חדשות קולנוע וסרטים

סופשבוע פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים בלווין

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשבת ינעל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-21 בירושלים ויחולקו פרסי הפסטיבל. את סוף השבוע הקרוב יקדיש ערוץ הסרטים הישראלים של yes לסרטים אשר זכו בפרסים בפסטיבל זה.

יום ששי, 16.7.04,

בשעה 18:20, גולם במעגל
מסע החיפוש העצמי של מיקי סתיו, המתלבטת בין העולם המאופק של המוסיקה הקלאסית והאימונים המפרכים בנגינה בפסנתר, לבין העולם הבלתי מרוסן של תשוקותיה, הבאות לידי ביטוי בקשר שהיא מנהלת עם שכנה, זמר בארים לעת מצוא. מערכת היחסים הבעייתית של מיקי עם אימה ניצולת השואה, מחדדת את המשבר האישי בו היא נתונה. עם: חגית דסברג, דני ליטני, איצ'ו אביטל, אלברט כהן. במאי: ענר פרמינגר.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 20:05, גמר גביע
שנתיים מתכונן כהן לגביע העולם בכדורגל, וכבר הכין עצמו לנסיעה. והנה מגיע צו גיוס, וכהן מוצא עצמו בלבנון. בקרב עם חוליית אש"ף נופל כהן בשבי ומוצא שפה משותפת עם שוביו, שגם הם מעריצים את הקבוצה האיטלקית. פרס השתתפות בפסטיבל גרמניה, ברלין 10/02/1991, פסטיבל ספרד, ונסיה, פרס שני, 10/06/1991. עם: משה איבגי, מוחמד בכרי, סלים דאו, שרון אלכסנדר, סוהיל חדד, גסאן עבאס. במאי: ערן ריקליס.

זוכה פרס וולג'ין לציון לשבח על המשחק – משה איבגי

בשעה 22:00, עפולה אקספרס
קומדיה אנושית על אהבה, קסמים ואנשים קטנים, שמנסים להגשים חלומות גדולים בעיר הגדולה. דוד הוא חשמלאי רכב בעפולה שמחליט יום אחד לעזוב הכל ולעקור לתל אביב כדי להגשים חלום ילדות, להיות קוסם. הוא יוצא לדרך עם חברתו בתיה ולוקח את מעט רכושו וחסכונותיו, אבל אינו לוקח בחשבון שאין לו את הכשרון להיות קוסם. הם מגלים עובדה מצערת זו כשהם כבר בדירתם הקטנה והמתפוררת בדרום ת"א, בתיה היא המפרנסת את שניהם, ודוד עסוק כל הזמן בתכניותיו למסע הניצחון. עם: אסתי זקהיים, צביקה הדר, אורלי פרל, אריה מוסקונה.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא בשעה 23:45, יום יום
מוש הוא היפוכנדר בן 40 שבמרכז חייו יחסיו עומדת מערכת היחסים הקרובה שהוא מנהל עם אמו, ציונית אמיתית שתעשה הכל בשביל המדינה ואולי גם בשבילו. בתוך חייו האפורים, בחיפה האפורה, הוא לא מוצא משמעות רבה לחייו, לא אצל נשים ולא בטלוויזיה, ונדמה כי הוא חי בתקווה ובציפיה לסופו המתקרב. ערה למצבו, לוקחת אמו על עצמה את המשימה להציל אותו. פרס וולוגין פסטיבל ירושלים, 1998. עם: משה איבגי, חנה מרון, ג'וליאנו מר, דלית קהן, נטלי עטייה, יוסף אבו ורדה. במאי: עמוס גיתאי.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלאשבת, 17.7.04

בשעה 15:00, אושר ללא גבול
סיפורם של ברוך שפינוזה ושכניו בבית דירות בחולון, המחפשים אחר אושרו הנצחי של האדם. פנטסיה קולנועית קומית, המשתעשעת באירועים מחיי הוגה הדעות היהודי הולנדי, המועתקים מפרברי אמסטרדם והאג של המאה ה17, לחולון בימינו.שפינוזה נוסע מידי פעם לתל אביב כדי לפגוש שם את קלרה מרי היפה, המעדיפה את דר' קרקרינק הגניקולוג. בעקבות האהבה הנכזבת מסתגר שפינוזה בבית ומנסה לפצח את סוד האושר האנושי. הרעש של שכניו מפריע לו להתרכז במחקריו על עצב ושמחה, אבל הם חודרים לחייו והוא לומד לאהוב אותם, ומבין שאושרו מותנה באושרם. ניסיונו לתווך בסכסוכי שכנים גורר סידרה של אי הבנות. שפינוזה מתפתה לנסוע לסדרת הרצאות בהיידלברג, אבל הקריירה אינה מעניקה לו אושר, והוא חוזר אל ביתו בחולון ומתקבל באהבה על ידי שכניו. עם: אריאל זילבר, יעל אלמוג, יאיר רובין, עפרה ויינגרטן. במאי: יגאל בורשטיין.

זוכה פרס ליפר לתסריט המצטיין

בשעה 17:30, הגמל המעופף
פנטזיה קומית המתרחשת בתל אביב. סיפור על חברות מפתיעה בין שני גברים החיים בשולי החברה. באומן, פרופסור להיסטוריה לשעבר, מתגורר בצריף ישן בלב מגרש גרוטאות ועוסק בשימור ואיסוף חפצים הקשורים לבאוהאוס. אל עולמו הסגור פולשים פארס הפלשתיני וג'ינה הנזירה האיטלקיה. הם מצטרפים לבאומן בדרך הקשה להגשמת חלומו, שחזור פסל משנות השלושים, סמלה של תל אביב המתחדשת, "הגמל המעופף". עם: גדעון זינגר, סלים דאו, מוסקו אלקלעי, גילת אנקורי, לורנס בובארד. בימוי: רמי נעמן.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 19:15, המדריך לכיסוי תחת
גבר תל אביבי, איש מחנה השמאל משתמש בעצרת התמיכה בתהליך השלום ב 1995 כאליבי לרומן שהוא מנהל עם אישה ממחנה הימין. רצח רבין משבש את תכניותיו. עם: אסי דיין, רבקה נוימן, עירית פרנק. במאי: אסי דיין.

פרס לדרמה הבודדה הטובה ביותר ע"ש ענת פרחי – צל"ש

בשעה 19:50, צור הדסים
זהו הריון בלתי צפוי. אתי, נערה שקטה וביישנית, חושבת שזה בכלל לא אפשרי, אבל כשהאחות בקופת החולים מתעקשת, אתי נכנעת ומתחילה לחלום. שאול, החבר שלה, לא יודע דבר. אתי מאמינה שנכון להם עתיד משותף, אולם יש רק בעיה אחת: החלום של אתי לא מסתדר עם החלום של שאול. בעצת הארמני, רומני מומחה לקבאב ולסמים, מחליט שאול לדפוק את החלום של אתי ולסדר לעצמו את החלום שלו ובגדול. התכנית כמעט מצליחה, אלא ששאול והארמני לא לוקחים הכל בחשבון. בתוך כל המהומה ממשיכה אתי לנוע, נאחזת בתקווה תמימה שבסופו של דבר מוכיחה את עצמה. עם: אורלי בן גרטי, דני שטג, דפנה רכטר, אלברט אילוז. במאי: גדעון קולירין.

זוכה פרס ליפר לתסריט המצטיין
בשעה 22:00, כנפיים שבורות
הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל טוקיו. בסרט השקיעה YES כחלק מתרומתה ליצירה הקולנועית המקומית.
דרמה. שכונה חיפאית אפורה. דוד אולמן מת בנסיבות טפשיות, ומותיר את דפנה אשתו ואת ארבעת ילדיהם חשופים לקשיים כלכליים ולשאלות קיומיות. מאז מותו אומנם מתפקדת המשפחה מעל פני השטח, אך בפועל החיים נעצרו. זהו סוף החופש הגדול ומחר חוזרים לגן, לבית הספר ולתיכון. כל אחד מבני המשפחה יוצא אל היום שלו, ומה שאמור להיות יום מרגש הופך לקטסטרופה. ילדה בת 5 הסבולת מפחד נטישה; ילד בן עשר המנסה לשבור את השיא בקפיצה לגבהים; נער מתבגר חי בתוך עולמו הפרטי; ושתי נשים המתפקדות כאימהות, רק שאחת מהן בת 17. חמש נפשות פצועות המנסות למלא את החלל שהותיר אב המשפחה עם מותו, תוך חיפוש של כל אחת ואחת מן הדמויות את מקומה. דווקא כשנדמה שהמשפחה עומדת בפני קריסה, מתחולל מאורע הנותן להם הזדמנות לאחות את השברים ולבנות מחדש את ההרס. עם: אורלי זילברשץ בנאי, מאיה מרון, דנה איבגי, ניתאי גבירץ, וולדימיר פרידמן, ירדן בר כוכבא. במאי: ניר ברגמן.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 23:30, חסד מופלא
בחור צעיר עובר לגור בעיר הגדולה, ומגלה את זהותו המינית. לפרנסתו הוא עובד עם קשישים, ומגלה עניין בשכנו המבוגר ממנו, שחי שנים בחו"ל וחזר לבית אמו בעקבות מחלה. השכן מצידו מסרב תחילה לקשר הנוצר ביניהם, אך הצעיר העדין והתמים מקומת הקרקע מזכיר לו נשכחות. עם: שרון אלכסנדר, גל הויברגר, רבקה מיכאלי, חינה רוזובסקה. במאי: עמוס גוטמן

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט