חדשות קולנוע וסרטים

חדשות קולנוע: דאגלס בישראל, פרסי הבמאים ומי יגיע מירושלים לאוסקר?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מייקל דאגלס מגיע לישראל

השחקן מייקל דאגלס יגיע ביוני לישראל לקבל פרס בסך מיליון דולר מטעם קרן "בראשית". הפרס, הנועד לציין את העושר והמגוון של התרבות היהודית העכשווית, יוענק לדאגלס ב-18 ביוני בירושלים על ידי ראש ממשלת ישראל ויו"ר הנהלת הסוכנות היהודית נתן שרנסקי

דאגלס (71) בנו של השחקן קירק דאגלס, הוא ממוצא יהודי. בשנה שעברה הגיע עם אשתו לישראל כדי לחגוג את בר המצווה של בנם בכותל המערבי. דאגלס נחשב במשך שנים לאחד השחקנים הבכירים בהוליווד וזכה בשני פרסי אוסקר במהלך הקריירה. בראשון זכה בשנת 1976 כמפיק, על הסרט "קן הקוקיה", ואילו בשני בשנת 1988 על משחקו בסרט "וול סטריט". עוד הופיע דאגלס בין היתר בסרטים "חיזור גורלי", "אינסטינקט בסיסי", "המשחק", "טראפיק" ו"חיי עם ליברצ'ה".

.בין חברי שתי ועדות הפרס אשר בחרו בדאגלס היו חתן פרס נובל אלי ויזל, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והרב הראשי של בריטניה לשעבר לורד ג'ונתן סאקס. "קרן פרס בראשית גאה לכבד את מייקל דאגלס, בזכות הישגיו המקצועיים ובזכות תשוקתו למורשתו היהודית ולמדינת ישראל", אמר סטן פולובץ, יו"ר קרן פרס בראשית. "ניסיון חייה של משפחת דאגלס והחיבור למורשתה בדרך עצמאית, מסמל את הגישה המגלה פתיחות ליהודים מרקע מגוון". בתגובה אמר דאגלס: "אני חולק כבוד זה עם משפחתי, אשר עודדה אותי לחקור את מעמקי האמונה היהודית. אני מקווה כי הלקחים והערכים האלה יהיו חלק מהמורשת בעולם אותו אני משאיר לילדיי".

[*]

הוכרזו המועמדים לפרס גילדת הבמאים

המועמדויות לפרסי גילדת הבמאים, הפרס היוקרתי המוענק על ידי בכירי במאי אמריקה, הוכרזו השבוע.

פרס זה נחשב ליוקרתי במיוחד, מכיוון שברוב המקרים הזוכה בפרס גילדת הבמאים הופך לאחר מכן גם לזוכה בפרס האוסקר על הבימוי. חמשת המועמדים לפרס הבמאי שנבחרו על ידי הגילדה הם: ריצ׳רד לינקלייטר - ״התבגרות״, אלחנדרו גונזלס איניאריטו - ״בירדמן״, מורטן טילדום - ״משחק החיקוי״, ווס אנדרסון - ״מלון גרנד בודפשט״ וקלינט איסטווד על ״צלף אמריקאי״.

מי שיכולים לראות את עצמם מאוכזבים מהרשימה הן הבמאיות אווה דובריי ("סלמה") ואנג'לינה ג'ולי ("לא נשבר"), והבמאים דמיאן שאזל ("וויפלאש"), ג'יימס מארש ("התיאוריה של הכל"), דיוויד פינצ'ר ("נעלמת") ובנט מילר ("פוקסקצ'ר"), שלא קיבלו מועמדות וסיכויהם לקבל מועמדות לאוסקר הצטמצמו משמעותית.

מפסטיבל ירושלים לאוסקר

האקדמיה האמריקאית לקולנוע ומדעים הכירה בפסטיבל הקולנוע ירושלים כגוף רשמי המסמיך סרטים קצרים להתמודד על מקום בקטגוריית הסרט הקצר של פרסי האוסקר. החל משנת 2015, יוצרים שיזכו בפרסים במסגרת התחרות לקולנוע ישראלי קצר, המתקיימת מדי שנה בפסטיבל הקולנוע בירושלים, יהיו זכאים להגיש את סרטיהם לתחרות הקולנוע היוקרתית ביותר בעולם.

הסרטים הזוכים של פסטיבל ירושלים יוקרנו בפני חברי האקדמיה האמריקאית, יתמודדו על מקום ברשימת המועמדים הסופית של האוסקר לסרט הקצר, ואולי אף יזכו בפסלון המוזהב. בכך נוסף פסטיבל ירושלים לרשימה מכובדת של פסטיבלים הרשמיים בהם מכירה האקדמיה, בהם ברלין, קאן, לוקרנו, סאנדנס, ונציה וטרייבקה. זוהי למעשה הפעם הראשונה שבה מכירה האקדמיה האמריקאית לקולנוע באופן רשמי בפסטיבל ישראלי.

"החלטת האקדמיה מחדדת את חשיבותו ומעמדו הבינלאומי של פסטיבל ירושלים, ומאפשרת לנו להמשיך ולקדם את הקולנוע הישראלי בעולם", הגיבה נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ופסטיבל ירושלים. מהדורתו ה-32 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תתקיים בתאריכים 9-19 ביולי.

לפיד טס לברלין

"למה?", סרטו הקצר של נדב לפיד, התקבל לתחרות הסרטים הקצרים של פסטיבל ברלין. הסרט הופק במסגרת סדרת הסרטים הקצרים "מכתב אהבה לקולנוע" של ביה"ס סם שפיגל לקולנוע לטלוויזיה. ירושלים. זהו הסרט הישראלי היחיד שמתמודד במסגרת תחרותית בפסטיבל.

הסרט בהשתתפות תומר שרון ודניאל מורשת, עוסק ביואב, במאי בן 40, המתבקש על ידי עורך כתב העת הצרפתי "מחברות הקולנוע" לכתוב על אימג' קולנועי משפיע. יואב חוזר לימיו כחייל קרבי הצופה בבית הקולנוע ב"תאורמה" של פזוליני עם קבוצת חיילים, המעוררים בו דברים שרצה לשכוח.

הבשורה על העפלת הסרט לתחרות החשובה בברלין, משתלבת עם עלייתו לאקרנים ב-22 בינואר של "הגננת"- סרטו העלילתי השני של נדב לפיד (לאחר "השוטר")."הגננת" הוצג בבכורה עולמית בשבוע המבקרים של פסטיבל קאן 2014 וזכה שם בביקורות מהללות.

[*]

(נדב לפיד על הסט של "למה?", צילום: יוסי צבקר)
מי מכיר את האיש שבקיר?

הקרנת הבכורה העולמית של הסרט הישראלי ״האיש שבקיר״ תערך בפסטיבל הקולנוע ה-44 של רוטרדם שהוא אחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים והחשובים בעולם. הסרט התקבל למסגרת היוקרתית Bright future השמורה לבמאים של סרט ראשון או שני.

זהו סרטו השני באורך מלא של יבגני רומן לאחר סרט הילדים "איגור ומסע העגורים". הסרט צולם במשך שישה ימים בלבד, והוא מורכב מ 12 סצנות שמתרחשות במהלך לילה אחד, בדירה אחת, כאשר כל אחת מהסצנות צולמה בשוט ארוך אחד. בתפקיד הראשי משחקת תמר אלקן, בנוסף משתתפים בסרט הזמר גלעד כהנא, אלי גורנשטיין ואחרים.



[*]

קליפ הנושא מתוך את לי לילה

לסיום אתם מוזמנים לצפות בקליפ לשירו הקלאסי של בועז שרעבי "את לי לילה" בהשתתפות צוות שחקני הסרט הישראלי החדש הנושא שם זה ובביצוע דאנה איבגי וזוהר ארגוב.

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
לא נמצאו ידיעות רלוונטיות.
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט