חדשות קולנוע וסרטים

"השופט" יפתח את פסטיבל חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"השופט" (The Judge), יוקרן בבכורה חגיגית בטקס פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-30 חיפה. הסרט מביא את סיפורו של האנק פלמר (רוברט דאוני ג'וניור), עורך דין חלקלק משיקגו השב לעיירה בה גדל, כדי להגן על אביו ג'וזף (רוברט דובאל), שופט העיירה, הנחשד ברצח. סרטו החדש של דיוויד דובקין הוא דרמה מרגשת ומורכבת על יחסי משפחה כואבים, חובה ומשקעי העבר. הבמאי, שהחל את דרכו בבימוי סרטוני מוסיקה לאלטון ג'ון, טופאק שקור וסוניק יות', עובד דרך קבע עם הכוכבים הגדולים של הוליווד וזוכה להצלחה מסחרית. "השופט" פתח בימים אלה את פסטיבל טורונטו 2014 ומוקרן באדיבות סרטי גלובוס גרופ.

[*]

בפסטיבל הסרטים חיפה, ייחשפו לראשונה בישראל הסרטים הבולטים מפסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים החשובים , ביניהם: הסרט "שנת חורף" (Winter Sleep) של הבמאי נורי בילגה ג'יילן, זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 2014. הסרט "לוויתן" (Leviathan) של הבמאי הרוסי החשוב אנדריי זויאגינצב, זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן 2014. מפסטיבל ונציה השנה מגיעים "מפלה" (The Humbling), של הבמאי האמריקאי בארי לוינסון, עיבוד קולנועי לספר של פיליפ רות' בכיכובו של אל פאצ'ינו והסרט "החתך" (THE CUT) של הבמאי הגרמני/טורקי פאטי אקין על שואת העם הארמני. וסרטו האחרון של הבמאי האיטלקי סבריו קוסטנצה, "לבבות רעבים" (Hungry Hearts) ששני שחקניו, אלבה רורואכר ואדם דרייבר זכו בפרס המשחק בפסטיבל ונציה שננעל זה עתה.

"העננים של סילס מריה" (Clouds of Sils Maria), סרטו החדש של הבמאי הצרפתי אוליבייה אסיאס בכיכובן של ג'ולייט בינוש וקריסטן סטיוארט, השתתף בתחרות הרשמית בקאן השנה. "אי התירס" (Corn Island), סרטו החדש של הבמאי הגיאורגי ג'ורג' אובאשבילי, זוכה הפרס הגדול של פסטיבל קרלובי וארי 2014. "וויפלאש" (Whiplash), סרטו של הבמאי דמיאן שאזל שזכה בפרס חבר השופטים ובפרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדאנס 2014. "האל הלבן" (White God), סרטו המרשים של הבמאי ההונגרי קורנל מונדרוצ'ו, זוכה הפרס הגדול במסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן 2014.

"פגישה עיוורת" (Blind Dates), סרטו עטור הפרסים של הבמאי הגיאורגי לבאן קוגושווילי. "אידה" (Ida) של הבמאי הפולני פאבל פאבליקובסקי זוכה פרס פיפרסקי, פסטיבל טורונטו 2013. "ניסוי" (Test),סרטו של הבמאי אלכסנדר קוט, הזוכה הגדול של פסטיבל הקולנוע הרוסי קינוטאבר בסוצ'י.

[*]

"השבט" (The Tribe) ,סרטו הארוך הראשון של הבמאי מירוסלב סלאבושפיטסקי, אחד הסרטים המדוברים של פסטיבלי הקולנוע השנה, זוכה הפרס הגדול של 'שבוע המבקרים', בקאן . "כשערב יורד על בוקרשט או מטבוליזם" ( When Evening Falls on Bucharest or Metabolism), של הבמאי הרומני קורנליו פרומבויו שזכה להצלחה בפסטיבלים של לוקארנו וטורונטו.

[*]

במסגרת התכנית הבינלאומית לסרטי אנימציה- יוקרן הסרט המרתק "הבגידה" (Cheatin), של הבמאי ביל פלימפטון, מיוצרי האנימציה העצמאיים הבולטים בעולם. התקציב לסרט גויס בשיטת הקיקסטרטר והסרט הוקרן לתשואות המעריצים בעשרות פסטיבלים ברחבי העולם וזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל אנסי ובפרס סרט האנימציה הטוב בפסטיבל גיחון. "אבנים בכיסים שלי" , (Rocks in My pockets),זוכה פרס פיברסקי בקרלובי וארי 2014, סרט הביכורים הארוך של סיגנה באומן, אנימטורית מוערכת שעבדה בסטודיו של פלימפטון. "הילד והעולם"(The Boy and the World ), הסרט הברזילאי שביים אלה אבראו זוכה פרס הסרט הטוב וחביב הקהל בפסטיבל אנסי 2014. והסרט היפיפה "סיפורה של הנסיכה קאגויה" ((The Tale of the Princess Kaguya, של הבמאי היפני איסאו טקאהאטה שעבד על הפרויקט במשך שמונה שנים. הסרט השתתף בפסטיבל קאן 2014.

"חיפה קלאסיקס"

[*]

במלאות 30 שנה למותו של פרנסואה טריפו, תוקרן בפסטיבל מחווה, הכוללת סרט תיעודי חדש "טריפו לנצח" Truffaut Resurrected) ( של הבמאי אלכסנדר מואה שנחשף זה עתה בוונציה ועותקים חדשים ומשוחזרים של סרטיו הגדולים "400 המלקות", "ז'יל וז'ים" ו"שתי אנגליות והיבשת". במסגרת מחווה לרוברט אלטמן, יוקרן הסרט התיעודי החדש "אלטמן" (Altman), של הבמאי הקנדי רון מאן, גם הוא נחשף לראשונה בפסטיבל וונציה לצד סרטו המיתולוגי של אלטמן "נשוויל".

במלאות 40 שנה לרציחתו של הבמאי האיטלקי פייר פאולו פאזוליני, יוקרן בפסטיבל סרטו החדש של אבל פררה "פאזוליני",( Pasolini (בכיכובו של ווילם דפו. הסרט מגיע הישר מן הבכורה העולמית בפסטיבלי ונציה וטורונטו. לצד הסרט תערך בפואייה של אולם רפפורט תערוכת צילומים על פאזוליני של הצלם והדוקומנטאריסט, גדעון בכמן שיחשוף צילומים נדירים מהסטים של סרטי הבמאי.

עוד יוקרנו ב"חיפה קלאסיקס", עותקים חדשים ומשוחזרים של "שחר" שיצר הבמאי מרסל קרנה עם המשורר ז'אק פרוור. "צבע הרימונים", אחת מיצירות המופת של המאה ה-20 של הבמאי סרגי פרג'נוב והקלאסיקה הקולנועית "עשרת הדברות", סרטו האחרון של הבמאי ססיל ב. דה מיל .

סינמהארט- במסגרת תכנית הסרטים הבינלאומיים העוסקים במגוון תחומי האמנות השונים, יוקרן הסרט התיעודי,"20,000 יום על פני האדמה" (20,000 Days on Earth), העוקב אחר הקריירה של המוסיקאי ניק קייב. את הסרט ביימו האמנים איאן פורסיית' וג'יין פולארד.

[*]

עותק חדש ומשוחזר של "לילה של יום מפרך" ((A Hard Day's Night, הסרט של "החיפושיות" יוקרן 50 שנה אחרי שיצא לאקרנים.

"אמנות ואומנות" (Art and Craft) סרט תיעודי העוקב אחר מארק לנדיס, זייפן יצירות אמנות, המהתל במוזיאונים ובאוצרים ומסרב להרוויח מן היכולת הזו.

"כך עושות כולן" ( Cosi Fan Tutte), הפקת האופרה האחרונה של מוצרט בבית האופרה של מדריד שביים במאי הקולנוע הידוע מיכאל האנקה.

"ג'ימי: כולם לצדי" ((Jimi: All Is by My Side, סרט עלילתי המביא את סיפורו של הגיטריסט האגדי ג'ימי הנדריקס הצעיר, בשנה מכרעת בהיסטוריה של הרוק'נ'רול (1966-67). את הנדריקס משחק הזמר והראפר אנדרה בנג'מין, המוכר כ"אנדרה 3000" מההרכב "אאוטקאסט". הסרט נכתב ובוים על ידי ג'ון רידלי (התסריטאי זוכה האוסקר של "12 שנים של עבדות").

"סרויאנלנד" (Saroyanland), סרט מסע שערך הסופר הארמני-אמריקאי ויליאם סרויאן בחברתו של עיתונאי טורקי לאנטוליה. התהילה הספרותית של סרויאן דעכה מאז אותו מסע ב1964, עת שב למחוזות מהם נמלטה משפחתו לפני רצח העם של 1915, כשהטורקים רצחו יותר ממיליון ארמנים.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט,משרד התיירות ועיריית חיפה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט