חדשות קולנוע וסרטים

טבלת המבקרים: "המשפחה שלי", "היורשות" ו"ראלף" כבשו את הצמרת

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מהפכה בטבלת המבקרים. שלושה סרטים חדשים שיצאו בשבועיים האחרונים כבשו את צמרת הטבלה – "המשפחה שלי" היפני זוכה פסטיבל קאן, "היורשות" הפרגוואי וסרט האנימציה "ראלף שובר את האינטרנט". ולאיזה מקום נכנס "קריד 2"?
שישה סרטים חדשים יצאו בסוף השבוע לאקרנים – "ד"ר קנוק" הצרפתי בכיכובו של עומאר סיי, סרט ההרפתקאות "רובין הוד", "מועדון הכסף" שמחזיר את קווין ספייסי למסך הגדול כנראה בפעם האחרונה, סרט האיגרוף "קריד 2", סרט האנימציה "ראלף שובר את האינטרנט" והדרמה היפנית "המשפחה שלי". מתוך סרטים אלו שלושה זכו למספיק ציוני מבקרים כדי להיכנס לטבלה, שניים מהם כבשו את המקומות הראשונים.

היישר למקום הראשון נכנס הסרט שזכה בפרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאן "המשפחה שלי", שזכה לציון מבקרים ממוצע שלי 4.5 כוכבים. סרטו של הבמאי היפני המוערך הירוקאזו קורה אדה ("סיפור משפחתי") מתחיל כאשר גבר יפני בשם אוסאמו ובנו מבחינים בילדה קטנה שיושבת לבדה בקור המקפיא של טוקיו. הם לוקחים אותה איתם בחזרה הביתה, ועל אף שהמשפחה חיה בעוני ומתקיימת מעבודות מזדמנות ומפשעים קטנים, הם נותנים לה את הבית החם שנדמה שלעולם לא היה לה. הילדה הקטנה, שמקבלת את השם לין, משתלבת במשפחה במהירות ונדמה שהחיים חוזרים למסלולם – עד שמקרה לא צפוי חושף סודות שהוחבאו היטב, ומאלץ את בני המשפחה לבחון מחדש את הקשרים שמחברים ביניהם. בביקורת שתעלה היום באתר כתבתי עליו: "קורה אדה מיטיב כהרגלו לשרטט את הדינמיקה של משפחה לא ייחודית ביפן ומשרטט ביד אמן את הרגעים הקטנים והאנושיים בסיפור שמרכיביו גדולים מהחיים, אך מובאים באותנטיות וריאליזם אל המסך".



למקום השני עם ציון ממוצע של 4.2 כוכבים נכנס סרט ההמשך לסרט האנימציה משנת 2012 של דיסני "ראלף ההורס", שהפעם נקרא "ראלף שובר את האינטרנט". ראלף – "האיש הרע" של משחק המחשב וחברתו ונלופי חייבים לסכן את הכל על מנת לסייר במרחב הגדול של האינטרנט, בחיפוש אחר חלקי חילוף להצלת משחק המחשב של ונלופי, "שוגר ראש". מבקר האתר רון פוגל פחות התלהב: "התחושה היא שבסרט מאכילים את הצופה במסר בכפית ובכפייה. סרט שהוא ממש לא חובה, אולי רק לילדים".

חולק איתו את המקום השני עם ציון של 4.2 כוכבים הסרט הפרגוואי "היורשות", שיהיה נציג המדינה במועמדות לקטגוריית הסרט הזר לאוסקר וזכה בשלושה פרסים בפסטיבל הקולנוע של ברלין, כולל פרס השחקנית הטובה ביותר. הסרט עוקב אחר צ'לה וצ'יקיטה שחיות כבר שנים ביחד. קשיים כלכליים וחוב שהולך ותופח מחייבים אותן למכור את הרהיטים היקרים שלהן. כאשר צ'יקיטה נשלחת לכלא בעקבות החוב, צ'לה נותרת ברשות עצמה, לראשונה מזה שנים. היא מחליטה להשתמש ברכב האספנות שברשותן כדי לספק שירות הסעות לגברות המבוגרות והעשירות בשכונה. בדרך למשחק קלפים של אותן נשים היא פוגשת את אנג'י הצעירה ומלאת החיים. לראשונה בחייה צ'לה מתחילה לגלות מחדש את הרצונות שלה. מבקר האתר רפאל תמנה כתב עליו: " זהו סרט אישי ורגיש מאוד על יחסיו של אדם עם עצמו, על פריצה אל חיים ועל התפכחות; סרט מרהיב ועשוי ללא דופי, וכדאי מאוד ללכת לראות אותו."



הכניסה החדשה הנוספת לטבלה מגיעה לחלקה האמצעי עם סרט האיגרוף "קריד 2", סרט ההמשך לסרטו של ריאן קוגלר, שהמשיך את סדרת סרטי "רוקי" המצליחים בספין אוף על המתאגרף אדוניס קריד שרוקי הופך למאמנו. הפעם מתחילה העלילה לאחר שקריד זכה באליפות העולם באיגרוף ומקבל אתגר מבנו של איוון דרגו - להתמודד מולו על תואר אלוף העולם. קריד, אשר איוון הרג את אביו אפולו בקרב המפורסם לפני 30 שנה, מקבל את האתגר אך נאלץ להסתדר ללא מאמנו רוקי בלבואה שמסרב לעזור לו בשל זיכרון אותו קרב טרגי. "'קריד 2' הוא סרט אגרוף לגיטימי והוא ממשיך ראוי לסדרת סרטים מפוארת ומרגשת. בסופו של דבר אני מאד נהניתי והציניות התפוגגה ממני", כתב עליו מבקר האתר רון פוגל.

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט