חדשות קולנוע וסרטים

ראיון אישי עם עמוס קולק – חלק ב'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: עינת פרנבך

עינת פרנבך ממשיכה בראיון האישי עם אחד היוצרים המסקרנים שיש לישראל (ושלטענתה לא יוצר מספיק וכמובן לא מקבל את הכבוד הראוי לו).

מה הסצנה שהכי ריגשה אותך ב"חסר מנוחה"?

"שמירי מסיקה שרה. יש לי משהו לגבי השיר הספציפי הזה, יש בו הלא את המילים 'בין דגניה לכנרת'. כשההורים שלי באו לארץ הם התיישבו בכנרת ואח"כ עלו לעין גב והבן אדם שהכי הערצתי במדינה כשהייתי ילד הוא משה דיין שהיה יליד דגניה. "

[*]

למה הערצת את משה דיין?

"ההורים שלי היו מיודדים עם משה ורות דיין והיינו פוגשים אותו בממוצע פעם בחודש. הוא היה בן אדם מרוחק, מאוד מאוד כריזמטי. שיקשקתי מולו. במשה דיין היה משהו עצום, זה היה כאילו יורים לך תותח לראש. אני חושב שהערצתי בו את המאצ'ואיזם הזה, הסמל הזה של הבן אדם שנפצע במלחמות. הייתי ילד".

בסרטיך הראשונים היה קיים המצ'ואיזם הצבאי.

"אני מעריץ מאצ'ואיזם. "

זה לא כל כך מסתדר לי עם מי שאתה.

"למה?"

אני לא רואה מולי מאצ'ו. אולי זה בגלל ההתעסקות שלך בנשים בסרטים שעשית בשנים האחרונות. אני לא מכירה הרבה מאצ'ואים שיעשו סרטים על נשים.

"אני לא חושב שהרגישות שלי באה מהמקום הזה בכלל. מבחינת היחס שלי לגברים אני לא אוהב את הטיפוסים הכי נחנחים. זה לא שהרגישות שלי ביצירה באה מהמינגווי".

[*]

אנה לוין (תומפסון), שחקנית קבועה בסרטיו של קולק נעלמה. בלונד מהלך על רגליים דקיקות, עיניים גדולות ועצובות ופנים חיוורים. לאור געגועי הצופים לאנה, דרשתי בשלומה.

"טוב, זה מורכב. יש לה בין השאר בעיה מאוד גדולה עם העיניים. משהו בראיה שלה נפגע, אני לא יודע בדיוק. אנה היא טיפוס משונה, אתה לא יודע בדיוק מה אמת ומה הצגה. היא גם אשה שאומרת שלא עשתה ניתוחים פלסטיים.

זה נורא מצחיק, היתה לי פגישה עם איזבל הופר לפני חודשיים. את איזבל הופר אני מכיר דרך אנה תומפסון כי הן היו ידידות טובות מהתקופה שעשו את הסרט "שערי החופש" של מייקל צ'ימינו. אמרתי לאיזבל שמשחקת בסרט מאדאם בבורדל: אבל הלא אנה לא בסרט. אז היא אמרה לי: היא כן בסרט. שכרתי את ה-DVD, הסתכלתי על הסרט בפינצטה ואז יש איזו סצנה שכריס כריסטופרסון הולך עם סוס שקנה לאיזבל הופר ואז אנה תומפסון שמה את היד שלה. לאנה תומפסון יש קמיצה שבורה ואז שראינו את זה ישר אמרנו: זו אנה. אבל היא ממש לא דומה בכלל, אין שום דמיון. זה מדהים."

[*]

קארן יאנג, המשחקת ב"חסר מנוחה" מזכירה את אנה תומפסון בבלונד הקפוא, המרוחק והמנותק. איך מצאת אותה? האם הבחנת בדמיון?

"לא באופן מודע. ראיתי את קארן יאנג לפני 20 שנה בסרט שהיא עשתה עם ברט ריינולדס כשהוא עוד היה בשיא שלו והיא היתה בת 20. מאוד התרשמתי ממנה ורציתי לפגוש אותה לפני שעשיתי את הסרט goodbye new York. ראיתי כמה שחקניות ופגשתי גם את קארן יאנג. היא נראתה לי מדליקה אבל לא מתאימה לקומדיה. 20 שנה מאוחר יותר, כשעשינו ליהוק ל"חסר מנוחה" היא היתה אחת השחקניות שבאה".

מה יהיה עם הבלונד? הן כולן בלונדיניות...

"דווקא בזמן האחרון אני יותר בעניין של non blonds, עכשיו אני מאוד אוהב נגיד את המראה של מירי מסיקה".

[*]

אבל גם לה שמת פאה בלונדינית ב"חסר מנוחה".

"שמתי לה פאה בלונדינית בשביל הניגוד, בכוונה. זה היה כאילו עניין שהיא מנסה ללכת באמריקאיות ולהשתלב בזה ולא הולך לה."

רוב הסרטים שלך מתמקדים בסיפורים על נשים במצוקה. מה מושך אותך כגבר לספר סיפור נשי?

"יש לי כמה תיאוריות. אחת מהן היא שהייתי מעביר דברים שרציתי להגיד על עצמי דרך דמות נשית כי היה לי יותר קל להסתדר עם הדמות, כמו שהיה לי יותר קל להסתדר עם אמא שלי מאשר עם אבא שלי. זאת אומרת שאנה תומפסון לפעמים משחקת אותי אבל בוורסיה נשית."

הן ב"ברידג'יט" והן ב"פיונה" הבאת למסך הגדול זונות. מדוע?

"זנות זה מקצוע שיש לי אליו יחס נורא נורא פוזיטיבי. אני נורא אוהב אותן. עלתה לי מחשבה בזמן האחרון שיכול להיות שהן מסמלות עבורי את ה constant היחידי בעולם. החיים עוברים, לאט לאט אני מזדקן. אתה תמיד יכול למצוא בחורה שעומדת על הכביש והיא עדיין בת 25. יש לה נגישות מקסימלית ואין לה רמאות מסויימת שאני חושב שיש אצל הרבה אנשים. מישהו אמר לי לא מזמן שההבדל הוא שהיא אומרת לך את המחיר מראש בניגוד לאשה שאתה מתחתן איתה. זה מאוד בנאלי אבל יש בזה משהו."

[*]

בעבר שיחקת בסרטים שלך, למה הפסקת?

"הסיבה היחידה שרציתי להיכנס לקולנוע היא שרציתי להיות כוכב קולנוע אבל באיזה שהוא שלב היתה לי הרגשה שאני הבן אדם הכי לא מתאים בעולם לתפקיד הזה."

למה? היית נהדר ב"אל תשאלי אם אני אוהב" וב"להב חצוי".

עמוס מחייך: "I’ll be back. יש לי כוונה ברורה לעשות את זה."
תגובותהוסף תגובה
1כתבה מצוינת... גוגי (31) | 19/07/2008 16:05:36
 
חיפוש בארכיון 2008
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט