחירות המקומיות בפתח - יוסף מחליט שהגיע הזמן. בניגוד לכל הסיכויים הוא מחליט לרוץ לבחירות לנסות לתקן את העוולות ולהפיח רוח חדשה בעיר ובחייו. אבל יש משוכה אחת שאותה יוסף רוצה לעבור: לקבל את ברכתו של ויקטור אביו. למסע של יוסף מתלווים זמרים, נגנים ורקדנים, כמקהלה יוונית הם נכנסים לסיפור ומעניקים ליוסף ולעיר פן מוסיקלי שמעיר אותה מהתרדמת והופך אותה לרגעים לעיר התאומה – "לוס אנג'לס". לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאים גולן רייז ושרון יעיש



ערב עם הבמאי רן טל ויצירתו של הצלם מיכה בר-עם ( 25.6) - 1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם – מפסטיבל דוקאביב 2022

"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" הוא סרט על צילום ועל צלם מלחמה. אבל לא פחות מכך, זהו סרט על הצלקות שמותירה ההיסטוריה לא רק בקורבנות שלה, אלא גם במתעדים שלה. מיכה בר-עם, מבכירי צלמי ישראל, הקדיש חמישים שנות צילום לתיעוד הפרויקט הישראלי. כיום, כשהוא כבר בן יותר מתשעים, הוא מביט אחורה על חייו ועל הדימויים שאסף ומנסה להבין בשביל מה ובשביל מי כל זה.
במשך שנה וחצי אפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו, שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט. זהו מפגש מרתק בין אחד מבכירי היוצרים התיעודיים בארץ לבין אחד מבכירי הצלמים הישראליים. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי רן טל.



לתעד את החלום והשברים (28.6) - העיר האחרת – מפסטיבל דוקאביב 2022

ב-2007 עוברת ליבי, סטודנטית לצילום, לבניין ריק למחצה בעיר התחתית של חיפה. רגע לפני שהבדידות מכריעה אותה עוברים לבניין בזה אחר זה שחר, צבי, עידו וטליה – אמנים צעירים בעצמם. החברות ביניהם ניצתת ברגע וכשצבי מסולק מהבניין כיוון שלא עמד בתשלומי שכר הדירה הם מחליטים לשכור ביחד חלל בקומת הרחוב שחציו יהיה בית לצבי וחציו – גלריה לאמנות ובר.

העשייה המשותפת משגשגת וקולם נשמע למרחוק, אבל סדקים מתחילים להיבקע, הגלריה נסגרת והם מתפזרים לדרכם. לאורך 12 שנים עוקבת ליבי אחר מסעותיהם להגשמת חלומותיהם, המתנגשים בעוצמה עם המציאות – שמזמנת קשיי פרנסה, מאניה-דיפרסיה ואלכוהוליזם -וחושפת באינטימיות ובאהבה את סיפור התבגרותם של החמישה. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית ליבי קסל.

*(תוכן שיווקי מטעם סינמטק חיפה)
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט