חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על משה אדרי ונטע רוט

מדור חמישה * כוכבים
מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את המפיק ובעלי סינמה סיטי משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע הישראלי ואת השחקנית נטע רוט ("פלמ"ח, "תמונת הניצחון") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם. תכנית מחווה למשה אדרי בו מוקרנים 10 מהסרטים האהובים עליו תוקרן במהלך חודש אוגוסט בסינמטק תל אביב
הסרטים האהובים על משה אדרי

סינמה פרדיסו

"כאחד שתמיד חש כאילו הוא נולד היישר אל תוך הקולנוע, הסרט הזה נגע לליבי במיוחד. הסרט מספר סיפור שדומה מאוד לסיפור חיי בדימונה, והזיכרון שלי צופה בדמות שמזכירה לי את עצמי על המסך הגדול גורם לי להתרגשות גדולה גם היום. לשמחתי פגשתי את הבמאי כאשר הוא ביקר בתל אביב וסיפרתי לו עד כמה אהבתי את הסרט".

על הסרט: סרטו האהוב של ג'וזפה טורנטורה, זוכה אוסקר 90' עבור הסרט הזר הטוב ביותר. "סינמה פרדיסו" הוא בית קולנוע בעיירה סיציליאנית קטנה. סלוואטורה הוא במאי סרטים מכובד שמתגורר זה שנים ארוכות ברומא. הבשורה על מות המקרין הוותיק של בית הקולנוע הישן מחזירה אותו אל מחוזות נעוריו ואל הימים שבהם עוצבה אישיותו, בהשראת המנוח.



צייד הצבאים

"מייקל צ'ימינו הגיח משום מקום והדהים את כל העולם עם הסרט העוצמתי הזה. סצנת הרולטה הרוסית היא מהמרשימות שראיתי, וצוות השחקנים שלו הוא מהגדולים שאי פעם התאסף לסרט אחד. כולם מעניקים הופעות עוצרות נשימה".

על הסרט: זוכה חמישה פרסי אוסקר ופרס גלובוס הזהב. סרטו של מייקל צ'ימינו שלימד דורות שלמים את חוקי המשחק של הרולטה הרוסית, וגם על יחסה המורכב של אמריקה למלחמת וייטנאם. קבוצת צעירים נשלחת למות בשדות הקטל. יצירת מופת בעלת היבטים פוליטיים עם הופעות שיא של רוברט דה נירו, מריל סטריפ, וכריסטופר ווקן.



הטוב, הרע והמכוער

"אחד הסרטים הראשונים שהקרנתי כמקרין בדימונה היה 'בעבור חופן דולרים' של סרג'יו לאונה. מאותו סרט התאהבתי לחלוטין בקולנוע שלו והערצתי את כל סרטיו. זכיתי לפגוש אותו בשנת 1981 יחד עם המפיק שלו, סרג'יו פפי, במסעדה ברומא ולאכול עמם ארוחת צהרים בלתי נשכחת. רכשתי ממנו את הזכויות לסרטיו בווידאו, ואני גאה מאוד שהצלחתי להרשים את שניהם על ידי כך שדקלמתי עבורם סצנות שלמות מהסרטים שלו. "הטוב הרע והמכוער" הוא כמובן סרטו הגדול ביותר, ואני חושב שצפיתי בו אין ספור פעמים".

על הסרט: מערבון קלאסי שהפך לאחד האייקונים הגדולים של הקולנוע האמריקני ואת קלינט איסטווד לכוכב בינלאומי. הזמן הוא מלחמת האזרחים האמריקאית. שלושה גברים יוצאים לחפש אחר מטמון חבוי. הבמאי האיטלקי הגדול סרג'יו ליאונה, בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. ליאונה משלב סצנות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת.

שיער

"סרט שמחזיר אותי בזמן לתקופה מכוננת בחיי. סרט עם כוח נוסטלגי גדול, שירים נפלאים ובימוי נהדר של מילוש פורמן."

על הסרט: המחזמר שכבר מזמן הפך לקלאסיקה, על הימים האחרונים שלפני הגיוס לווייטנאם שחווה צעיר מן המערב התיכון בקרב קהילת היפים בניו יורק. כל השירים הבלתי נשכחים וסצנות LSD הזויות בסרט הכי מגניב שנעשה בשנות השבעים.



אקספרס של חצות

"לקח לי מספר חודשים להתאושש מהחווייה של הצפייה בסרט הזה, ומעבודת הבימוי המצוינת של אלן פרקר. הסרט היה להצלחה יוצאת דופן בישראל, והוכיח שהקהל הישראלי יודע להעריך קולנוע איכותי".

על הסרט: סרטו של אלן פרקר ("החומה") המבוסס על זיכרונותיו של בילי הייז מתקופת כליאתו בטורקיה. תלאותיו של בחור אמריקאי שנתפס עם חבילת מריחואנה בשדה התעופה מגוללות בדרמה מרגשת עם בראד דייויס בתפקיד הראשי ולצידו רנדי קווייד ("ימי הרעם") וג'ון הרט ("אני קלאודיוס"). המלחין ג'יורג'יו מורודור והתסריטאי אוליבר סטון ("פלאטון") זכו בפרס האוסקר.



הסרטים האהובים על נטע רוט

החיים בצללים (What We Do in the Shadows)

"סרט שפתח לי את האהבה לקולנוע מוקומנטרי (דמוי תיעודי), אני אוהבת את הסגנון של טאיקה וואטיטי."

על הסרט: קומדיית האימה שהפכה לקאלט והכירה לעולם את הבמאי הניו זילנדי טאיקה וואטיטי מספרת על שלושה ערפדים שחיים יחד כשותפים באחוזה גדולה וצריכים להתמודד עם החיים בעולם המודרני וגם עם אנשי זאב וציידי ערפדים. הצלחת הסרט זיכתה אותו בסדרת המשך בשם "מה שקורה בצללים".

השטן לובשת פראדה

"נמאס לי שמתייגים סרטים כ'סרטי בנות' רק כי קהל היעד והכתיבה היא נשית שעוסקת בתמות נשיות. הכתיבה מופתית והמשחק של מריל סטריפ אלמותי וזה סרט נהדר".

על הסרט: הקומדיה המצליחה (מעל 350 מיליון דולר הכנסות) שמבוססת על סיפורה האמיתי של לורן וייסברגר, סופרת אמריקאית ומחברת הספר "השטן לובשת פראדה". אן האת'ווי מככבת כעיתונאית צעירה שמתקבלת לעבוד במגזין אופנה יוקרתי תחת פיקודה של עורכת אימתנית בגילומה החד פעמי של מריל סטריפ (בתפקיד המבוסס על דמותה של אנה וינטור, עורכת מגזין "וווג").



סקוט פילגרים נגד העולם

"הראה לי את זה מישהו שפגע בי מאוד ובאופן מפתיע הסרט נשאר לא מוכתם. הסרט כל כך טוב, ואולי משהו בניגוד הזה הופך אותו לכל כך טוב בעיני וראוי להיות ברשימה".

על הסרט: סרטו של אדגר רייט מספר את סיפורו של סקוט פילגרים (מייקל סרה), צעיר שמתאהב בבחורה שמגיעה לעירו, אך כדי שיוכל להיות עמה עליו להילחם ולהביס את שבעת האקסים המרושעים שלה. הסרט משתמש באסתטיקה של משחקי וידאו וקומיקס והפך לסרט קאלט בקרב חובבי הז'אנר.



מרי פופינס

"זאת הייתה המילה הראשונה שלי לדעתי וכשהייתי ילדה קטנה רציתי לראות אותו שוב ושוב".

ג'ולי אנדרוז מככבת כאומנת המעופפת בסרט הקלאסי של דיסני שמבוסס על הספר באותו שם. הסרט הפך גם למחזמר מצליח וזכה לסרט המשך לפני שלוש שנים.



דיוקן של נערה עולה באש

"הבמאית סלין סיאמה מדהימה. רציתי להיות ציירת ואני מאוד אוהבת את ההיסטוריה של האמנות, בעיקר דיוקנאות. כמישהי שמאוד מעריכה ואוהבת ציור, נהניתי לראות סרט שכל פריים בו בנוי כמו ציור שמן".

על הסרט: הסרט שזכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן מתרחש בצרפת בשלהי המאה ה-18 ומציגה את סיפור אהבתן של בת למשפחת אצולה והציירת שנשכרת לצייר את דיוקנה.



(צילום משה אדרי, רפי דלויה. צילום נטע רוט: אביב חופי)
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט