חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 20 שנה ל"מולן רוז'"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא החזיר את ז'אנר המיוזיקל לחיים, היה מועמד ל-7 אוסקרים, זכה להכנסות של 180 מיליון דולר ולעיבוד מצליח בברודווי והנפיק שורה של להיטים גדולים. יבגני גרינברג חוזר לסרטו של באז לורמן "מולן רוז" בכיכובם של ניקול קידמן, יואן מקגרגור וקיילי מינוג שיצא בדיוק היום לפני 20 שנה
עשרים שנה בדיוק חלפו מאז הבכורה של מולן רוז' בארה"ב ב-2001. המחזמר הרומנטי היה הסרט האחרון בטרילוגיית "הווילון האדום" של הבמאי האוסטרלי באז לורמן, אחרי "רק לרקוד" ו"רומיאו ויוליה". יותר מכל, "מולן רוז'" היה הסמל לרנסנס של המחזמר בקולנוע ושובו בגדול לטקסי הפרסים אחרי בצורת ארוכה. הסרט קיבל 8 מועמדויות לאוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר, אבל זכה רק בשתי קטגוריות טכניות. בגלובוס הזהב הסרט זכה בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר, פסקול ושחקנית ראשית לניקול קידמן. לא פחות חשוב מכך הוא הפך ללהיט ענק ביחס לז'אנר עם הכנסות של כ-180 מיליון דולר מול תקציב של 52 מיליון.

אחד מסימני ההיכר המהפכניים של "מולן רוז'" היה השימוש בשירי פופ מודרניים עבור עלילה המתרחשת ברובע מונמרטר בפריז בסוף המאה ה-19. הדיסוננס המדהים שבלראות אנשי הלה בל אפוק דוגמת טולוז לוטרק והרולד זידלר (בן דמותו של צ'ארלס זידלר, הבעלים הראשון של המוסד מולן רוז') שרים קאברים של נירוונה, דיוויד בואי, אלטון ג'ון, פוליס, מדונה וכריסטינה אגילרה, הוא לא פחות מגאוני. בקריצה נוספת לתרבות הפופ, הזמרת האוסטרלית קיילי מינוג, שחוותה גם היא תחייה מחדש בתקופת צילומי הסרט, הופיעה בתפקיד אורח של הפייה הירוקה, בת דמותו של המשקה האלכוהולי הרשמי של מונמרטר – האבסינת.



לורמן שאב השראה ממקורות קלאסיים רבים, כמו "לה בוהם" של פוצ'יני שהוא עצמו העלה הפקה שלה בבית האופרה של סידני, סרטי בוליווד והסרט "קברט". ההשפעה של כולם ניכרת החל מהעלילה ועד צילום ותפאורה. כמובן שאסור לשכוח את ההשפעה של הסרט המקורי "מולן רוז'" בבימויו של ג'ון יוסטון ("הנץ ממלטה") ובכיכובה של אגדת הקולנוע ההונגרית ז'ה ז'ה גאבור, והיה מועמד ל-7 פרסי אוסקר, אחד פחות מסרטו של לורמן. לורמן עצמו מתייחס לזיווג של ניקול קידמן ויואן מקרגור כשווה מימד לזה של אינגריד ברגמן והאמפרי בוגארט ב"קזבלנקה". מקגרגור נבחר לתפקיד על פני הית' לדג'ר וג'ייק ג'ילנהול בעיקר בגלל שהיה מבוגר מהם ב-10 שנים ובכך התאים יותר להיות בן זוג של קידמן על המסך. בהמשך הצילומים מקרגור מצא את עצמו במרכז תקרית דיפלומטית בין שתי הפקות שהוא השתתף בהן. בשל עיכובים בצילומים, הפקת "מולן רוז'" לא הספיקה לפנות בזמן את האולפנים באוסטרליה שהיו משוריינים על ידי לוקאספילם לצורך צילומי "מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים". בסופו של דבר, הסטים של "מולן רוז'" קופלו ולורמן נאלץ להשלים צילומים מאוחר יותר בספרד, ואילו יואן מקרגור נשאר באותו מקום כדי לצלם את הסרט הבא.

[*]

"מולן רוז'" לא סתם הרים את ז'אנר המחזמר הקולנועי מהקרשים, הוא עשה את זה בפאר והדר, עם פסקול של קאברים (ביניהם הלהיט הענק "ליידי מרמלד"), שהפך לאלבום נמכר וקיבל מועמדות לגראמי. הנאמברים המוזיקליים היו גולת הכותרת של הסרט, כל אחד מהם הפקה נוצצת, מהפנטת ומרגשת שנראית כמו קליפ מוזיקלי מושקע במיוחד. סגנון העריכה הייחודי של לורמן, שאוהב לקצוץ את הסרטים שלו לקטעים קטנטנים, התגלה כאן כאפקטיבי במיוחד.

סצנת שיר היהלומים, בה ניקול קידמן יורדת מהתקרה של המועדון, שוחזרה על ידי מנחת טקס האוסקר באותה שנה, וופי גולדברג. קידמן עצמה אפילו פצחה בקריירת שירה קצרה בעקבות הצלחת הסרט והפסקול. עשרים שנה אחרי, אפשר להגדיר את "מולן רוז'" בקלות כסרט פולחן שהשפיע רבות על התרבות הפופולרית בשנים שאחרי וכל צפייה חוזרת בו מרגשת ומרהיבה פעם אחר פעם מחדש. לא בכדי הסרט זכה לגרסה מצליחה משלו בברודווי והביא לתחיית הז'אנר המוזיקלי שהיה בגסיסה בהוליווד כאשר שנה לאחר צאתו זכה המיוזיקל "שיקגו" בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קיילי מינוג
 
חיפוש בארכיון 2002
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט