חדשות קולנוע וסרטים

"נשים בתמונה",פסטיבל סרטי נשים בינלאומי ברחובות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לראשונה בישראל ובעיר רחובות יתקיים פסטיבל סרטי נשים בינלאומי בין ה 9 ל 11 בספטמבר במהלכו יוקרנו כשלושים סרטים שנעשו ע"י במאיות מישראל ומרחבי העולם, כאשר הסרטים הבולטים בפסטיבל הם סרטי קולנוע מכובדים שזכו בשלל פרסים ואשר יוצגו במהלכו. פסטיבלי סרטי נשים נהוגים במדינות רבות ברחבי העולם המערבי וישראל מצטרפת לראשונה לרשימה הנאורה והארוכה.

יוזמות הפסטיבל הן הנשים הנפלאות בעמותת "נשים בתמונה" ששמו לעצמן מטרה לקדם את הנשים היוצרות בקולנוע הישראלי. לטענתן ישנן נשים רבות היוצרות קולנוע בארץ והן נמצאות במצב של אי שוויון. הפסטיבל ישמש להן כפלטפורמה ייחודית לעשייתן.

הסרט שיפתח את הפסטיבל הוא "קח את עיני" הספרדי של הבימאית איסיאר בויאין שזכה ב 7 פרסי גויה. העלילה עוקבת אחרי אשה הנמלטת מבעלת האלים, כעבור זמן אחרי שזה מתחנן שתחזור לביתם היא מחליטה לחזור ולנסות לשקם את התא המשפחתי. מדובר בדרמה חזקה ומרגשת על החיים בצל בעל מכה.

הסרט שינעל את הפסטיבל הוא "סיפור יפאני" האוסטרלי על גיאולוגית הנאלצת ללוות איש עסקים יפני במהלך טיול במדבר האוסטרלי. על רקע נופי המדבר מתפתחת מערכת יחסים רומנטית שבסיומה האוסטרלית חסרת הנימוס והיפני הקריר ישתנו לחלוטין. השחקנית טוני קולט ( חתונתה של מיוריאל, החוש השישי, קוני וקרלה) נושאת על כתפיה את כל הסרט לכן לא מפתיע שהיא זכתה בפרס האקדמיה האוסטרלית על תפקידה המעולה.סרטה עטור השבחים והפרסים של קרן ידעיה, "אור" יציג במהלך הפסטיבל וגם סרטם של רונית ושלומי אלקבץ "ולקחת לך אשה" שיוקרן גם בפסטיבל ונציה הקרוב. "אור" יעלה בבתי הקולנוע ב 16 החודש.

לא רק סרטי קולנוע יוקרנו במהלך הפסטיבל, תוכלו למצוא גם סרט קצר מקוריאה בשם "המשקל שלה" הסרט מבקר בעזרת הומור רב את המנהג המגונה במוסדות החינוך בקוריאה להשפיל נשים שמנות או לא יפות במיוחד. בהתחלה קשה להאמין שכך באמת מתנהגים בקוריאה לנשים מלאות אבל מסתבר שמדובר באמת לאמיתה מה שדי הפתיע אותי.

סרט מצויר קצר ויפה בשם "איך מתרבות בתולות הים". לראשונה על מסך הקולנוע ישנו סרט המתאר בפרוטרוט את תהליך ההתרבות של בתולות הים.

"האיש שגנב את פני אימי" סרט תיעודי אוסטרלי מרשים המתרחש ברובו בדרום אפריקה. דרך סיפורה האישי של אמה של במאית הסרט נחשפת מגפת התקיפות על רקע מיני שהחברה הדרום אפריקאית סובלת ממנה. הבמאית שעזבה את דרום אפריקה לטובת אוסטרליה, חוזרת אל המדינה שבה אמה נאנסה והושפלה, היא יוצרת קשר עם נשים הנלחמות נגד האדישות של המשטר ושל הרשות השופטת המעניקה עונשים קלים במיוחד לעברייני מין. במהלך הסרט היא מצליחה להתחקות אחרי האיש שתקף את אמה ומתעמתת איתו. מדובר בסרט חזק ומרשים שזכה בשלל פרסים ובהחלט מומלץ מאד לראותו.
פחות אהבתי את סרטה של יולי כהן גרשטל (המחבל שלי) שלא חידשה דבר בסרטה הלא מעניין, "ציון, אדמתי". הבמאית מנסה לבחון את שורשיה למדינת ישראל, ולענות על השאלה המטרידה למה היא בחרה ללדת את ילדיה דווקא כאן ולא בניו-יורק? בעזרתו של ההיסטוריון מוטי גולני היא מנסה להבין כיצד השואה השפיעה עליה, מלחמת העצמאות ועוד שאר מאורעות ומיתוסים של הקרבה עצמית. היא פוגשת מתנחלת יהודייה שבעלה נהרג על ידי פלשתיני חמוש, ניצולת שואה, ערבים ישראלים, ואף יורדת לחייה של הוריה הקשישים ממקימי המדינה. היא גוררת את בתה התיכוניסטית שסבלה ב"יד ושם", למזרח אירופה ומטרידה אותה עם שאלות שלא בדיוק מעניינות אותה. ההיסטוריון מתרוצץ איתה ברחבי המדינה ואירופה ומנסה לענות על השאלות שלה ונראה כמו אחד שרק רוצה שיניחו לו בשלווה. בסופו של דבר תשובות לבמאית אין והתחושה המרכזית שאני יצאתי איתה מהסרט, שלא באמת עניין את הבמאית להאיר את השאלות החשובות שהיא שואלת באור חדש ויותר חשוב לה זמן המסך.

סרט נוסף שצפיתי בו ומומלץ מאד לראות הוא סרט קולנוע אמריקאי עצמאי בשם "עד העצם". מדובר בדרמה שזכתה בפרס הבימוי הדרמטי בפסטיבל סאנדנס 2003, והשתתף בפסטיבל קאן. הסרט האיטי המושפע מהקולנוע הריאליסטי הביקורתי משרטט את דיוקנה של איריין, אישה קשת יום המתגוררת בעיירה קטנה בצפון ניו-יורק ומכורה לקוקאין. איריין מנסה לשמור על עבודתה, נישואיה, ושני בניה הקטנים במקביל לצריכת קוקאין על בסיס קבוע. בניסיון נואש לשנות את חייה היא מתאשפזת במתקן לגמילה מסמים ומוצאת את עצמה מנהלת רומן עם אחד המטפלים במתקן שעבר היה נרקומן. הסרט נטול דרמטיזציה הוליוודית מוכרת, המשחק של לורה פרמיגה בתפקיד הראשי אמין ומרשים במיוחד. מדובר ביצירה איטית החודרת לתוך הורידים ולא מרפה. בהחלט שווה להצטייד בסבלנות ולקנות כרטיס לסרט הזה.

ולסיום ציטוט עם פרופורציה:
ראש העיר המארח, מרק שוקי פורר: "אני בטוח שפסטיבל 'נשים בתמונה' יהפוך במהרה לשם דבר בעולם כולו".

כרטיסים במכירה מוקדמת ניתן לרכוש במשרדי הפסטיבל, רחוב גולדין 2, רחובות או בטלפון: 08-9494738

מידע נוסף אפשר למצוא באתר האינטרנט: www.iwff.net
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
15/9/2004בן אפלק
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט