חדשות קולנוע וסרטים

דוקאביב 2008 - המחלקה הישראלית

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

בעשור האחרון מיצב את עצמו פסטיבל הסרטים "דוקאביב" כפסטיבל החשוב, האיכותי והבולט בישראל ליצירה דוקומנטרית. השנה יתקיים הפסטיבל מה- 3 באפריל ועד ה- 12 ונראה כי החגיגה תהיה גדולה מהרגיל. לציון עשר שנים להקמתו ארוע הפתיחה יהיה נוצץ וחגיגי ויהיו בו מיטב היוצרים הדוקומנטרים מהארץ. נשיא המדינה, שמעון פרס והזמר שלומי שבן שינעים את אוזני הנוכחים.

בתום טקס הפתיחה יוקרן הסרט הישראלי "החיפושית", סרטו של ישי דורון שמתאר מערכת יחסים מופלאה, משולש אהבה כמעט רומנטית, בין היוצר, גבר נשוי שאשתו בשלבים האחרונים של ההריון הראשון, ומכונית החיפושית הישנה שלו.

[*]

12 סרטים יתמודדו השנה על פרס השופטים בתחרות הישראלית, ובאופן מרענן, לא כולם עוסקים בסכסוך הישראלי פלסטיני או מנסים לתקן את העולם, אלא מספרים סיפורים אישיים וקטנים שיכולים להתרחש רק במדינתנו המתוסבכת.

להוציא "החיפושית" יוקרנו גם –

[*]

"אדמה", סרטו של יפתח שבח, מלווה את מושב נהלל המיתולוגי ומתמקד בשכבת החקלאים הוותיקה שעומדת מול המציאות של שנות האלפיים והרצון ההולך ומתרחק של בני הדור הצעיר שלא ממש מעוניין לעבוד את האדמה ואם כן, אז בוודאי שלא בנהלל.

"אובססיה" של אוהד מילשטיין כשמו כן הוא, סרט דוקומנטרי שמנסה לחקור את התופעה בה כולנו לוקים, במידה זו או אחרת. ממה נוצרת אובססיה? ממה היא ניזונה? מה היא משרתת באדם? שאלות שלא מעט אנשים שואלים את עצמם.

[*]

"באבא הכבשה יוצאת להביא אהבה לעולם" – סרטו של גיל קרני מספר את סיפורו של איתמר, בחור תמים וחולמני מכפר קטן שלא ממש התחבר לילדים בני גילו. את ילדותו הוא דווקא העדיף לבלות בחברתן של כבשים. כשאיתמר גדל ועובר לגור בתל אביב הוא מרגיש בחסרונה של החיה הפרוותית ומחליט ליצור לו אחת מגוש של ספוג, פלסטלינה ומסמרים.

"יידישע מאמא" של פימה שליק וגנאדי קוצ'וק. מה קורה כאשר גנאדי, עולה ממולדובה, בנה היחיד של זינה, מספר לה שהוא עומד להתחתן עם חברתו נורית? ברוב המשפחות העניין מסתיים בצהלות שימחה אולם כאן הזעקות הצעקות והמניפולציות מרקיעות שחקים, הסיבה? נורית היא בחורה אתיופית.

[*]

"כלות המדבר" של עדה אושפיז מספר סיפור של מסורת, מסורת בדווית, בה הבעל יכול לשאת אישה שנייה בלי לשאול את דעת הראשונה. הסרט נותן, בפעם הראשונה, פתח לאותן נשים שיכולות להביע את דעתן על התופעה ומנסות להבין מה חשוב יותר, המסורת או הקדמה.

"מיתה משונה" של שחר מגן הוא מעין סרט מתח המנסה לפתור תעלומת רצח המקושרת לאחת המיתוסים הגדולים של ישראל, ארגון ניל"י ומשפחה אהרונסון. הסרט מלווה שלוש נכדות בניסיון לברר האם מות סבתם הוא בעצם רצח שבוצע על ידי חברי ניל"י כנקמה.

[*]

"המלחמה הראשונה שלי" שביים יריב מוזר, מביא את סיפורה של מלחמת לבנון השנייה מזווית שלא נראתה בחדשות, הזווית הכי אישית שיש. הבמאי, שגויס בצו שמונה, יצא למלחמה מצוייד לא רק באפוד, נשק וקסדה, אלא גם במצלמת וידיאו בה תיעד את חבריו לנשק והמתרחש מסביב.

"המלך לאטי הראשון" (בתמונה למטה) של אורי בר און מספר את סיפורו של לאטי בן ה- 8 שאביו, עזיז, הגיע לישראל מסנגל כעובד זר לפני 17 שנה. יום אחד מספר עזיז לבנו, שהוא לא סתם ילד של עובד זר בישראל של שנות האלפיים, אלא נצר לשושלת מלוכה ארוכת שנים בסנגל וכי חלומו של האב הוא שהילד יגדל ויום אחד יהיה המלך, שליטם של למעלה ממיליון איש.

[*]

"הנערים מלבנון", אוהד אופז מספר את סיפורם של פייר ומסעוד, בניו של קצין צד"ל לשעבר שהגיעו כנערים מלבנון לישראל במאי 2000 כאשר התמוטט צבא דרום לבנון. שני הבחורים מנסים להגשים את חלומם, האחד, ליצור מוסיקה לבנונית והשני,להקים קבוצת כדורגל המורכבת כולה מבניהם של יוצאי צד"ל.

"שהידה" מתאר את מסעה של הבימאית, נטלי אסולין, לתוך עולמן של האסירות הביטחוניות בכלא השרון. במקום הזה, שהוא מנותק לחלוטין מהעולם החיצוני ויש לו חוקים משלו, מוצאות הנשים, שכולן הורשו בסיוע לביצוע פיגועים בישראל, מקום לביטוי עצמי.

[*]

"שש קומות לגיהנום" סרטו של יונתן בן אפרת, חושף עולם שנשמע כדימיוני אך הוא מאוד מציאותי. בצומת גהה חיים מתחת לאדמה מאות פועלים פלסטינים, צעירים ומבוגרים. מקום מחבואם הוא יסודותיו של קניון נטוש הנסתר מן העין, שם הם מבלים את מרבית ימות השבוע עמוק בתוך הקניון או ליתר דיוק, שש קומות מתחת לאדמה.

ניצן הורוביץ, כתב חדשות החוץ של ערוץ 10, יציג בפסטיבל את סרטו "העולם הבא". בסרט מצטרף הורוביץ אל אנשי מליצייה אמריקאים המנסים לעצור את ההגירה הבלתי חוקית ממקסיכו לארצות הברית. נילי טל ("הילדות מברזיל") תחזור לחקור את תופעת האימוץ דרך סיפורה של "ברונה" שאומצה לפני עשרים שנה על ידי משפחה ישראלית אולם הושבה בגיל שנתיים לברזיל לאימה הביולוגית.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט