חדשות קולנוע וסרטים

חמישה, כוכבים: הסרטים האהובים על רננה רז ויונה רוזנקיאר

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את הרקדנית, השחקנית והזמרת רננה רז ("מינכן", "אהבה מעבר לפינה", קמפיין "ישראל מתייבשת") והסטנדאפיסט והשחקן יונה רוזנקיאר, שזכה השבוע בפסטיבל הקולנוע בירושלים על סרטו "הצלילה", שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של רננה רז

מלהולנד דרייב - "דייוויד לינץ' הוא הבמאי הנערץ עליי, אני אוהבת את כל מה שהוא עושה. הסרט פשוט מכשף. האיכויות שלו באות למין שיא שאי אפשר להפסיק. הוא רץ לך בראש גם אחרי שנגמר".

על הסרט: במותחן של לינץ', שתי נשים מנסות לפתור את תעלומת עברה של אחת מהן, שאיבדה את זיכרונה לאחר תאונה ברחוב הנושא את שם הסרט, ולגרום לשנייה להפוך לכוכבת הוליוודית. בעקבות הסרט פרצו השחקניות נעמי ווטס ולורה הרינג לתודעה הציבורית. זוכה פרס סזאר לסרט הזר ופרס הבמאי בפסטיבל קאן. הסרט נבחר במשאל מבקרים ענק לסרט הטוב ביותר של המאה ה-21.



חמים וטעים - "אני אוהבת את מרילין מונרו. בתור ילדה ראיתי את הסרט. יש בו משהו חתרני אז, בעוד היום דראג קווין נראה משהו יותר נורמלי מאשר פעם. גם את המוזיקה אהבתי מאוד".

על הסרט: שני נגנים נמלטים מהמאפיה לאחר שהיו עדים במקרה למעשה רצח, מתחפשים לנשים ומצטרפים ללהקת נשים העושה את דרכה להופעות ברכבת. שניהם מתאהבים בדרך בחברת הלהקה "שוגר" (מונרו). זכה בפרס אוסקר אחד בלבד לעיצוב התלבושות הטוב ביותר, אך נכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב.



הלהקה - "גדלתי על הסרט. כילדה הייתי הולכת פעמים רבות לפארק המים שפיים ובפארק, באוהל ממוזג, הקרינו בערך עשרים פעמים את הסרט, תמיד באותה השעה".

על הסרט: סיפורה של להקה צבאית יוקרתית במהלך מלחמת ההתשה. כשהלהקה מועמדת להופעה בטלוויזיה, נוצרים סכסוכים ומתחים בין חברי הלהקה על רקע של כבוד ותפקידים. את הסרט ליווה המלחין והמעבד יאיר רוזנבלום, שהיה מנהלה המוזיקלי של להקת הנח"ל. הסרט זכה להצלחה רבה בבתי הקולנוע בארץ והפך לסרט קאלט שהצמיח כוכבים רבים.



הגוניס - "סרט הרפתקאות אולטימטיבי. כמו 'בחזרה לעתיד'. אני אוהבת סרטי הרפתקאות סטייל 'פארק היורה'".

על הסרט: חבורת בני נוער מגלה מפה ויוצאת לחשוף אוצר אבוד של שודד ים אגדי. התסריט של כריס קולומבוס נכתב על פי סיפור מאת סטיבן שפילברג, שהפיק את הסרט בבימויו של ריצ'רד דונר.

מגנוליה - "התפקיד הכי מוצלח של טום קרוז. יש משהו חזק בסרט שמורכב מכמה סיפורים שמצטברים אצלך. אני זוכרת תמונות ויזואליות מהממות, כמו הגשם של הצפרדעים".

על הסרט: ביום מקרי אחד בסן פרנסיסקו, אב גוסס, אישה צעירה, אח מטפל, בן אובד מפורסם, שוטר מאוהב, ילד גאון, ילד גאון לשעבר, מגיש שעשועון בטלוויזיה ובתו המתנכרת יעברו חוויות מדהימות ושונות שיהפכו בסופו של דבר לסיפור שלם ומרתק. סרטו של פול תומאס אנדרסון מלא בכוכבים כמו ג'וליאן מור וויליאם מייסי וזכה בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין.



הבחירות של יונה רוזנקיאר

אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון - "שפילברג מביים את הריסון פורד ושון קונרי בסרט הכי אהוב עליי. קולנוע של כיף טהור עם גיבור שבתור ילד הערצתי ושלעולם לא אשכח כשראיתי אותו לראשונה עם אבי ז"ל בקולנוע בנהריה. הסרט שהכניס בי את האהבה לתחום".

על הסרט: בשנת 1938, לאחר שאביו הפרופסור נעלם במרדף אחר הגביע הקדוש, אינדיאנה ג'ונס מוצא את עצמו נאבק בנאצים כדי למנוע מהם לקבל את הכוח. זוכה פרס אוסקר על עריכת הסאונד הטובה ביותר.



קיד וקסידי - "פול ניומן ורוברט רדפורד כזוג פורעי חוק אגדיים שבורחים עד בוליביה. תסריט מושלם של וויליאם גולדמן עם סצנת סיום אדירה ששומרת על הומור עד הסוף המר. בעיני בתפקיד הזה פול ניומן הגדיר את הגבר הקולי האולטימטיבי בקולנוע".

על הסרט: סיפורם של פורעי החוק בוץ' קסידי וסאנדנס קיד הנמלטים מפני שלטונות החוק לבוליביה. נבחר לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב.

גונבי האופניים - "סרט על אב ובנו ממעמד הפועלים באיטליה של אחרי מלחמת העולם השנייה. סצנת סיום שוברת לב עם משחק לא מהעולם הזה של שחקנים שלא למדו מעולם משחק אלא פשוט שיחקו את החיים שלהם. מעורר השראה בכל כך הרבה רמות".

על הסרט: סרט נאו-ריאליסטי איטלקי משנת 1948, עם שחקנים ללא ניסיון מקצועי, שביים ויטוריו דה סיקה. סיפורו של איש עני התר ברחובות רומא אחר אופניו הגנובים, שלהם הוא זקוק לצרכי עבודתו. זוכה בפרס אוסקר לשם כבוד כסרט הטוב ביותר בשפה זרה שהופץ בארה"ב (קטגוריית השפה הזרה צורפה לאוסקר רק ב-1957), בפרס באפט"א לסרט הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.



הנאהבים מפריז - "סרטו של לאו קראקס. כשראיתי את הסרט הרגשתי כאילו אני בקונצרט של אמן גיטרה שמאלתר מולי בשידור חי. בימוי ביד חופשית שכמוה לא ראיתי. סרט מהמם על אהבה משוגעת שלא יצא לי מהראש שבועות".

על הסרט: אלכס (דניס לבנט), חסר בית אלכוהוליסט, ומישל (ז'ולייט בינוש), שמאבדת את ראייתה, יוצרים מערכת יחסים בשינה על גשר פון נף בפריז. זוכה פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע על הצילום, עריכה ושחקנית (ז'ולייט בינוש).



שעת הצוענים - "סרטו של אמיר קוסטוריצה הענק. עולם מדהים ומשוגע של צוענים בבלקן. בכל סצנה ובכל פריים יש כל כך הרבה דמיון שזה לא יאומן. שילוב של סוראליזם, הומור מוטרף ואנושיות. עולם ייחודי וחד פעמי של אחד הבמאים האהובים עליי ושהשפיע עליי הכי הרבה. יצירת מופת".

על הסרט: סרט קרקסי, מצחיק עד דמעות ומרגש, בקהילה של צוענים. שילוב של ריאליזם עם פיוט, והרבה מאוד בעלי חיים משונים. זוכה פרס הבמאי (אמיר קוסטוריצה) בפסטיבל קאן.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט