חדשות קולנוע וסרטים

הצפייה שלכם בכיפור: הסרטים של נטפליקס ששווה לכם לראות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
נטפליקס הפכו במהלך השנים לא רק לספק תוכן ענק אלא גם ליוצר תוכן שמפיק סרטים משל עצמו. לקראת יום כיפור סידרנו לכם המלצות לסרטים השווים שנטפליקס הפיקה במהלך השנים בהם "אוקג'ה", "המלאך", "איקרוס", "העולם שאחרי: הכחדה", "חיות ללא לאום" ועוד
סיפורי מאירוביץ'

מבקר: אלעד שלו

"סיפורי מאירוביץ'" מתגלה כעוד פנינה אינטליגנטית לאוהבי הבמאי נואה באומבך שמשלב בסרטיו בין השנינות והאליטיסטיות של סרטיו המוקדמים של וודי אלן, הדיאלוגים המהירים ואהבת האדם של ריצ'רלד לינקלייטר והאקסצנטריות המובנית של הדמויות של ווס אנדרסון. העלילה עוקבת אחר אב משפחה בשם הרולד (דסטין הופמן), פסל מזדקן שמעולם לא זכה להכרה ממסדית של ממש. הסרט מתחלק למספר פרקים בהם אנו פוגשים את בני המשפחה השונים (בהם אדם סנדלר ובן סטילר בתפקידים דרמטיים) שמתאחדים בשל מחלת האב. התסריט המשויף והמדויק של באומבך מאפשר הזדהות רבה עם הדמויות העגולות, שכמו בספר טוב ניתן להרגיש כי הן אמיתיות ונושמות וכי קיים עולם שלם מאחוריהן שאינו מסופר בסרט.



אוקג'ה

מבקר: רון פוגל

בעולם עתידני שבו האוכל אוזל, חברה תעשייתית יוצרת במעבדה יצור גנטי, סוג של חזיר ענק. היא שולחת את הצאצאים שלו לגדול בחוות שונות ברחבי כדור הארץ כדי לגלות אלו תנאים יהפכו אותם לטעימים. במשך עשור הילדה מיגה חיה עם היצור ממין נקבה הנקרא אוקג'ה. היא לא מבינה שמדובר בעניין של זמן עד שהקונצרן הענק ידרוש אותה בחזרה כדי להפוך את חיית המחמד שלה לסטייק עסיסי.

הסרט הזה לא ממש מיועד לילדים, במיוחד לא השליש האחרון והקשה שלו המתרחש בבית מטבחים אליו מובלות החיות. מדובר בסרט מרשים ואפקטיבי עם כמה סצנות פעולה מרשימות במיוחד, צוות שחקנים שמהנה לצפות בו ומפלצת ידידותית אחת שתכבוש את לבכם. בכל מקרה הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו כבר יצר סרטים הרבה יותר טובים ומומלץ לבדוק את יצירותיו מהעבר ולא רק להתמוגג מסרטו הנוכחי.



המשחקים של ג'ראלד

מבקר: אלעד שלו

ג'סי (קרלה ג'וגינו) ובעלה המבוגר ג'ראלד מגיעים לבקתה מבודדת לבלות סוף שבוע זוגי. הבעל מעוניין לנסות עימה לראשונה משחק תפקידים סאדו-מזוכיסטי בו היא קשורה באזיקים למיטה, אולם המשחק משתבש. כשבעלה לוקה בהתקף ומת, ג'סי נותרת אזוקה למיטה וצריכה למצוא דרך להשתחרר לפני שתמות. העובדה שכלב רעב מסתובב לה בחדר בטוח שלא מסייעת.

הבמאי מייק פלאנגן ("השער") מצליח למצות את הפוטנציאל מהסיטואציה הבסיסית למדי של התסריט המבוסס על ספרו של סטיבן קינג ומשלב בין הזיותיה של ג'סי, לדרכים מקוריות בהן היא מצליחה לשרוד, תוך שילוב סצנה בלתי נשכחת בה היא מנסה להוציא את ידיה מהאזיקים. ג'וגינו מפגינה משחק אמין לז'אנר, אולם הסיום שמנסה להקיף עלילה צדדית מהספר ומנסה להסביר אלמנטים על טבעיים בדרכים רציונליות גורע מהסרט, שמלבד זו מהווה מהתלת אימה מהנה לשעת לילה מאוחרת.

העולם שאחרי: הכחדה

מבקר: ערן איצקוביץ

"העולם שאחרי: הכחדה" היה אחד מהסרטים המצטיינים של 2017 .הסרט עוקב אחר לינה, ביולוגית וחיילת לשעבר (נטלי פורטמן באחד מתפקידיה הטובים ביותר), שנשלחת לאזור שנפגע ממטאוריט בשם "הניצוץ" ושסביבו נוצר שדה אלקטרומגנטי שגדל באיטיות אך ללא הפסקה ושמאיים על האנושות כולה, כדי לנסות ולחקור את מה שקורה באזור ממנו רק אדם אחד הצליח לשוב בחיים.

לינה מצטרפת למשלחת נוספת שבה חברות ארבע נשים נוספות, בה כולן, בדיוק כמו לינה, סובלות ממצב נפשי רעוע, כל אחת וסיבתה. עם כניסתן ל"הניצוץ", וככל שהן מתקדמות יותר ויותר למקום פגיעת המטאוריט, יצטרכו הנשים להתמודד עם הסיבות האמיתיות שהובילו אותן להשתתף במשימה המסוכנת הזו. עבורן זהו לא סתם מסע להצלת העולם, אלא ניסיון אחרון לנסות להציל את עצמן מעצמן. אין בסרט הזה אפילו רגע דל אחד, והוא לא נותן שום מנוחה - במיוחד לא במישור האינטלקטואלי, שם הוא גורם לצופה להתבונן לתוך עצמו. זהו סרט מאתגר ומעורר מחשבה, וזאת הודות לבמאי-תסריטאי אלכס גרלנד (שגם כתב וביים את "אקס מכינה" הנפלא) שיצר סרט מדע בדיוני נוסף בעל חזון ויזואלי מדהים ומבע קולנועי יוצא מן הכלל.



המלאך

מבקרת: לירון אברהם

"המלאך", סרטו החדש של הבמאי אריאל ורומן מגולל את סיפורו המרתק של אשרף מרואן (מרואן קנזרי המצוין), האיש והאגדה. מרואן שימש בתפקידים בכירים בממשלת מצרים ופעל משנות ה-70 עבור המוסד. הוא העביר ידיעות מודיעין רבות ומפורטות, ביניהן ההודעה על פרוץ מלחמת יום הכיפורים. זוהי פיסה מרתקת ומסקרנת של שחזור היסטורי. סיפור אנושי על אדם שקם בבוקר, והחליט לצאת נגד המדינה אותה הוא משרת.. הסרט דבק באמת ומפורט במידה מפעימה ממש. הופתעתי לגלות עד כמה הצליח לחדש אפילו לקהל הישראלי. "המלאך" הוא סרט חובה לכל ישראלי באשר הוא ולסקרנים שבינינו.



קליבר

מבקר: אלעד שלו

איזו הפתעה נעימה היא "קליבר", סרט קטן ולא מוכר שלופת אותך בעוצמה ללא טריקים מיותרים ומחזיק אותך במתח עד לסיומו האכזרי. ווהן ומרקוס הם שני חברים שיוצאים למסע צייד בערבות סקוטלנד. המסע משתבש באופן רע ביותר כאשר השניים יורים למוות בשוגג בילד ולאחר מכן באביו. משם והלאה העלילה עוקבת אחר ניסיונותיהם לטשטש את מעשיהם, תוך שהם מנסים להיראות כתמול שלשום בפני תושבי הכפר ואף מסייעים להם בחיפוש אחר האב והבן האובדים.
הבמאי מאט פאלמר מצליח למשוך את הצופה לאט אבל בטוח לתוך סרט המעלה שאלות מוסריות רבות בפני הצופה, ובו הצייד הופך לניצוד, תוך יצירת הזדהות עם דמויות המבצעות את כל הפעולות הלא נכונות. התוצאה היא סרט מתח בעל קצב מדוד, שלא מפסיק לרתק את הצופה ולו לרגע תוך שמירה על אמינות הדמויות והעלילה לכל אורכו.



איקרוס

מבקר: אלעד שלו

גם בסרט "איקרוס" ניתן לצפות כסרט מתח מרתק, למרות שמדובר בסרט דוקומנטרי שזכה (ובצדק) באוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 2018. היוצר בריאן פוגל בכלל ניגש לעשות סרט אחר לחלוטין, אך כמו בכל סרט תיעודי טוב המציאות הובילה אותו לכיוון אחר לגמרי ובלתי צפוי לחלוטין. פוגל, רוכב אופניים חובבן, בדק האם ניתן לסמם את עצמו ולצאת נקי מהבדיקות כפי שעשה לאנס ארמסטרונג במשך שנים. לצורך כך הוא נעזר בראש הוועדה לבדיקת סימום ברוסיה גרגורי רודצ'נקוב שמסייע לו בהכנות לזיוף הבדיקות.

אלא שתוך כדי עבודה מתפרסם תחקיר על הסימום המכוון של הספורטאים האולימפיים ברוסיה בו לקח רודצ'נקוב חלק משמעותי והוא הופך לעד משמעותי בחשיפת פרויקט הסימום הרוסי, שמגיע עד לצמרת הגבוהה ביותר במדינה. כמובן שהוא גם הופך לנרדף על ידי השלטונות ו"איקרוס" מספק מבט מסקרן ומרתק על הפרשה שזעזעה את הספורט העולמי. לא מדובר ביצירה דוקומנטרית פורצת דרך, אך עצם הסיפור הבלתי ייאמן ההולך ונפרס בפני הצופה הופך אותו לסרט מצוין, שמעניק הצצה לאחורי הקלעים של עולם הספורט העולמי ושל השחיתות הרוסית המאורגנת.



חיות ללא לאום

מבקר: אלעד שלו

"חיות ללא לאום" היה מראשוני הסרטים שיצרה נטפליקס, כשהיא מכוונת גבוה למועמדות לאוסקר. המועמדות אמנם לא הגיעה, אך הסרט נותר מטובי היצירות שסיפקה ענקית התוכן. העלילה מתמקדת בסיפורו של ילד אפריקאי בשם אגו. כשמלחמת אזרחים משתוללת במדינה, אגו נקרע ממשפחתו כדי להפוך לחייל על ידי מפקד מלחמה אכזרי (אידריס אלבה, "הסמויה") שמנהיג גדודי ילדים הפושטים על כפרי שבטים "אויבים", רוצחים את התושבים ושורפים את הכפר.

זהו סרט שלא עושה הנחות לצופה, חלק מהסצנות בו קשות מאוד לצפייה וקשה מכל איבוד האנושיות שנכפה על הילדים במסגרת המלחמה הבלתי אנושית, שנתקלת בעצימת עין מערבית ולפעמים אף בתמיכת אנשי עסקים וסוחרי נשק לבנים. אלבה מוכיח שוב איזה שחקן נפלא הוא והסרט מהווה כתב אישום חריף לגבי הנעשה בחצר האחורית של העולם, שנדמה שלאיש לא אכפת ממנה.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט