חדשות קולנוע וסרטים

דוקאביב: ביקורות - משפחת אלייב, סיינטולוגיה ומדונה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הממלכה המופלאה של פאפא אלייב

לסרט הזה הגעתי כי האולם לסרט אחר שרציתי לראות היה מלא ואני ממש שמח על כך. מכל הסרטים שראיתי בסופ"ש זה היה המרגש, היפה והטוב ביותר. יוצרי הסרט – טל ברדה ונועם פנחס - עשו כאן עבודה נהדרת בבחירות הסצנות שמלוות בשוטים נפלאים עליהן אחראי הצלם אורי אקרמן.

הסרט עוקב אחרי משפחה ממוצא בוכרי, משפחה חמת מזג ומוכשרת שעלתה לארץ מטג'יקיסטן ונשלטת ע"י הסבא– פאפא אלייב. למשפחה יש הרכב מוזיקלי מצליח המופיע ברחבי הארץ בשם משפחת אלייב. העלילה עוקבת אחרי השינויים שהמשפחה עוברת כשלאט לאט פאפא אלייב מאבד את השליטה המוחלטת בממלכה שלו.

מבחינת הסיפור שלו, לסרט יש את כל המרכיבים הנכונים - האנשים אחריהם הוא עוקב מביאים סיפורים מעניינים מאוד וברדה ופנחס מצליחים לתת תשומת לב לכל אחד מהם וגורמים לנו להתחבר אליהם. אני נהניתי במיוחד ממערכת היחסים המורכבת בין פאפא אלייב, הכריזמטי והמצחיק ועם זאת הדומיננטי והשתלטן, לצביקה, הנכד הצעיר שהיה בן טיפוחו של הסב שהפך למוזיקאי, אבל לדבריו נשאר במוזיקה רק מתוך כבוד לסבא, וכעת מנסה לחזק את הקשר עם אימו (שאיתה הקשר שלו משמעותי פחות, שכן שמגיל קטן היה קרוב מאוד לסבו).

הסרט מצליח לחשוף את הקונפליקטים שקיימים במשפחה בצורה נהדרת ומעלה שאלות נהדרות על מקום האישה במשפחה, הדומיננטיות של הסבא, המסורת המשפחתית שעומדת במבחן מול הקידמה והרצונות האישיים של כל אחד מבני המשפחה. את כל זה עושה הסרט תוך הצגה של הומור נפלא וכן אהבה אמיתית וכנה למוזיקה, שבסופו של דבר היא הדבר שמחבר את המשפחה הזו אבל גם הדבר שגורם לרוב הבעיות בתוכה.

בשורה התחתונה "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" הוא סרט מרגש על אהבה אמיתית למוזיקה ועל משפחה ומסורת, הוא מציע חוויה מאוד מעניינת ואם יש לכם הזדמנות – זה הסרט הראשון שאני מציע לכם לתפוס בפסטיבל.

[*]

לואי ת'רו: סרט הסיינטולוגיה שלי

למרות שלואי ת'רו יודע לעשות תכניות דוקומנטריות משעשעות ומחכימות, לסרט הזה הגעתי עם ציפיות נמוכות. בעיקר כי חשבתי שאחרי הסרט "סיינטולוגיה וכלא האמונה", שהשתתף בפסטיבל שנה שעברה והיה מבחינתי הסרט הכי טוב של הפסטיבל (ואחד הטובים בכלל שנה שעברה), אין הרבה מה לחדש בנושא.

סרטו של ת'רו מגיע מכיוון אחר לסיינטולוגיה – הוא מנסה ללמוד על האיש שעומד בראש הכנסייה הסיינטולוגית כיום – דיוויד מיסקביג'. ת'רו מחפש ללהק שחקן שישחזר רגעים היסטוריים וגם התרחשויות אלימות בהם מואשם מיסקביג' ע"י חברי כנסייה לשעבר. לשם כך חובר ת'רו למארק ראת'בון, לשעבר בכיר בכנסייה הסיינטולוגית. למרות שהסרט מתקשה לחדש הרבה בענייני הסיינטולוגיה, הוא עושה משהו מאוד חכם – במקום לרדוף יתר על המידה אחרי הסיינטולוגיה הוא גורם לאנשי הסיינטולוגיה לרדוף אחרי היוצרים ובכך חושף את הטירוף של הכנסייה הזו. תוסיפו לזה את חוש ההומור הנהדר של ת'רו שמוסיף המון לסרט, והתוצאה נהדרת.

נדמה שפרט להיעזרות במידע הפנימי שלו, ת'רו גייס את ראת'בון רק כדי לחשוף אותו ולנצל רגעים בהם יהיה פגיע, רגעים שבסופו של דבר מגיעים ובעיניי עושים את הסרט. הסרט לא ביצע את אותו אפקט שעשה "כלא האמונה" בשבילי, אבל מבחינת בימוי מדובר בסרט שלם יותר שמציג את הסיינטולוגיה מזווית קצת אחרת, גם אם הגילויים פחות מרעישים.



Strike a Pose

ב-1991 יצא הסרט הדוקומנטרי המהפכני "אמת או חובה", שעקב אחרי מדונה והרקדנים שלה במסע ההופעות שלהם ב-1990. מלבד המעקב אחרי המוזיקה וההופעות עצמם, הסרט היה מיני מאוד ואף כלל סצנות הומוסקסואליות של הרקדנים. אותו סרט הביא למרכז הבמה את המאבק למען זכויות ההומוסקסואלים וכן את המאבק נגד האיידס.

"Strike A Pose" פוגש את אותם רקדנים מהפכניים 25 שנה אחרי, כשהם בוגרים יותר וכבר מבינים את החשיבות של אותו סרט. הם מספרים על הפחדים שנאלצו להתמודד וגם על ההדחקה שלהם, שלא התאימה למדונה וחושפים פרטים מאוד מעניינים על הזמרת הענקית, וגם על עצמם.

הרקדנים מציגים סיפורים מעניינים ומדברים גם על החיים לצד כוכב ענקית כמו מדונה וגם על הצלקות שנשארו בחייהם לאחר מכן. אך לצערי, כבר בשלב מוקדם בסרט הדברים חוזרים על עצמם ומאחר והם מלווים בעשייה מאוד בינונית, התוצאה היא סבירה מינוס.

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש מאי
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט