חדשות קולנוע וסרטים

ענק אמריקאי - הסרטים הגדולים של קלינט איסטווד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד סרטו החדש של הבמאי הענק קלינט איסטווד, "סאלי: נס על ההדסון", בו מגלם טום הנקס את הטייס שהנחית בשלום את מטוס טיסת 1549 על נהר ההדסון, דירגנו עבורכם את חמשת הסרטים הטובים ביותר שאיסטווד ביים, ותאמינו לנו שזה היה קשה
מדהים לחשוב על כך שקלינט איסטווד, מהבמאים הגדולים ביותר שפועלים כיום, כבר עבר את גיל 86. הייתם מצפים מאדם בגילו שייצא לפנסיה, אך לא קלינט שלנו: הוא ממשיך לביים ולהפיק סרטים כאילו הוא עדיין אותו שחקן/במאי צעיר שמנסה לפרוץ.

מאז יצא "מיסטיק ריבר" בשנת 2003 נמצאת יצירתו של איסטווד ברנסנס מתמשך. גם אם לא כל סרטיו שמרו על אותה אחידות, כולם עוררו עניין לא מועט בהם ובכולם רצו לככב מיטב משחקני העולם. תחשוב על הרשימה הארוכה הזו שכוללת את "צלף אמריקאי", מיליון דולר בייבי", "ההחלפה", "גיבורי הדגל" ועוד רבים וטובים.

כמובן שגם כבודם של סרטיו הישנים, למשל "הבלתי נסלח", "חצות בגן הטוב והרע" ו"בירדי", עומד במקומו, אבל אין ספק כי כבר 13 שנה שקלינט איסטווד מוכיח בכל פעם מחדש כי הוא אחד הבמאים המרתקים ביותר בעולם. כל סרט חדש שלו גורם לפרפרים בבטן בציפייה שהענק הקולנועי הזה יביא לנו עוד סרט מצוין שיישאר איתנו כמה שנים קדימה. אלו הם חמשת הסרטים הטובים ביותר שלו עד כה:

מקום 5: "עולם מושלם" (1993)

כשאסיר נמלט חוטף ילד בן 8, יוצא אחריו הריינג'ר המזדקן של טקסס במרדף ארוך ומתיש. החברות האמיצה בין הילד לבין האסיר, אותו מגלם קווין קוסטנר, תגרום לכל המעורבים במרדף, כולל לריינג'ר שמגלם איסטווד, להסתכל על המקרה בצורה קצת שונה.

ב"עולם מושלם" מרשה לעצמו איסטווד לקחת קצת זמן מנוחה, והוא נותן את הבמה בעיקר לקוסטנר ולילד טי.ג'יי. לות'ר, שעושים עבודה נהדרת ומרגשת. הסיפור נשמע פשוט בבסיסו, והוא אכן מבוים בצורה כזו, אך דווקא הפשטות הזו היא שמצליחה לגעת בלב. זהו לא סרט בוטה או גס, אלא סרט שובה לב שקשה שלא להתאהב בו.



מקום 4: "גראן טורינו" (2008)

בסרט הזה מגלם איסטווד את וולט, קשיש גזען שלחם במלחמת קוריאה ושלא בדיוק מחבב את שכניו המהגרים שהגיעו מלאוס. באופן פלא, וולט מוצא את עצמו מתחבר עם טאו, נער שגר בשכנות אליו, וזה מרכך לאט-לאט את ליבו, כאשר עם הזמן הוא לומד להכיר קצת לעומק את שכניו.

איסטווד בונה את הסצנות בצורה בוטחת, והוא לא מרשה לעצמו לוותר על שילוב סצנות הכוללות התמודדות עם טראומות, שאלות על היכולת לסלוח ועל הקרבה. גם ב"גראן טורינו" איסטווד נותן מניעים סמויים למהלכים של הדמות הראשית שלו, וגם אם זה מרגיש כאילו הוא כבר עושה שוב את השטיק שלו, זה עובד בצורה סוחפת ומרגשת.

מקום 3: "צלף אמריקאי" (2015)

העובדה שהסרט הזה הפך למצליח ביותר בקריירה של איסטוווד, וגם למצליח ביותר בארה"ב ב-2014, לא משנה את העובדה שמדובר בסרט אנטי-מלחמתי ובו זמנית פטריוטי ביותר. בנוסף, איסטווד מציג בסרט סצנות אקשן מותחות ובעיקר את הדרך שבה יוצאי צבא רבים מתמודדים, או מנסים להתמודד, עם הפוסט טראומה שלהם.

תחת מסווה של גבריות, מצליח איסטווד להסתיר הרבה עדינות, כשהוא עובר היטב בין הסצנות הקשוחות למתונות יותר. החופש שאיסטווד נתן לברדלי קופר בגילום הדמות הראשית של כריס קייל, שמציג בעיקר את הצד הרך שלו ופחות את האגרסיבי, היא הוכחה נוספת לכך שבתוך-תוכו, קלינט איסטווד הוא בעצם בחור עדין.



מקום 2: "הבלתי נסלח" (1992)

איסטווד פרץ לעולם הקולנוע בזכות מערבון הספגטי "הטוב, הרע והמכוער", וזכה לתהילת עולם כשחקן במערבונים רבים נוספים. במשך שנים שמו נקשר לז'אנר הזה, למרות שהוא שיחק וביים כמעט כל ז'אנר אחר. ב"הבלתי נסלח" איסטווד מנסה לשבור את המוסכמות לגבי ז'אנר המערבון, וגם את הסטיגמות לגביו, וכמובן שהוא מצליח לעשות זאת בענק.

אף אחת מהדמויות בסרט אינה מושלמת, לכל אחת מהן יש צדדים טובים ורעים, כך שאנו יודעים כי לכל דמות יש גם צד אחר במטבע שלה. בין אם זו דמותו של ג'ין הקמן האדיר (שזכה באוסקר מוצדק על תפקידו בסרט), של מורגן פרימן או של איסטווד עצמו, לכולם יש היסטוריה קשוחה, וחלקם אפילו הרגו כמה בני אדם בעברם. הם כבר מבוגרים, עשו את שלהם, ורוצים להמשיך בחייהם.

אבל הסרט לא מתכוון לוותר להם בקלות, ואנו נצפה בהם מתמודדים עם שדי העבר שלהם. הטובים הם רעים, הרעים הם טובים. כמו בחיים עצמם, בכולנו יש מן הטוב ומן הרע, וקלינט איסטווד ממש לא מתכוון לתת לנו לשכוח את זה.

מקום 1: "מיליון דולר בייבי" (2004)

כמו בלא מעט מסרטיו, גם "מיליון דולר בייבי" כולל בתוכו מערכת יחסים בין גבר מבוגר לאדם צעיר, במקרה הזה אישה, המדמים מערכת יחסים בין אב לילדו. איסטווד מגלם את מאמן האגרוף המזדקן פרנקי דאן, שאחרי לחצים רבים מתחיל לאמן את מגי פיצג'רלד שחולמת להיות אלופת אגרוף. כמה מפתיע, גם במקרה הזה דמותו של איסטווד נשבית עם חלוף הזמן בדמותה של סוואנק, שלא מפסיקה לנסות ולהתקרב לתחליף האב שלה.

ופרנקי? הוא בעצמו רואה במגי את בתו שאיתה הוא כבר לא בקשר מזה זמן רב, וזו גם החולשה הגדולה ביותר שלו. ככל שמגי זוכה להצלחה גדולה יותר, היא ופרנקי הופכים לקרובים יותר ויותר, עד שבשלב מסוים הקירבה הזו תציב אותו במצב בלתי אפשרי בו יהיה עליו להחליט האם לקיים בקשה קשה במיוחד.

"מיליון דולר בייבי", זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 2004, אמנם מציג אגרוף בין נשים, אך הוא לא פחות אלים מכל סרט אגרוף גברי אחר. עם זאת, אין זה מונע ממנו להיות גם סרט רגיש שמעלה שאלות קיומיות של ממש, כאלה שמעוררות מחשבה גם על החיים שלנו ועל משמעותם. זהו לא סרט אגרוף שהמהלומות בו, סוחפות ככל שיהיו, הן העיקר בו – בסרט הזה הן רק כלי להעביר את הסרט לשלב הבא שלו.

גם אם "מיליון דולר בייבי" מתחיל כסרט אגרוף די שגרתי, בהמשך הוא הופך להרבה יותר מזה עם כמה רגעים שנויים במחלוקת. לא משנה באיזה צד אתם תעמדו בסופו של דבר באותם רגעים, מה שחשוב הוא שאתם מודעים לכך שחטפתם מאיסטווד אגרוף חזק היישר אל הלב.



איזה סרט אתם הכי אהבתם? הצביעו בסקר האתר לסרט האהוב עליכם של איסטווד:

מה הסרט האהוב עליכם של קלינט איסטווד כבמאי? בלתי נסלח מיסטיק ריבר מיליון דולר בייבי גראן טורינו הגשרים של מחוז מדיסון צלף אמריקאי
שלח/י
ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט