חדשות קולנוע וסרטים

האימפריה מכה שנית: דירוג סרטי "מלחמת הכוכבים"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לפני שנים רבות בגלקסיה רחוקה רחוקה התחילה לה הרפתקה. הרפתקה מוזרה, כיפית ומרגשת. בכתבה זו, אנו ניקח אתכם ברחבי הסדרה הגדולה בעולם ונראה לכם כיצד הצליח אדם אחד להתחיל חזון ולסחוף אחריו גלקסיה שלמה. הדירוג כולל את כל סרטי הסדרה והספין אוף, כולל סרט האנימציה ולא כולל הסרט החדש
9. מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים (פרק 2, 2002)

להיות היוצר של סדרה שדיברה לכל כך הרבה אנשים, גורם גם לכמה סיבוכים. אצל לוקאס, הסיבוך הוא שהחזון שלו, כמו שהוא מדהים וחדשני, כך הוא גם ילדותי ואף תיאטרלי מאוד. לוקאס יצר סרט שלמחצה הלך לפי החזון שלו, אך הבעיה העיקרית בסרט היא כי הוא ניסה להתחכם, ליצור סרט שהוא מעבר למדע בדיוני. סיפור אהבה טרגי-שייקספירי, ניסיון להפוך את אובי-וואן לסוכן חשאי החוקר תעלומות בסגנון ג׳יימס בונד, כל אלה הפריעו לסיפור המרכזי המתמקד בשדים הפנימיים שנמצאים בתוכנו. בעוד שלוקאס כן הציג חזון מעניין, הוא פשוט לא הלך לפיו. התוצאה, ובכן אתם יכולים לראות, אבל אני ממליץ לכם בחום שלא.



8. מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום (פרק 1, 1999)

באחד הפרקים של ״המפץ הגדול״, החבורה מתכוננת למרתון סרטי "מלחמת הכוכבים" - ונחשו מה הסרט הראשון? וולוויץ מגיב ב-״בואו נגמור עם זה כבר״. אפשר לומר שבערך רוב האוכלוסייה יסכימו שזה אחד הסרטים הגרועים בסדרה ואני חושב שהדבר העיקרי שגרוע בסרט הזה הוא עצם הקשר בינו לבין הסדרה.

הדמויות של אובי וואן ואנקין סקייווקר מציגות שני ילדים שלומדים כיצד להתבגר במהירות לצד ניצוצותיה של מלחמה. העניין הוא שכל תזכורת שמדובר באותן דמויות מוצגת רק בסצנה שבה נעמד אנקין בפני מועצת הג׳דיי. באותה המידה לוקאס יכול היה להמציא שמות אחרים או תקופה אחרת, אך כמובן כשבידיך הסדרה הגדולה בעולם אתה פשוט משלב את העלילה שתפרת בגסות לתוך הפרנצ'ייז.

עדיין, הרבה מאוד אנשים שוכחים שמדובר בסרט שהביא את המהפכה הדיגיטלית באופן סופי כולל השימוש ב-HD ולא בפילם, אפקטים מיוחדים שכללו יצירת עולם שלם. אני כן חושב שמדובר בסרט כיפי לצפייה וגם משפיע מאוד על סרטי שנות האלפיים, אם כי גם משפיע לרעה.



7. מלחמת המשובטים (אנימציה, 2008)

למישהו היה אכפת מהסרט הזה? התשובה היא לא, לאף אחד חוץ מערוץ "קרטון נטוורק" לא היה אכפת, אבל זה עדיין חלק מהזיכיון. אם אתה ילד, אז אתה דווקא תהנה מהסרט הזה. בין בדיחות הדרואידים וההאטים, הקרבות שנראים דווקא טוב. זה סרט נחמד, מודע לעצמו ומהווה אתנחתא לילדים ולא מרגיז את המבוגרים כי הם יודעים עבור מי הוא מיועד. עכשיו אפשר לעבור למשהו רציני?

6. רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים (2016)

היה לסרט הזה פוטנציאל עצום להיות לא רק סרט מצוין אלא גם סרט שבאמת יביא פן אמנותי, אך הכול קורס על תסריט חד מימדי בעל דמויות חסרות עומק שתשכחו ברגע שתצאו מהאולם. הניסיון לקחת את "מלחמת הכוכבים" ברצינות נעשה בצורה מגוחכת והסרט נופל על כתיבה ריקה מתוכן. שוב, מה שמעצבן בסרט הזה הוא שהיה לו פוטנציאל. במאי מצוין, שחקנים נהדרים והדבר היחיד שהיה צריך זה עוד שבוע של התבוננות בתסריט וכמובן למחוק כל זכר לסו גררה.



5. מלחמת הכוכבים: נקמת הסית' (פרק 3, 2005)

בעת העריכה של הסרט המקורי, לוקאס הראה סצנה שבה האימפריה מחפשת את הדרואידים בטנטואין. רק כאשר הם הולכים, מתגלה שהשניים התחבאו בתוך חדר בעיר. הבעיה בסצנה הייתה שהקהל השתעמם ממנה עד שהדרואידים הופיעו בסופה. בחדר העריכה, הסדר של הסצנה שונה ואנו רואים קודם כל את הדרואידים מתחבאים ואחר כך את החיילים מחפשים אותם. כך נבנה לו מתח, הקהל לא חזה מה יקרה בסוף הסצנה וקיווה שהדרואידים יצליחו להימלט. הבעיה בסצנה הראשונה היא בדיוק הבעיה העיקרית בסרט הזה, הוא צפוי והוא כבר הראה לך מה קורה בסופו. אנחנו יודעים שאנקין יהפוך לדארת׳ ויידר ואנחנו גם יודעים שזה יקרה בעקבות הכעס שלו והידידות עם הקיסר פלפאטין.

עם זאת, יש לסרט הזה הרבה נקודות אור. האפקטים השתפרו והם צבעוניים יותר מתמיד. הוא הרבה יותר מעניין דווקא בגלל סיפורי המשנה שלו כגון גנרל גרייווס שמהווה נבל משנה ראוי או סצנת הקרב הנהדרת בין מאסטר יודה לדארת סידיוס. למרות שהינו צפוי ותיאטרלי כמו שאר הטרילוגיה, בניגוד לשלושת הסרטים הראשונים דווקא מהסרט הזה יצאתי מרוצה. עם זאת, הוא לא קרוב אפילו לסרטים הבאים ברשימה.



4. מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר (פרק 7)

"הכוח מתעורר" רוקד לא מעט על ההתרגשות והאהבה לסדרה של המעריצים המושבעים. ג'יי ג'יי אברהמס הבין שהוא צריך גם לכפר על כישלון הסרטים הקודמים, גם לעמוד בסטנדרטים של הסרטים המקוריים, גם להכיר את "מלחמת הכוכבים" לדור חדש, גם לספק את הדור הבוגר וגם לעשות סרט סבבה בלי קשר. אברהמס מפקד ביד רמה על החזון של לוקאס ואין ספק שהבן אדם ידע מה הוא עושה בכל החלטה שלקח, כל שחקן שליהק, כל פריים וכל דמות. כולם גורמים לך להתרגש, להתאהב ב"מלחמת הכוכבים" מחדש.

עם זאת אי אפשר לומר שהוא המציא את הגלגל. ראינו בדיוק את הסיפור על דמות אבודה בכוכב מדברי שדרואיד מסוים גורם לה לצאת למסע שבסופו היא תשמיד כוכב מלכותי שיכול להרוס כוכבי לכת אמיתיים. זה לא הפריע לי במהלך הצפייה, אך בעוד הטרילוגיה המקורית הצליחה להפתיע ולחדש במקוריות שלה, "הכוח המתעורר" אינו מספק זאת. זה גורם לסרט לעמוד כסרט הראוי לשם הסדרה, לא להתעלות עליה.


3. מלחמת הכוכבים (פרק 4, 1977)

לפני שנים רבות במקום קרוב קרוב יחסית, התקיים לו תחום הנקרא קולנוע. הקולנוע היה מקום של אמנות, מעטים הסרטים שגרפו הצלחה עצומה והפרנצ'ייז הטובים בעיר היו כריש ענקי, מספר סרטי אימה וסוכן בריטי שרמנטי אחד. "מלחמת הכוכבים" המקורי זה כבר מעבר לסרט, זוהי תחילתה של תרבות.

לוקאס הציג בפנינו את סרט ההרפתקאות האולטימטיבי על האדם הרגיל והחולמני, אשר אותו מייצג לוק סקייווקר. הסרט הזה השאיר אותי עם פה פעור, כאילו חזיתי במו עיני ביצירת הגלגל. אתם אולי תרימו גבה, אך אם עשיתם זאת אז כנראה שאינכם יודעים מה זה לגדול על "מלחמת הכוכבים".



2. מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית (פרק 5, 1980)

כשראיתי את הסרט לראשונה לא אהבתי אותו. הוא קודר, הקפיא את הדמות האהובה עליי והטוויסט שלו גרם לי לצעוק ביחד עם לוק "לא!". אם דיברנו על הבעייתיות של הרבה סרטים בסדרה עם כמה שהינם צפויים מראש, זה הכל כיוון שהסרט הזה היה כה מפתיע וכה מקורי, כך שאף אחד כמעט לא מנסה לשאוף לרמה הזו.

אך "אימפריה" הוא תוצר של מה שתוכנן לראשונה כסיפור שמתפרס על לא פחות מ-4 סרטים. לוקאס חקר ועבר על מאות הצעות בשנה וחצי עד שהגיע לתוצאה של תסריט מוגמר שראוי להמשיך את הסרט הגדול בעולם. זה תהליך שצריך ללמד הפקות כמו "רוג אחת" והטרילוגיה המקדימה של לוקאס עצמו. חייבים תמיד לשים את הדגש על הדמויות והסיפור. כל האפקטים המיוחדים, פיצוצים וטייסות ענק מתפוצצות, אלה מגיעים אחר כך. אני חושב שהתסריטאי והבמאי לורנס קסדן גם לא מקבל את הקרדיט אליו הוא יותר מראוי. הוא יצר סרט שהוא לא רק סרט המשך, אלא אחד מסרטי ההמשך הגדולים בכל הזמנים.



1. מלחמת הכוכבים: שובו של הג'דיי (פרק 6, 1983)

סרט שמתחילתו עד סופו הוא חיוך אחד ענקי על הפרצוף. הסרט המקורי יצר יקום והרפתקה ממכרת, לחימה בין הטוב לרע וכיצד הטוב תמיד ינצח. זה היה הסרט האחרון בטרילוגיה שסגר את כל הקצוות והשאיר אותנו מסופקים לחלוטין. הסרט האחרון שהראה שכנגד כל הסיכויים והקשיים, הרע יכול גם הוא להפוך לטוב.

אני לא רוצה לכתוב הרבה על "שובו של הג'דיי", מדובר בסרט שמשאיר אותך ללא מילים, פשוט עם החוויה וההתרגשות. אם רק היה עוד סרט שמצליח לסגור סיפור כה גדול עם חוויה שכזו, ובכן כבר לא היינו מדברים כל כך הרבה על הסרט הזה.

מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית הריסון פורד
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט