חדשות קולנוע וסרטים

מהיר ועצבני: הסרטים הגדולים של וין דיזל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר שנים של מאבקים בתעשיית הקולנוע, וין דיזל זכה לתהילה ככוכב אקשן מהמדרגה הראשונה - אבל אל תטעו יש בו יותר מפיצוצים ומכוניות מהירות. תיק העבודות של השרירן מורכב מסרטי אקשן, דרמה, פנטזיה ואנימציה ובמקרים רבים הוא מוכיח את יכולתו להתבלט בתפקידים קטנים וגדולים כאחד. בסוף השבוע יצא "בלאדשוט" בכיכובו. לכבוד צאת הסרט הנה מספר סרטים שמזכירים למה אנחנו כל כך אוהבים את וין דיזל
להציל את טוראי ריאן (1998)

בתחילת הקריירה התקשה דיזל להשיג תפקידים, אז כמו כל צעיר שאפתן, הוא יצר אותם לעצמו. בשנת 1995 הוא כתב, הפיק, ביים, כיכב ואפילו חיבר את פס הקול לסרט קצר בשם "Multi-Facial" שהוצג בפסטיבל קאן. שנתיים לאחר מכן יצר וכיכב באופן דומה בסרט "Strays". אף אחד מהשניים לא הביא לו את הפריצה הגדולה לה ייחל, אבל הם לכדו את תשומת ליבו של סטיבן ספילברג. הבמאי המהולל התרשם מהשחקן הצעיר וכתב במיוחד עבורו תפקיד באפוס המלחמתי "להציל את טוראי ריאן" ובכך נתן לו תפקידו המשמעותי הראשון בקריירה. ככה זה בחיים - יום אחד אתה נוסע ברחבי לוס אנג'לס עם קלטות של הסרט שלך בתא המטען ויום אחר אתה טוראי אדריאן קפרזו על הסט לצידו של טום הנקס.

"להציל את טוראי ריאן" הוא בין הסרטים ההוליוודיים הראשונים שהציגו את זוועות המלחמה בלי לייפות את המציאות. סצנת הפלישה לנורמנדי הזכורה לא חוסכת מהצופה את המראות הקשים. אך משם מתחיל מסעם של קפטן מילר ויחידתו לאתר את טוראי ריאן ולהחזירו הביתה לאחר שכל אחיו נהרגו במלחמה. זהו אפוס מלחמתי במלוא מובן המילה, על אף שהוא עוסק בסיפור קטן. קפטן מילר ואנשיו לא מביאים לסופה של המלחמה הנוראית אלא מצילים אדם אחד וזה לא עניין פעוט. זהו אחד הסרטים הטובים בעבודותיו המאוחרות של ספילברג ובעוד שדיזל ממלא בו רק תפקיד קטן מדובר ללא ספק באחת מנקודות הציון המשמעותיות בקריירה שלו.



ענק הברזל (1999)

כשחושבים על סרט לכל המשפחה בכיכובו של וין דיזל הדבר הראשון שקופץ לראש כנראה יהיה "גבר מי שמטפלת" משנת 2005, הביקורות הכפישו אך הקופות תפחו יפה. אולם זו לא הפעם היחידה בה השרירן פנה לקהל הצעיר והמבוגר כאחד. הפעם הראשונה שבה כיכב דיזל בסרט לכל המשפחה שש שנים קודם לכן הייתה הצלחה ביקורתית מסחררת וכישלון קופתי מהדהד.

בשנת 1968 כתב המשורר הבריטי טד היוז את הרומן "The Iron Man" עבור ילדיו כדרך לעזור להם להתמודד עם ההתאבדות של אימם. 31 שנים לאחר מכן הפך אותו הבמאי בראד בירד לסרט אנימציה עם הרעיון "מה אם לרובה הייתה נשמה והוא לא רוצה להיות רובה?". הסיפור מתרחש בשנות החמישים של המלחמה הקרה כשעצם בלתי מזוהה מתרסק לחופי עיירה בארה"ב.

העצם המסתורי, כפי שמגלה הוגארת' בן ה-11, הוא למעשה רובוט ענק שמתגלה כידידותי והילד מאמץ אותו בשמחה כחבר. אולם הסוכן הממשלתי מנסלי לא מניח לשניים ומנסה למצוא את הענק בכל מחיר. הוגארת' מצליח להחביא את ידידו החדש, אך האם הוא באמת לא מזיק או שנועד למטרה אפלה הרבה יותר? סרטו של בירד נכשל בקופות בעיקר בשל מסע פרסום כושל, אבל נראה שיש צדק בעולם ו"ענק הברזל" עם קולו של דיזל בתפקיד הענק זכה לבסוף באהבת הקהל לה היה ראוי וכיום נהנה ממעמד של סרט פולחן ואחד מסרטי האנימציה הטובים של העשורים האחרונים.

פיץ' בלאק (2000)

אי שם בעתיד הרחוק מתרסקת ספינת חלל עם נוסעיה בכוכב לכת זר. בין השורדים נמצא גם אסיר בשם רידיק שלו יכולת יוצאת דופן - עיניו שונו באמצעות ניתוח על מנת שיוכל לראות בחושך. זה נראה ככישרון מיותר בכוכב בו שלוש שמשות זורחות ללא הרף, אך כאשר יצורים קטלניים מתחילים לחסל את הנוסעים אחד אחרי השני פונים השורדים לאסיר לעזרה. כמו רידיק עצמו, גם היצורים רגישים לאור ועם ליקוי חמה שמתקרב כדאי מאוד לראות מה מסתתר בחשכה.

רידיק לא היה אמור להראות את פניו הממושקפות, אבל כפי שוין דיזל נוהג להוכיח שוב ושוב, הכישרון הנוכחות והכריזמה שלו פשוט כובשים. למעשה דיזל הוא הסיבה העיקרית שבגללה "פיץ' בלאק" לא נעלם בדפי ההיסטוריה כעוד הרפתקת אימה קלישאתית ובמקום זאת זכה למעמד של סרט פולחן. כך שלמרות שסרטו של דיוויד טווני נועד להיות חד פעמי הוא יצר בלי כוונה זיכיון שלם עם סרטי המשך וסרטי אנימציה. כולם, כמובן, סובבים סביב מעלליו של האנטי-גיבור הפופולארי.



מהיר ועצבני (2001)

אם אתם אוהבים מרוצים ומכוניות מהירות, שודים ומרדפים, אז זו סדרת הסרטים בשבילכם. הסיפור קיבל תפניות רבות עם השנים אבל הכל התחיל כשהשוטר בראיין אוקונור נשלח להסתנן לכנופיית נהגי מרוצי רחוב שמנהיגם, טורטו, נחשד במעורבות בסדרת מעשי שוד. אוקונור משתתף במרוצים, רוכש את אמונו של טורטו ואף מתאהב באחותו, מה שמעמיד אותו במצב בעייתי בהתחשב בעובדה שתפקידו לעצור את ידידו החדש.

דיזל מגלם את המנהיג הכריזמטי כתערובת נפיצה של שלווה וקור רוח עם זעם בקושי ניתן לשליטה. הוא למעשה נושא את הסרט על כתפיו. יש המעדיפים את החלק החמישי, השישי או השביעי בסדרה, אבל הם לא היו קיימים בלי הראשון והמקורי והוא לא היה מגיע לשום מקום בלי דיזל בתפקיד הראשי. דומיניק טורטו הוא אחד התפקידים המפורסמים והפופולאריים ביותר של השרירן וגם זה שביצר את מעמדו ככוכב אקשן. הפרנצ'ייז נכנס לחיינו בשנת 2001 והשנה צפוי לחזור לחלק התשיעי בסדרה, וכפי שמסתמן נראה ממנו עוד הרבה.

שומרי הגלקסיה (2014)

אבי המשחק המודרני, סטניסלבסקי, ידוע בציטוט 'אין תפקידים קטנים, רק שחקנים קטנים'. וין דיזל הוא לא שחקן קטן אפילו כש-98% מהתפקיד מורכב משורה אחת בלבד - מי לא זוכר את 'אני גרוט'? כן, וין דיזל היה במהלך הקריירה חייל, רובוט ענק, מאפיונר, נהג מרוצים, פושע אינטר-גלאקטי, בייביסיטר וגם עץ מדבר. אין הרבה שחקנים שיכולים לומר את אותו הדבר.

העלילה למי שחי בפלנטה אחרת עוקבת אחר פיטר קוויל שנחטף לאחר מות אמו לחלל החיצון. בבגרותו הוא מאמץ את השם סטאר לורד ומוצא כדור מסתורי אותו הוא מנסה למכור. העסקה משתבשת כשחייזרית בשם גאמורה גונבת את הכדור רק כדי להיתקל ברוקט הדביבון הקיברנטי ושותפו דמוי העץ המדבר גרוט. המאבק יוצא משליטה וכל הארבעה נעצרים ומושלכים לכלא שם מצטרף אליהם אסיר בשם דראקס המבקש נקמה באביה המאמץ של גאמורה ת'אנוס וברונאן המאשים שהרג את משפחתו. החמישה בורחים ומנסים שוב למכור את הכדור רק כדי לגלות שהוא מסוכן ואם לגלקסיה יש איזשהו סיכוי לשרוד, אסור שייפול לידיים הלא נכונות.

הלהיט של מארוול הביא לקולנוע את אחד מצוותי הגיבורים הכי יוצאי דופן שנראו על המסך באחת ההרפתקאות הכיפיות, מרגשות ומלאות אקשן מבית היוצר של האולפן. כך שלמרות שרוב הקהל מעולם לא שמע עליהם לפני כן, התקבלה החבורה המוזרה בזרועות פתוחות והפכה לאחת האהובות בעולם סרטי הקומיקס.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית וין דיזל
 
חיפוש בארכיון 2003
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט