חדשות קולנוע וסרטים

חברים מהסרטים - החברויות הגדולות בסרטי האנימציה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יש הרבה דברים יפים בסרטי אנימציה – ויזואליות, שנינות, הומור, מסרים הומניסטיים, הרפתקאות, צבעוניות מיוחדת, עלילות מעניינות, ובעיקר חברויות יוצאות דופן. חברות בין אנשים או יצורים שנראית מוזרה ולא קשורה, אבל חברות אמיצה לכל דבר, שמנצחת את הכל וגוברת על כל המכשולים. בין אם זה אדם וחיה או חיה וחיה, זה לא באמת משנה. בעולם האנימציה כולם יודעים לדבר, וכולם יודעים להיות חברים אמיתיים שתמיד שם בעת צרה ומעבירים מסר חשוב מאוד לצופים - זה לא משנה מי אתה באמת, כל אחד יכול להיות חבר. לקראת צאת הסרט "זוטרופוליס", בו נרקמת חברות בלתי צפויה בין שועל וארנבת, החלטנו להביא בפניכם את החברויות הכי מיוחדות בסרטי האנימציה:

אלאדין ואבו ("אלאדין", 1992)

קוף המחמד של אלאדין וחברו הטוב ביותר - כי מי לא צריך קוף כחבר בעצם? אבו הוא גנב, כמו אלאדין, גנב ללא כל מצפון, שלעיתים אפילו מרגיז את אלאדין באהבתו לדברים חומריים. אבו ואלאדין נפגשו כשאבו ניסה לגנוב מאלאדין כסף, כמה מפתיע, אך הניסיון כשל ולאחר מכן הם הפכו לחברים הכי טובים. אבו מאוד קנאי כשזה קשור לתשומת ליבו של אלאדין, שאותה גונבת בהצלחה הנסיכה יסמין. למרות כל זאת, אבו ואלאדין אוהבים אחד את השני ותומכים אחד בשני, ואבו מסייע לו גם לכבוש את ליבה של יסמין.



טימון ופומבה ("מלך האריות", 1994)

מלך האריות הוא יצירת מופת קלאסית ועוצרת נשימה, אחת היצירות הכי גדולות של דיסני. זו אחת החברויות הכי זכורות שיש, אם לא הכי זכורה מסרטי אנימציה. טימון ופומבה, סוריקטה וחזיר יבלות, זכורים בזכות ההמנון "האקונה מטאטה" אך לא רק. השניים מצליחים לשעשע את הצופה ולרתק אותו למסך עם השטויות שלהם. מי יכול לחשוב על חיבור כזה הזוי אך מוצלח? רק דיסני מסתבר. טימון ופומבה נחלצים לעזרתו של הנסיך סימבה, ונחושים בדעתם לעזור לו, גם אם זה אומר להעמיד את חייהם בסכנה, עם הרבה בדיחות ושירים על הדרך. בעקבות הפופולריות הרבה לה זכו, הופיעו טימון ופומבה בשלל סרטי ספין אוף, מחזמר וסדרת סרטונים קצרים.



לינגוויני ורמי ("רטטוי", 2007)

אחד מהחיבורים היותר מוזרים שיש באחד מסרטי האנימציה הטובים שנעשו, ונחשו מה, גם זה עובד. חברות בלתי רגילה בין אדם לחולדה מבריקה, שגם יודעת לבשל כנראה יותר טוב ממרבית השפים בצרפת. "רטטוי" מביא לנו את נקודת המבט של החולדות, שבעיני רוב האנשים נחשבת לאחד המכרסמים היותר דוחים שיש, אבל לא כאן, ממש לא. לינגוויני מוצא את הביטחון שלו ואת המקום האמיתי אליו הוא שייך, וגם אהבה על הדרך, והכל בזכות רמי.

באז ו-וודי ("צעצוע של סיפור", 1995)

סדרת סרטים קלאסית וחברות עוד יותר קלאסית. לא הייתי קוראת לחברות הזו בלתי רגילה, אבל בהחלט יש פה סיפור מעניין על יריבים שהופכים לחברים. באז חי במין עולם משלו ו-וודי יותר מתנהג כבן אנוש, כמו שאר הצעצועים, שעברו האנשה. אפשר להגיד שוודי הציל את באז, פתח את עיניו וגרם לו לראות איך העולם האמיתי באמת נראה. מאז הסרט הראשון, גם בהמשכים, וודי ובאז בלתי נפרדים, תמיד מצליחים לשתף פעולה בצורה המוצלחת ביותר. גם להציל את היום וגם להוכיח שיריבים יכולים להפוך לחברים הכי טובים. לא סתם הם שני הצעצועים האהובים ביותר על אנדי, הבעלים שלהם.



קארל וראסל ("למעלה", 2009)

חיבור בהחלט לא רגיל, בין אדם זקן וממורמר לאחר שאיבד את אשתו האהובה, לילד שמת על הרפתקאות ומנוכר על ידי אביו. יחד הם מוצאים יותר מדי הרפתקאות, לעיתים מסוכנות, וחברים חדשים ומוזרים. קארל רואה בראסל בן וחבר, וראסל מוצא בקארל סבא, ואפילו דמות אב. אחד מסרטי האנימציה הכי אהובים עליי. הסיפור בין הצמד הלא שגרתי מצליח לרגש ואי אפשר שלא להישאר מרותק אליו.



סאליבן ובו ("מפלצות בע"מ", 2001)

סרט קלאסי על אויבים שהופכים לחברים. העלילה מתרחשת בעולם בו בו בני האדם נחשבים למפלצות האמיתיות, ולכן המפלצות מפחדות אפילו מילדים קטנים. ולכן לא מפתיע שכאשר ג'יימס סאליבן נתקל בבו, הילדה הקטנה והמתוקה, הוא נבהל כאילו מדובר במינימום גודזילה. אבל מהר מאוד הם הופכים לחברים ואפילו דואגים אחד לשני: סאליבן רואה בבו את התינוקת שמעולם לא הייתה לו, אולי אפילו חיית מחמד בהתחלה, ובו רואה בסאליבן השומר, המגן והחבר שלה. סיפור מרתק על כך שהדברים לא תמיד כמו שהם נראים.

שרק והחמור ("שרק", 2001)

נתחיל בזה ששרק הוא לא הדמות הכי אהובה בעולם, לפחות בהתחלה, כשהוא נחשב למפלצת ממורמרת, קשוחה ובודדה. לכן זה רק הגיוני שדמות כמו דונקי תתחבר אליו. דונקי בעצם נועד לאזן את שרק והוא אכן שינה לו את החיים עם שלל הרפתקאות, והאיץ בו לפתח קשר עם פיונה, שלימים תהפוך לאשתו ואם ילדיו. דונקי הוא דמות שלא שותקת לרגע, שרק הוא ההפך, ולכן הם ניגודים מושלמים שמשלימים אחד את השני.



פו והחזרזיר (סדרת סרטי "פו הדוב")

סדרת סרטי אנימציה ותיקה ביותר, עוד מימי וולט דיסני, על הרפתקאותיו של פו הדוב עם שלל חבריו הצבעוניים. פו הדוב הוא דמות מתוקה, ילדותית מעט ואמיצה. הוא גם מאוד אוהב דבש, כיאה לדובים. פו מציל את חייו של חזרזיר, וכך הם הופכים לחברים הכי טובים. שתי דמויות חביבות ואדיבות, שלא בוחלות באמצעים להציל חיי חברים או אפילו חיי זרים. לעומת הדמויות האחרות, אין להם שום אינטרס או אגו וזה בעצם הקסם שלהם.



אהבתם את סרטי האנימציה בכתבה? קבלו בונוס וצפו בקטע בלעדי מתוך הסרט "זוטרופוליס":

קארין דובינסקי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ זוטרופוליס (עמוד סרט)
חץ מלך האריות (1994) (עמוד סרט)
חץ שרק (עמוד סרט)
 
לא נמצאו ידיעות רלוונטיות.
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט