חדשות קולנוע וסרטים

דירוג הסרטים של דיוויד פינצ'ר: חלק א' - מקומות 5-9

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ישנם מעט מאוד במאים שהגיעו למצב שהסרטים שלהם זוכים באופן גורף לאהדה אצל הקהל ואצל המבקרים בצורה מוחלטת.

דיוויד פינצ'ר הגיע למעמד הזה, ובצדק. לאחר שנחשב לאחד מבמאי הוידאו קליפים החדשניים והמובילים בהיסטוריה ועבד עם אמנים כמו מדונה, מייקל ג'קסון והרולינג סטונס, עבר פינצ'ר לתחום הקולנוע וגם שם נחל הצלחה מרובה. הוא נחשב לאחד הבמאים הבולטים בהוליווד ב-20 השנים האחרונות ואחד מיוצרי סרטי המתח הטובים ביותר בעולם. סרטיו זוכים לאהדה הן בקרב הקהל הרחב והן בקרב מבקרים,בשל סגנונם האינטנסיבי, מורכבותם הנרטיבית והבימוי הוויזואלי העשיר והסוחף של פינצ'ר.

לרגל יציאת סרטו החדש והעשירי במספר "נעלמת" לבתי הקולנוע, דירגנו עבורכם את סרטיו, מהפחות טוב (הוא כנראה לא מסוגל ליצור סרטים רעים) לטוב ביותר:

9. הנוסע השמיני 3 (1992)

הסרט השלישי בטרילוגיית האימה "הנוסע השמיני". בסרט המשך זה אלן ריפלי (סיגורני ויבר) היא הניצולה היחידה מהצוות של חללית שהתרסקה בכוכב השומם "פיורינה 161" בו נמצא מתקן כליאה עתידני עם אסירים מסוכנים. לאחר שמתחילים להתגלות גופות שסועות של אסירים שונים,ריפלי מתחילה לחשוש כי אחד היצורים חדר לחללית המילוט בה נמלטה בסרט הקודם.

זהו סרטו הראשון של פינצ'ר והוא לא מצליח להתרומם לגבהים של הסרטים הקודמים בסדרה. הרבה מזה בגלל בעיות ההפקה שליוו אותו (התסריט, למשל, שוכתב אינספור פעמים). למרות הבעיות שלו, סה"כ מדובר בסרט טוב ושווה צפייה לחובבי סדרת "הנוסע השמיני" ולמעריצי פינצ'ר- שכן כבר כאן ניתן לראות טביעות אצבע שיהיו מזוהות עם עבודתו.

8. הסיפור המופלא של בנג'מין באטן (2008)

פנטזיית הדרמה מבוססת על סיפור קצר מאת סקוט פיצג'רלד שראה אור בשנת 1921. בסרט מככבים קייט בלאנשט ובראד פיט שכיכב במספר סרטים של פינצ'ר והפך לכוכב המזוהה עם סרטיו. מדובר בסרט הכי שונה של דיוויד פינצ'ר שעד הסרט הזה היה מזוהה בעיקר עם מותחנים.

הסרט עוקב אחרי בנג'מין באטן שנולד מבוגר ונהיה צעיר יותר ככל שהשנים עוברות,ועוקב אחריו במהלך כל שנות חייו. הסרט סובל מבעיות רבות, בראשן סיפור האהבה שלא בדיוק עובד ונמתח כמו מסטיק לאורך כל הסרט. בנוסף לכך הסרט, שעוסק בנושא טעון במיוחד של מוות וגורל לא הוגן, לא באמת מצליח להשאיר בנו חותם כזה.

עם זאת, בסה"כ מדובר בסרט טוב שמבוים בצורה נפלאה. המסע שבאטן עובר במהלך הסרט הוא מרגש וסוחף. זאת, יחד עם הופעה מצוינת של הקאסט כולו, שבראשם עומד בראד פיט באחד התפקידים הייחודיים שלו, הופכים את הסרט לכזה שבהחלט שווה לראות.

7. החדר (2002)

הפעם עבר פינצ'ר לז'אנר הפלישה לבית (Home invasion) באחד מסרטיו היותר שגרתיים, אך יחד עם זאת זהו מותחן ששומר על מתח מההתחלה ועד הסוף בזכות בימוי הדוק, משחק טוב של פוסטר ופורסט וויטאקר בתפקיד אחד הפורצים ומצלמה המרחפת בין חדרי הבית ומעניקה תחושת סכנה האורבת תמיד מעבר לפינה.

עלילת הסרט עוסקת בפוסטר וביתה השוכרות יחדיו דירה במנהטן עם חדר ביטחון אטום וממוגן שנועד להגן עליהם מפני פולשים לא רצויים. כמובן שמיד לאחר התחלת הסרט הפולשים נכנסים לבית, פוסטר וביתה מתחבאות בחדר האטום בתחושת ביטחון, אולם מסתבר שהכסף אותו מחפשים הפורצים נמצא דווקא בחדר זה.

הסרט זכה להכנסות של כ-200 מיליון דולר ברחבי העולם ולביקורות חיוביות ברובן, אולם הוא נחשב לאחד הסרטים היותר זניחים בפילמוגרפיה של פינצ'ר, מותחן הדוק, מבוים היטב ומרתק, אולם ללא החדשנות והחתרנות המאפיינת רבים מסרטיו האחרים של הבמאי.

[*]

6. המשחק (1997)

סרטו השלישי של פינצ'ר הוא גם סרטו האניגמטי ביותר, המהתל בצופים ובציפיותיהם פעם אחר פעם, שובר את תבניות ז'אנר המתח בו הוא פועל ומכניס את הצופה למצב של אי ודאות מתמדת. הסרט מתאר את קורותיו של, ניק (מייקל דאגלס) איש עסקים מצליח ויהיר שמקבל ליום הולדתו ה-48 מתנה מאחיו הצעיר (שון פן) משחק, ללא חוקים מוגדרים אשר אט אט משתלט על חייו ומוציא את ניק מהשליטה המדומיינת בחייו ובסביבתו ואף משפיותו.

הסרט מסתיים בטוויסט מפתיע והזוי אף יותר מזה של "מועדון קרב" ושומר על מתח וערעור מתמיד של שלוותו של הצופה, למרות אווירה אפלה יתר על המידה וכשלים לוגיים מובנים בתסריט. למרות שזכה לביקורות חיוביות הסרט נחשב לאחד הסרטים הפחות מוצלחים קופתית של פינצ'ר, אולם עם השנים הוא צבר לו קהל אוהדים לא מועט והפך למיני סרט קאלט.

5. הנערה עם קעקוע הדרקון (2011)

הרימייק האמריקאי למותחן השוודי של נילס ארדן אופלב, המבוסס על רב המכר של סטיג לארסון, העוקב אחר ליסבת סלאנדר (רוני מארה),האקרית מחשבים צעירה, ומיכאל בלומקוויסט (דניאל קרייג), עיתונאי חוקר בעיתון עצמאי המואשם בפשע שלא ביצע. השניים משתפים פעולה כדי לחשוף סוד אפל.

[*]

הקאבר ל"Immigrant Song" האלמותי של לד זפלין שמלווה את הפתיחה הפסיכודלית משהו של הסרט מבהירים לנו שפינצ'ר חוזר לעולם המתח והאימה בו הוא מרגיש נוח, וכמו הסרטים איתם הוא מזוהה גם הסרט הזה לא מיועד לבעלי לב חלש.

הסרט נופל מהגרסה השבדית, הרבה בגלל הדמות של ליסבת סלאנדר שבגילומה של רוני מארה זוכה לגרסה הרבה יותר שטוחה מזאת השבדית. הבחירה של פינצ'ר להשמיט סצנות משמעותיות מעברה שנמצאים הן בספר והן בגרסה השבדית הופכת את הדמות למסתורית מדי וככזו היא פשוט נופלת מהמקבילה השבדית שלה. ולמרות זאת, מדובר בסה"כ במותחן אקשן מצוין וסוחף שיצליח לסחוף את מי שלא מכיר את הספר ואת הגרסה השבדית לסרט.

מהם ארבעת הסרטים במקומות הראשונים? לאיזה מקומות הגיעו "מועדון קרב" ו"שבעה חטאים"? המשך הדירוג מחר באתר
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוקטובר
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט