חדשות קולנוע וסרטים

הנער מסינסינטי - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
האם משחק פוקר יכול להיות מותח ומרתק? האם חבורה של אנשים היושבים מסביב לשולחן אחד, עם הרבה עשן באוויר וכמה קלפים ביד יכולים לרגש אותנו, לגרום לנו לא להוריד את המבט מהמסך ואפילו לא למצמץ? התשובה היא כן כאשר מדובר באנשים מוכשרים כמו הבמאי נורמן ג'ואיסון ושחקנים כמו סטיב מקווין אדוארד ג'י רובינסון וקארל מולדן. כל אלו מופיעים בסרט "הנער מסינסינטי" (1965) שיצא במסגרת סרטי סטיב מקווין שהוציאה חברת 'וורנר הום וידיאו' למכירה.

כאשר צופים ב"הנער מסינסינטי" מגלים כמה השחקנים של פעם היו הרבה יותר טובים, הבמאים היו חכמים יותר ולסרט היו מסרים עמוקים יותר. קשה שלא לחשוב איך היו עושים את הסרט הזה היום, תנועות מצלמה מרהיבות אל תוך חפיסות הקלפים, אנימציות ממוחשבות שייכנסו לגופו של השחקן ויראו את הלב שלו פועם בחוזקה ועוד כל מיני אפשרויות טכניות שלא בטוח שהיו מספיקות כדי לרגש אותנו.

הבמאי נורמן ג'ואיסון, ש"הנער מסינסינטי" הוא סרטו הגדול הראשון, השתמש במה שהיה לו ביד, שחקנים נפלאים תסריט מצויין ואינטיליגנציה בסיסית. ללא ספק השחקנים הם אלו שעושים את הסרט ופשוט תענוג לשבת ולראות את העבודה של אדוארד ג'י רובינסון (עשרת הדברות, קיד גאלאהד), קארל מולדן (חופי הכרך, חשמלית ושמה תשוקה, איש הצפורים מאלקטרז) וג'ואן בלונדל שלא אחת גונבים את ההצגה מסטיב מקווין.

הסרט מספר את סיפורו של 'הנער' מסינסינטי (מקוין), בחור צעיר שיודע לשחק פוקר ונחשב לאחד הטובים באזורו. אותו בחור רוצה להצליח ומחליט לשחק אל מול השחקן הטוב בעולם לנסי האוורד (רוביסנון). שיאו של הסרט, כצפוי, הוא המשחק בין השניים, שנמשך למעלה מחצי שעה.

כותב שורות אלו ישב וראה את הסרט פעמיים, הפעם הראשונה הייתה כדי לראות ולהנות מהמשחק והתסריט המצויין של רינג לארדנר (שזכה באוסקר על כתיבת 'אשת השנה' עם קתרין הפבורן, ו'מ.א.ש' של רוברט אלטמן) וטרי סאות'ורן (שהיה מועמד לאוסקר על כתיבת 'ד'ר סטריינג'לאב' של סטנלי קובריק).

הפעם השנייה הייתה צפייה בסרט בלווית הערותיו של הבמאי נומן ג'ואיסון, הצפייה השנייה דומה יותר לנוכחותו של הצופה בהרצאה של במאי גדול ולכן מומלצת. נורמן ג'ואיסון, שהחל את הקריירה שלו כבמאי טלוויזיה, עבר לקולנוע כאשר ביים את "הנער מסינסינטי", זה היה הסרט הגדול הראשון שלו ושיתוף הפעולה הראשון שלו עם סטיב מקווין (מאוחר יותר השניים שתפו פעולה בסרט 'השוד המושלם').

הערותיו של ג'ואיסון מלמדות לא מעט וכל חובב קולנוע ימצא בהם עניין, ישנן אפילו גם כמה הפתעות, כמו למשל העובדה שהבמאי סם פקינפה היה אמור לביים את הסרט, החל לעבוד עליו אבל פוטר אחרי שבועיים, את מקומו לקח ג'ואיסון, שהיה מקורב אליו. פקינפה, רצה לצלם את הסרט בשחור לבן, ג'ואיסון, החליט לצלמו בצבע.הערותיו של ג'ואיסון נעות מאנקדוטות על ימי הצילום הקשים, רגעים יפים שהיו לו עם מקווין, אדוארד ג'י רובינסון ואן מרגרט ועד הסבר לכוונותיו האומנויות והבחירות השונות שהוא עשה לגבי צבעים, לוקיישנים וסצנות.

עם הזמן הפך ג'ואיסון לאחד הבמאים הטובים שיש, לפחות בכל מה שקשור לעבודה עם שחקנים, בזכותו לא מעט שחקנים היו מועמדים או זכו בפרסי אוסקר ופרסי משחק נחשבים אחרים. הוא זה שהביא לחיים טופול את המועמדות היחידה שלו לאוסקר על הופעתו בסרט "כנר על גג", הזמרת שר ואולימפיה דוקאקיס חזרו הביתה עם פרס אוסקר אחרי שג'ואיסון ליהק אותן לסרטו 'מוכת ירח', ולאחרונה דנזל וושינגטון זכה במועמדות לאוסקר כשהופיע בסרט "הוריקן".

"הנער מסינסינטי" נעשה לפני ארבעים שנה (הוא עלה לאקרנים בארצות הברית באוקטובר 1965 לייתר דיוק) וכמו הרבה מאוד סרטים שנעשו בעבר, הזמן לא ממש היטיב עמו, אפילו ג'ואיסון, בהערותיו, אומר ומודה כי הקצב של הסרט הוא איטי: "בזמנו לקחנו את הזמן והכנסנו סצינות כדי להעמיק את דמותו של הגיבור, אני חושב שהקהל שיראה את הסרט בשנת 2005 יחשוב שהוא קצת איטי". ואכן, המפיקים של היום היו מקצצים כעשר דקות מהסרט שלא ממש תורמות לסיפור.

עדיין, לראות את קארל מולדן, אדוארד ג'י רובינסון וסטיב מקווין יחד עם אן מרגרט וטיוזדי וולד הוא פיצוי נאה.

סרטים נוספים של סטיב מקווין שיצאו לאחרונה:

מעטים מול רבים (1959)

סרטו של ג'ון סטורג'ס, אחד הבימאים הוותיקים והידועים בהוליווד שהתמחה בסרטי מלחמה כמו "הנשר נחת", ו-"תחנת זברה אינה עונה". בסרט מככבים גם פרנק סינטרה, ג'ינה לולובריג'ידה, פול הנריד ופיטר לאופורד. מקווין מגלם את ביל רינגה, אחד מלוחמי O.S.S אשר הטרידו את האוייב במלחמת העולם השניה בבורמה. כאשר הסינים חוצים את הגבול על מנת לרצוח ולבזוז את החיילים האמריקאים, מנהיג אותם קפטן טום ריינולדס (פרנק סינטרה) למאבק, כשהוא משאיר מאחור את הקוד הצבאי, על מנת להשאר בחיים. אגב, סטורג'ס כל כך התלהב מהופעתו של מקווין עד שליהק אותו שנה מאוחר יותר ל"שבעת המופלאים", שכאמור, כבר הפך אותו לכוכב. מאוחר יותר שיתפו השניים פעולה באחד מסרטי המלחמה הגדולים של כל הזמנים "הבריחה הגדולה".
בוליט (1968)

ללא ספק אחד הסרטים המזוהים ביותר עם מקווין שיוצא במהדורה מיוחדת של 2 תקליטורים. בסרט, בבימויו של פיטר ייטס מככבים גם רוברט ווהן, ג'קלין ביסט, רוברט דובאל ודון גורדון. פרנק בוליט (מקווין), בלש במשטרת סן פרנסיסקו, מוצא עצמו במשימה פשוטה, לשמור על עד מפתח במשך 48 שעות עד למשפט. אך לפני שהלילה חולף, העד גוסס ושני שוטרים נוספים נהרגים. בוליט לא ינוח עד שהיורים ומי שעומד מאחוריהם ייתפסו, ובדרך מוביל מרדפי מכוניות בלתי נשכחים בתולדות הקולנוע.

הבריחה (1972)

סרטו הנודע של סם פקינפה. לדוק מקוי (מקווין) מוענקת חנינה מהכלא, אבל השריף מבקש ממנו טובה לנדיבותו – לשדוד בנק! כשמקוי מהסס והבריחה מתחילה, אי אפשר לברוח מהעוצמה עוצרת הנשימה שלה.

טום הורן (1980)

אחד משני הסרטים האחרונים של סטיב מקווין (השני הוא "הצייד" שגם יצא בשנת 1980). וויליאם וויארד, שביים בעיקר מיני פרקים בסדרות נחשבות כמו "בוננזה", "מ.א.ש", "ברנבי ג'ונס" ועוד ביים. לצדו של מקווין מככבים: לינדה אוונס, ריצ'ארד פרנסוורת' וסלים פיקנס. הסרט מתאר את ימי הקריירה האחרונים של טום הורן (מקווין) במערב המשתנה במהירות לקראת סוף המאה. כאשר הורן נשכר על מנת להגן על חחות מפני גנבים, הוא מוצא עצמו נאשם ברצח בגלל שביצע את עבודותו יותר מדי טוב. הורן מגלה שהקדמה ופקידים מושחתים משתלטים על המדינה והמערב הפרוע נעלם!
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט