חדשות קולנוע וסרטים

ביקורת בית קולנוע: גלובוס מקס פ"ת עם מערכת סאונד בתלת מימד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשנים האחרונות אנחנו רואים בקולנוע מספר חידושים טכנולוגים שאמורים לשפר את חווית הצפייה- סרטי התלת מימד שחזרו לאחר הפסקה ארוכה עם שיפורים טכנולוגיים ניכרים, שיפור איכות התמונה שהגיע לשיאו עם טכנולוגיית ה-HFR שמראה לנו סרטים בקצב של 48 פריימים לשנייה ואפילו אולם ה-DX4 שמוסיף מימד של חישה עם תזוזות ואפקטים מיוחדים של רוח, מים, תאורה ועוד שמוסיפים מימד נוסף לסרטים. אך כל החידושים האלה לא כללו שום חידוש משמעותי בתחום הסאונד בקולנוע בו לא חזינו בהתפתחות כבר הרבה שנים . ואת זה מערכת הDolby Atmos החדשה בגלובוס פתח תקווה באה לשנות.

טכנולוגית האטמוס אמורה להפוך את הסאונד לתלת מימדי ולשפר משמעותית את חוויית הסאונד הקולנועית. המערכת מאפשרת חוויית סאונד של 360 מעלות העוטפת את הצופים. אם עד היום באולם רגיל היינו רגילים לסטנדרט של 6-8 רמקולים, באולם האטמוס החדש בפ"ת יש מעל ל-60 רמקולים שפרושים בתקרה וברחבי האולם ומקיפים את הצופים. המערכת גם יודעת להעביר את הצלילים בין כלל הרמקולים מה שגורם לכל רמקול לתפקד כערוץ נפרד ויוצר חווית סאונד חדשה וטובה בהרבה ממה שאנחנו רגילים אליו.

[*]

הסרט שראיתי באולם האטמוס היה "צלף אמריקאי" ואין ספק שחווית הסאונד הייתה שונה וטובה בהרבה מבאולמות הרגילים. הסאונד עצמו נשמע טוב יותר ונקי יותר, כאשר הרעיון של סאונד תלת מימדי בא לידי ביטוי בשוטים שכללו יריות בסרט שנשמעו כאילו חלפו מעל ראשינו ובהחלט העצימו את חווית הצפייה. עם זאת יצאתי עם תחושה של עוד. "צלף אמריקאי" הוא לא הסרט האופטימלי לצפייה באולם כזה וצפייה בסרט שהפסקול והסאונד שלו קצת יותר משמעותיים כמו "ההוביט" למשל הייתה יכולה להשאיר רושם גדול הרבה יותר, אך למרות זאת אמליץ למי שמתכנן לראות את הסרט לראות אותו באולם האטמוס שמוסיף מימד נוסף לחווית הצפייה. האולם עצמו הוא אולם ממוצע בגודלו (12 שורות מתוכם 3 לשירות הגולד והביזנס קלאס) ומעוצב בצורה קלאסית. בהחלט מדובר באחד מהאולמות המעוצבים והיפים ביותר שביקרתי בהם. עם זאת חלק גדול מהרמקולים לא מכסה את שורות הגולד והביזנס וכאן יש מקום לשיפור.

האולם הוא חלק ממתחם הקולנוע החדש של גלובוס מקס, שמצטרף לעשרה מתחמי קולנוע של הרשת ברחבי הארץ. המתחם נפתח בחודש שעבר בקניון הגדול בפתח תקווה בעלות של 25 מיליון ש"ח ומכיל 8 אולמות, עם למעלה מ –1000 מקומות ישיבה, אשר ב- 7 מהם יציעי אירוח VIP (גולד קלאס). יציעים אלו אמורים להיות המתחרים של רשת "גלובוס מקס" למתחם ה-"VIP" של "יס פלאנט" ו"סינמה סיטי".

כרטיס הגולד קלאס מתומחר ב-149 ש"ח וכולל ארוחת במסעדת השף של המתחם הכוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית וכוס יין/קאווה לפני הסרט ופופקורן, נאצ'וס ושתייה ללא הגבלה במהלך הסרט וכמובן, מושבים נוחים יותר. כאן מדובר בכורסאות עור סופר נוחות עם מקום לרגליים ואפשרות להרמתן עד למצב מאוזן. בכורסאות עצמם יש גם קירור לכוס השתייה שאתם מביאים איתכם מה שיאפשר לכם ליהנות משתייה קרה לכל אורכו של הסרט.

המחיר הוא בהחלט לא זול ואף יקר בכעשרים שקלים ממתחריו ברשתות "יס פלאנט" ו"סינמה סיטי", אולם גם התמורה היא בהתאם גבוהה יותר. "הסיבה לתמחור היא שאתה מקבל אוכל ושירות ברמה גבוהה יותר. מדובר במסעדת שף", מסביר אפי ליפשיץ, סמנכ"ל שיווק גלובוס מקס. לאחר ביקור במסעדה אני יכול שבהחלט מדובר באוכל ברמה גבוה בהרבה משל "סינמה סיטי" ו"יס פלאנט" עם מנות מושקעות וטעימות במיוחד. היין עצמו גם הוא ברמה גבוהה שכן מדובר ביינות מסדרת "גמלא" של יקבי רמת הגולן.

[*]

המתחם בפ"ת הוא הראשון מבין מספר מתחמים גדולים שעתידה הרשת לפתוח בפרק זמן של 3 שנים ביניהם מתחמים בחיפה, כרמיאל, מעלה אדומים, אשקלון ורחובות וכן מבצע שיפוץ ושדרוג בתי שיבוצע בבתי קולנוע קיימים של הרשת. "גלובוס מקס" פתח תקווה הוא סנונית ראשונה , מתחם שכל פרט בו הוא מושקע יותר מכל בית קולנוע אחר בישראל. בתי הקולנוע הבאים שיבואו הם דור 4-4.5 של בתי הקולנוע והם יעלו את רמת בתי הקולנוע בארץ וייאלצו גם את המתחרים לפעול", מתחייב ליפשיץ.

אם לשפוט על פי המתחם בפ"ת "גלובוס מקס" בהחלט יכולה לעמוד מול המתחרים. המתחם בפ"ת הוא מתחם יפהפה שבהחלט עומד בסטנדרטים שהתרגלנו אליה בשנים האחרונות. מבחינת רמת ההקרנה, אולם האטמוס הוא האולם הטוב ביותר שהייתי בו בישראל וכזה שבהחלט משדרג את חווית הצפייה של הצופה. תוסיפו לזה את התמחור הסביר יחסית ביחס למתחרים במזנון וקיבלתם בית קולנוע חדש ומצוין שעומד בכבוד מול המתחרים שלו.

[*]

(צילום התמונות בכתבה: רני לוריא)
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1זה לא מדויק, יש כבר מזמן סאונד תלת מימד באולמות בארץ. ביס פלאנט ראשל"צ יש כבר שנתיים וחצי 3 אולמות עם מערכת AURO 3D... אחת שיודעת (31) | 02/02/2015 19:30:15
 
לא נמצאו ידיעות רלוונטיות.
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט