חדשות קולנוע וסרטים

Seret אימה – מאי: "קרמפוס", "בסקין" ו-"Deathgasm"

מדור Seret אימה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור האימה החודשי של זוהר צלח עם מהדורת חודש מאי והפעם: "קרמפוס" – סרט אימה שמתרחש בחג המולד, סרט אימה טורקי וקומדיית אימה נהדרת מניו-זילנד

Krampus

אחרי שטיפל בליל כל הקדושים בסרט האימה הקומי "Trick 'r Treat" חוזר מייקל דוהרטי לעולם האימה עם "קרמפוס" שאמור לעשות לחג המולד את מה שעשה קודמו לליל כל הקדושים.

קרמפוס הוא יצור מסיפורי הפולקלור האוסטרים. על פי הסיפורים קרמפוס מגיע למי שהיה רע בחג המולד ויחד עם עוזריו מעניש אותם. בסרט הזה הדמות הזו מגיע למשפחה אמריקאית עכשווית וכשאחד הילדים חווה חג מולד לא מוצלח במיוחד, הוא מזמן את קרמפוס בטעות.

כמו סרטו הקודם, גם ב"קרמפוס" מוכיח דוהרטי שהוא פשוט יודע לעשות סרטי אימה. הסרט מהרגע הראשון זורם באופן חלק עם דיאלוגים שנונים, סצנות מצחיקות ואימה פשוט כיפית. הוא לא מתוחכם מדי ובטח לא מורכב אבל בשורה התחתונה הוא עובד נהדר ומציג בעיניי גם את הדמות הכי מגניבה השנה בסרטי אימה (ואחת המגניבות בכלל) – עוגיית הג'ינגר . התסריט והבימוי הטובים מלווים בקאסט נהדר שכולל את אדם סקוט ("מחלקת גנים ונוף") טוני קולט (כוכבת הסדרה "טרה"), קונצ'טה פרל (ברטה מ"שני גברים וחצי") ועוד רבים וטובים.

לי היה קצת חסר סצנות שהן יותר אימה קלאסית, אבל ברור לי שהסרט פונה גם לילדים (הדירוג בארה"ב הוא גיל 13 ומעלה) ולכן אין בו יותר מדי אלימות. "קרמפוס" הוא סרט שכל אחד יכול ליהנות ממנו בזכות הקלילות שלו והעובדה שהוא פשוט זורם. בקלות אחד מסרטי האימה הטובים של השנה עד כה.

Baskin

על הסרט הטורקי הזה שמעתי בפסטיבל "אוטופיה" בשנה שעברה ולא יצא לי לתפוס אותו אז. לכן ממש שמחתי לגלות שהסרט יצא ל-DVD. סרט הביכורים של ג'אן אוורנול עוקב אחרי יחידה של שוטרים שמשיבים לקריאה כלשהי שמסתבכת ומוצאים את עצמם בסיוט. העלילה הולכת על חבל דק מאוד: האם מה שקורה להם הוא אמיתי או שמדובר רק בתודעה שלהם?

הסרט נפתח בצורה טובה עם דיאלוג נחמד וקליל בין השוטרים אבל לצערי ככל שהוא מתקדם הוא הופך לפחות ופחות טוב. העולם שבו הסרט מתרחש נראה נהדר וגם המשחק לא רע אבל משהו שם לא מתחבר, והעלילה לא מספיק מושכת (וגם לא מספיק ברורה לטעמי). עם זאת, יש לציין שסיום הסרט מעולה ומציג גם את אחת מסצנות האימה הקשות של השנה וגם טוויסט די מבריק.



Deathgasm

אחרי "What we do in the shadows" המעולה ו-"Housebound" (שאני באופן אישי פחות אהבתי, אבל הוא נחשב טוב על פי רוב), מגיעה עוד קומדיית-אימה מניו זילנד – "Deathgasm".

הסרט עוקב אחרי ברודי, מטאליסט מתבגר, שמגיע לבית דודיו לאחר שאימו אושפזה בבית משוגעים. בתור פריק, הוא סובל מהצקות ומכות על בסיס קבוע, במיוחד מבן דודו. כשהוא מגיע לחנות המטאל המקומית הוא מתחבר למטאליסט קצת יותר מגניב ממנו – זאק, ויחד איתו ועם השאר החברים שלו בתיכון (גם הם דחויים חברתית), הוא מקים להקה. על הדרך הם מוצאים תווים עתיקים לשיר מטאל, שגורמים לשערי הגיהינום להיפתח והופכים את כל תושבי העיר לשדים.

כבר בסיקוונס הפתיחה המצוין (עם הכתוביות האדירות) אפשר להבין לאן הסרט הולך. המון דם, רגעים קומיים נהדרים ובעיקר הרבה רגעים שממש לא מומלצים לבעלי קיבה רגישה. הבמאי ג'ייסון ליי האודן, שזו סרטו הראשוi בהחלט משאיר חותם בכך שהוא יוצר סרט עם אווירה מאוד ייחודית וכל המרכיבים האלה ביחד יוצרים סרט כיפי, שאוהבי ה-Gore יתאהבו בו.

בשורה התחתונה "Deathgasm" הוא עוד סרט מהנה, שמצטרף לגל של קומדיות-אימה שמציפות אותנו בזמן האחרון (למרות שהוא לא נגיש כמו "קרמפוס" וקומדיות אימה אחרות). אם שאר קומדיות האימה שיצאו בקרוב ישמרו על רמה זו – לא תשמעו ממני תלונות.

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ קרמפוס (עמוד סרט)
 
לא נמצאו ידיעות רלוונטיות.
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט