חדשות קולנוע וסרטים

גיבורים למבוגרים: האם סרטי גיבורי העל יפנו לקהל בוגר יותר?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר ההצלחה הענקית של "לוגאן" ושל "דדפול", ניכרת מגמה בהוליווד של יצירת גיבורי על לסרטים המיועדים לקהל בוגר יותר מהצרכנים הקלאסים של סרטי הקומיקס. האם זו תחילתה של מגמה? ואלו גיבורי על נראה בקרוב בסרטים המדורגים בדירוג R?
אין ספק שזהו תור הזהב של סרטי גיבורי-העל. שנת 2016 הייתה השנה ה פורייה אי פעם של סרטי הקומיקס עם שישה סרטים ששחררו חברות ההפצה הגדולות שביחד הגיעו לרווח שיא של יותר מארבעה וחצי מיליארד דולר בכל העולם. השנה צפויים לצאת עוד חמישה סרטי גיבורי על , זאת מעבר לסרט "לוגאן: וולברין" שיצא בחודש שעבר וכבר מסתמן כסרט השני הכי רווחי של השנה עד כה, אחרי "היפה והחיה".



מה שמבדיל את הסרט "לוגאן" מסרטי "אקס מן" וסרטי גיבורי העל האחרים הוא האלימות הלא מתפשרת שלו, מה שהקנה לו את הדירוג R במדרג הגבלות הגיל של בתי הקולנוע בארה"ב (דירוג R בעצם אומר שנוכחות הורה היא חובה לילד מתחת לגיל 17 שרוצה לראות את הסרט בקולנוע). זאת לעומת רוב סרטי גיבורי העל שברוב המקרים מקבלים דירוג PG-13 המגביל את הצפייה לילדים מתחת לגיל 13.

ההצלחה של "לוגאן" אינה מקרית. זהו סרט הקומיקס השני שחברת ההפצה "פוקס" שבבעלותה הזכויות על כל דמויות "אקס מן", משחררת לקהל בוגר יותר. הראשון היה "דדפול" האלים והבוטה, שבשנה שעברה זכה להצלחה יוצאת דופן עם קרוב ל-800 מיליון דולר רווח בכל העולם, יותר מכל סרטי "אקס מן" אי פעם. הוא גם זכה לשבחים של מעריצים ומבקרים (כרגע עומד על דרוג של 84% באתר Rotten Tomatoes) ואפילו קיבל שתי מועמדויות לגלובוס הזהב כולל מועמדת לקומדיה הטובה ביותר.

[*]

חברת ההפצה Fox מיהרה להכריז על סרט המשך בעקבות ההצלחה הגדולה, אבל הנתון החשוב ביותר הוא ההצלחה של סרט זה ביחס לסרטים עם דירוג R. "דדפול" הוא הסרט הרביעי המרוויח בכל הזמנים בעולם שקיבל דירוג R. השני הכי מרוויח בארה"ב אחרי "הפסיון של ישו" של מל גיבסון. מה שמעיד כי ההתעקשות של הכוכב ראיין ריינולדס על כך שהסרט יופנה לקהל בוגר הייתה מוצדקת לחלוטין. דדפול הוא פשוט דמות כזאת. מי שמכיר אותו מהקומיקס יודע שהפה הגדול שלו ושבירות הקיר הרביעי פשוט לא היו עובדות בדירוג - PG 13 וטוב שכך. אי אפשר להיות מנומס עם שתי חרבות סמוראים מאחורי הגב.

אז "פוקס" כבר הבינו שהם עלו על הנוסחא. אבל מה לגבי שאר חברות ההפצה? "וורנר ברוס" שמחזיקים בזכויות לכל דמויות DC Comics כבר התנסו בעבר בסרטי גיבורי על בעלי תכנים מבוגרים בסרט "השומרים" של הבמאי זאק סניידר שיצא ב-2009. הסרט, שהתבסס על הרומאן הגרפי של אלן מור, שידוע בתור אחד מכותבי הקומיקס היותר רציניים ואפלים בעסק, הכיל בתוכו אלימות גרפית ותכנים מיניים בדומה לחומרי הקומיקס המקוריים שעליהם התבססו הכותבים של "דדפול" ו"לוגאן: וולברין". אך בשונה מסרטים אלה, "השומרים" זכה להצלחה בינונית יחסית לתקציב הגדול שהושקע בו ולא היה חביב במיוחד על מבקרים ומעריצי הקומיקס.

אבל זה היה לפני ש"וורנר" השיקו את היקום הסינמטי שלהם: באטמן, סופרמן ווונדר וומן שעשוי להיות המקביל המתחרה של היקום הסינמטי של מארוול הכל כך מצליח. "וורנר" במקביל היו אמורים לעבוד על אדפטציה לסדרת הקומיקס האפלה "Sandman" של האמן ניל גיימן בכיכובו של ג'וזף גורדון לוויט, אבל לוויט עזב את הפרויקט והוא נמצא כרגע על סטנד-ביי וייתכן שיהפוך לפרויקט טלוויזיוני במקום קולנועי.

ל"סוני" שמחזיקים ביחד עם דיסני את הזכויות על דמויות ספיידרמן יש תכניות מעניינות לעתיד: סרט המבוסס על הדמות ונום שעתיד לצאת בסוף 2018. עוד לא ידוע הרבה על הפרויקט הזה אבל דיווחים ברשת מספרים ש"סוני" מתכננת שהסרט יהיה נפרד מהיקום הסינמטי של מארוול עם התוספת הטרייה ספיידרמן. מדווח גם שהסרט מתוכנן להיות מותחן-אימה-מד"ב וייתכן שיופנה לקהל בוגר יותר ואף יקבל גם הוא דירוג R. אבל אלו רק ספקולציות.

ההערכה היא שסוני ישחררו עוד פרטים על הפרויקט לאחר צאת הסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה" שייצא בישראל ב-6 ביולי. כי בכל זאת, אחרי הכישלון של הסרט "ספיידרמן המופלא 2", באולפנים כנראה יחכו לראות איך הגלגול ההוליוודי השלישי של ספיידי יתקבל אצל הקהל. אם איירון מן כבר לא יעזור לו, אז מי יעזור?



חברת ההפצה היחידה שבאופן לא מפתיע אין לה שום כוונה להוציא סרט קומיקס או גיבורי-על לקהל בוגר יותר היא דיסני. דיסני היא מאז 2010 הבעלים של היקום הסינמטי של מארוול, שהוא המותג הקולנועי הכי מצליח אי פעם. כמו מקבילו ב-DC, גם ליקום הסינמטי של מארוול יש תכנית עד סוף 2020 למלא את מסכי הקולנוע בסרטי גיבורי על שכולם מתקשרים אחד לשני בקומץ עלילות נפרדות.

אני בטוח שהרבה אנשים היו שמחים לראות סרט מארוול עם קצת יותר תעוזה. תארו לכם את "שומרי הגלקסיה" מקללים, מקיימים יחסי מין אינטר-גלקטיים ומרוצצים ראשים של פושעים חייזריים. נשמע טוב, לא? אבל זה כנראה לא יקרה כי אסור שחבורה כזו תסתובב עם הנוקמים באותה קליקה. במיוחד אם מדובר בדיסני הממלכתית שמעולם לא הוציאה באופן ישיר סרט שהיה מעל לדירוג PG 13. לא שזה הפריע להם להיות חברת ההפצה הכי מצליחה אי פעם.



השאלה הגדולה היא לאיזה סוג של גיבורי על מתאים להיות בסרט בדירוג R. האם בהכרח צריך להיות אנטי-גיבור כמו דדפול, לוגאן ו"השומרים" או שגם קפטן אמריקה יכול ללכלך את הידיים שלו מפעם לפעם? מוקדם עוד להגיד אם הוליווד הולכת בכיוון יותר בוגר בשוברי הקופות שלה ואולי לא צריך לצפות לראות סרט כמו "דדפול" מהיקום הסינמטי של מארוול או של DC בשלב זה. מצד שני ייתכן שצריך אנטי-גיבורים כדי להפיל גיבורים כמו הנוקמים.
עומר חגי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אפריל
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט