חדשות קולנוע וסרטים

ניקול קידמן תצטרף לקללת הזוכות באוסקר?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלעד שלו

ניקול קידמן, מי שנחשבה בעבר לאחת השחקניות המצליחות והאיכותיות בהוליווד, זו שנחשפה בסרט "סיכון רטוב" והפכה לכוכבת לצד טום קרוז ב"ימי הרעם" ולאחר מכן כיכבה בסרטיהם של במאי גדולים כמו סטנלי קובריק ב"עיניים עצומות לרווחה", לארס פון טרייר ב"דוגוויל" ואנתוני מינגלה ב"קולד מאונטן", הגיעה לשיאה עם זכייתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר עבור הסרט "השעות" מ-2002, בו גילמה את דמותה של הסופרת האנגליה וירג'ינה וולף. מאז כיכבה קידמן ברשימת כשלונות ביקורתיים וקופתיים בעשור האחרון, בהם הקומדיה "לזרום עם זה" בכיכובו של אדם סנדלר, הפקת הענק של באז לורמן, שהייתה לכישלון קופתי גדול – "אוסטרליה", הרימייק ל""פלישת חוטפי הגופות", הנקרא "הפלישה", רימייק נוסף, הפעם לסדרת הטלוויזיה הנושנה "סמנתה" והמיוזיקל הכושל בבימויו של רוב מרשל – "Nine".

סרטים אלו ועוד רבים אחרים במרוצת העשור האחרון כמעט ומשכיחים את ימי הזוהר של השחקנית המוערכת. נדמה היה כי הסרט "העיתונאי" יחזיר את קידמן למסלול ההצלחות. אחרי הכל זהו סרט של במאי מוערך (לי דניאלס), שסרטו הראשון "פרשס" זכה לשש מועמדויות לאוסקר כולל לפרס הסרט הטוב ביותר ואף להצלחה קופתית מרשימה, הכולל קאדר שחקנים איכותי לצידה של קידמן בהם זאק אפרון, ג'ון קיוזאק ומת'יו מקונוהי. לכאורה, אוחז בכרטיס הכניסה היוקרתי לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. לצערה של קידמן על אף ההבטחה הגלומה בנתוני הפתיחה, הסרט כשל בכל החזיתות: עד כה הוא הכניס פחות מחצי מיליון דולר ברחבי ארה"ב ב - 20 יום שחלפו מאז צאתו לאקרנים, נתונים נמוכים ביותר לסרט עתיר כוכבים, אחוז הביקורות החיוביות אודות הסרט על פי אתר Rotten Tomatoes עומד על 37% בלבד והקרנת הבכורה שלו בקאן התקבלה בקריאות בוז צורמות מצד הקהל. עם זאת יש לציין כי קידמן מבצעת את אחד מתפקידיה היותר טובים בשנים האחרונות בסרט זה הנע על הגבול בין מרתק, מטריד ומעצבן, ומשחקת בו אשת זבל-לבן דרומית ומפתה, המתכתבת עם אסיר השפוט לעונש מוות בכלא ומתגייסת להצילו בסיוע שני עיתונאים חוקרים ואחיו הצעיר של אחד מהם (זאק אפרון). אולם כמובן שבסופו של הדבר הסצינות שייזכרו לקידמן מסרט זה הן אלו השערוריתיות בהן היא מטילה את מימיה על גופו ופרצופו של אפרון הצעיר ואלו בהן היא מבצעת סצינת אוננות הדדית בבית הכלא מול חברה האסיר (ג'ון קיוזאק).

[*]

קידמן היא לא השחקנית הראשונה שהייתה בטופ העולמי, זכתה באוסקר לשחקנית הראשית הטובה ביותר ולאחר מכן חוותה נפילה מרעישה. כך לדוגמא השחקנית הילארי סוואנק זכתה לכבוד לו זכו מעטות לפניה בזכות שני פרסי אוסקר לשחקנית הטובה ביותר שהוענקו לה על הסרטים "בנים אינם בוכים" מ-1999 ו"מיליון דולר בייבי" מ-2004. בין לבין היא שיחקה בזבלונים סוג ב' כמו "הרואה בקלפים", "ולנטיינס דיי" ולאחרונה סרט האימה הכושל "הדיירת", שלא הצליחו להזניק את הקריירה שלה בחזרה למסלול ההצלחה.

כך גם השחקנית האלי ברי, שהייתה לאישה האפרו-אמריקאית הראשונה שזוכה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "מונסטר בול" לא הצליחה לשחזר מאז את ימי תהילתה ונאלצה לכתת את רגליה בסרטי קומיקס ואקשן סבירים במקרה הטוב ("למות ביום אחר", סדרת "אקס מן") ומביכים לחלוטין במקרה הפחות טוב ("אישה חתול"). דוגמאות נוספות לזוכות מהעשור האחרון שלא הצליחו לשחזר את ימי תהילתן ניתן למצוא גם אצל ריס וויתרספון, שמאז זכייתה בסרט "הולך בדרכי", כיכבה במספר כשלונות כמו "זאת מלחמה" ו"איך אתם יודעים?" ואפילו שרליז ת'רון שלא הצליחה למנף את זכייתה באוסקר עבור הסרט "מונסטר" לתפקידים גדולים ומורכבים יותר ונשארה תקועה בקומדיות כמו "תקועה" (young adult) וסרטי אולפנים בינוניים כ"הנקוק" ו"שלגייה והצייד".

[*]

נדמה כי זכייה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר אינו תמיד מסמל גדולות ונצורות עבור השחקנית הזוכה בו ולעיתים כאליה וקוץ בה הוא מהווה שיא לקריירה ממנו מתחילה ההידרדרות המהירה כלפי מטה. כמובן שיש שחקניות רבות שהאוסקר רק היווה אבן דרך בקריירה רצופת הישגים דוגמת אינגריד ברגמן, קתרין הפבורן, מריל סטריפ והלן מירן. כנראה ש"העיתונאי" לא תהיה קפיצת הדרך לה ציפתה קידמן בשובה לדרך המלך, ולכן עולה השאלה האם היא תצליח להתאושש ולחזור לתפקידים משמעותיים ומצליחים קופתית וביקורתית? ההיסטוריה מוכיחה שהקאמבק המיוחל לא תמיד מגיע, אולם הפרויקטים העתידיים המתוכננים לה בהם הסרט "סטוקר" של הבמאי ההונג קונגי המוערך צ'אן ווק פארק ("שבעה צעדים") והסרט "גרייס ממונקו" בו היא תגלם את דמותה של הנסיכה/כוכבת הוליוודית, גרייס קלי, מבטיחים ציפייה לעתיד ורוד קצת יותר משל מקבילותיה לפרס מהעשור האחרון.
תגובותהוסף תגובה
1חשוב רק לציין שב2011 קיבלה מועמדות לאוסקר על משחקה בסרט "Rabbit Hole" gam (25) | 30/10/2012 08:02:05
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מתיו מקונוהיי
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט