חדשות קולנוע וסרטים

חד ולא חלק: כל סרטי וולברין - מהרע אל הטוב

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת הסרט החדש בסדרה "לוגאן", החלטנו לדרג לכם את כל סרטי וולברין לדורותיהם מהרע לטוב ביותר. האנטי-גיבור החייתי בגילומו של יו ג'קמן ראה הרבה גלגולים וצירי זמן ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר - מה כדאי לכם לראות וממה עדיף להימנע
הרשימה כוללת סרטים בהם וולברין שיחק תפקיד מפתח בעלילה ולכן לא כללנו כאן את הופעות האורח שלו בסרטים: "אקס-מן: אפוקליפסה" ו"אקס-מן: ההתחלה"

מקום 6 - "אקס-מן המקור: וולברין" (2009):

עלילה חסרת הגיון, מפוצץ בקלישאות ואפקטים מיותרים. סרט שהצליח להרוס כל כך הרבה דמויות אהובות בסדרת "אקס-מן,” שהוא כמעט הרג את הסדרה. יו ג'קמן עצמו לא היה רע בצורה יוצאת דופן אבל גם הוא לא יכול היה להציל את התסריט העצלני והניסיון הנואש לדחוף כמה שיותר דמויות לסרט אחד. אבל לא רק רע יצא מהסרט הזה. הסרט היה כל כך גרוע שהכוכב ראיין ריינולדס ששיחק בו את דדפול הרגיש שהוא חייב למעריצים פיצוי, מה שהוביל אותו להפיק ולככב בסרט "דדפול" ב-2016 שזכה לשבחים ואפילו ריפרר לצורה העלובה שבה הוצגה הדמות שלו בסרט הקודם.



מקום 5 - "אקס-מן: המפלט האחרון" (2006):

הסרט השלישי בטרילוגיה המקורית של סרטי "אקס-מן". הסרט בוים על ידי ברט ראטנר ("דרקון אדום") לאחר שבריאן סינגר, שביים את שני הסרטים הראשונים, עזב לטובת המתחרים וביים את "סופרמן חוזר" שיצא גם הוא ב-2006 (אותו היה אמור ראטנר לביים בתחילה).

אז מה קורה כשמחליפים במאי בסרט שלישי בטרילוגיה? התוצאה היא סרט גדוש ועמוס ולמען האמת די משעמם. וולברין יותר עסוק פה ברומן הבלתי אפשרי והבכייני שלו עם ג'ין גריי מאשר בלהיות הבד-אס שאנחנו כל כך אוהבים. האקשן בסרט ללא ספק מפוצץ ומרשים, אבל חסר לו את מה שהפך את שני הסרטים הקודמים לטובים כל כך: עניין בדמויות. הדמויות מרגישות פלקטיות ורק מחפשות את הקאץ' פרייז הבא. מאכזב.



מקום 4:"וולברין" (2013):

הפעם לוגאן טס ליפן כדי להיפרד מהאיש שאותו הוא הציל מהפצצה בנגאסקי במלחמת העולם השנייה. האיש שמאז נהיה טייקון מיליארדר מציע ללוגאן את האפשרות לקבל משהו שלעולם לא יהיה לו - המוות. הוא מוצא את עצמו נקלע למאבקי כוח על ירושה ומסתבך עם היאקוזה. סרט אקשן מהנה, אם כי מעריצי הפרנצ'ייז המושבעים עלולים להרגיש שהוא תלוש מדי מהיקום של המוטנטים ולא באמת מרגיש כמו סרט "אקס-מן" עם כל הדמויות האהובות והמוכרות.

מקום 3 - "אקס-מן: העתיד שהיה" (2014):

בריאן סינגר חוזר לביים ומחזיר את וולברין בזמן לשנות השבעים. כל התותחים הכבדים של הסדרה התייצבו בשביל שובר הקופות המצליח הזה. הסנטינלים הוכיחו את עצמם כאויבים מוצלחים והעלילה שמתרחשת בשני צירי זמן שונים עבדה טוב, למרות שלפעמים הייתה טיפה מפותלת מדי ולא מתואמת עם הסרטים האחרים. מעל הכל, זהו סרט קומיקס מהנה ומותח וממתק אמיתי לעיניים. ואסור לשכוח את הסצנה הקלאסית של קוויקסילבר מפרק חדר שלם בהילוך איטי!.



מקום 2 - "אקס-מן" (2000):

קשה לדמיין איפה הייתה הקריירה של ג'קמן לולא היה מחליף את דגרי סקוט שבמקור היה אמור לגלם את וולברין. קשה גם לדמיין מה היה קורה אם היו מחליטים להיצמד לקומיקס ולהלביש את וולברין בספנדקס הצהוב המסורתי. ההחלטה ללכת על כיוון יותר רציני ופחות "כיפי" בסרט הראשון הוכיחה את עצמה כאחת ההחלטות הכי חשובות לפרנצ'ייז הזה ואולי לתעשיית סרטי גיבורי העל כולה.

לעומת סרטים אחרים עד אותה תקופה שהציגו גיבורי על בתור מצילי האנושות, הסרט הראשון בסדרה דווקא מציג את הסיטואציה הפוליטית המורכבת שהאנושות נקלעת אליה, כאשר יש קבוצה של אנשים בחברה שהם קצת יותר מיוחדים וחזקים, ומראה כיצד הם לא בהכרח יתקבלו בעין יפה על ידי גורמים מסוימים. בריאן סינגר מצליח לתמרן בין כמות נכבדה של גיבורים ודמויות והוא עושה את זה בצורה נפלאה, הרבה לפני ש"הנוקמים" בכלל היו בתכנון.



מקום 1 - "אקס-מן 2" (2003):

אין פה ספק בכלל. הסרט "אקס-מן 2" הוא לא רק סרט ה"אקס-מןן" הכי טוב שיצא, אלא גם אחד מסרטי הקומיקס הכי טובים שיצאו. בריאן קוקס בתור הנבל וויליאם סטרייקר מגלם בצורה מושלמת את השנאה שבני אדם חשים כלפי מוטנטים והוא הנבל שמצליח לנגוע בנקודות הכי רגישות אצל וולברין וגם מוציא ממנו את המיטב בתור דמות.

הסרט חושף בדיוק מספיק מסיפור המקור של וולברין כדי ליצור לדמות שלו מניע. אם יש משהו שחשוב לסרט "אקס-מן" הן סצנות קרב ובסרט הזה יש כמה סצנות מופלאות כאלה, במיוחד סצנת הקרב בין וולברין לליידי דת'סטרייק. הסצנה עושה עבודה טובה בלהראות כמה השניים האלה שווים בכוחם וזה דבר נדיר בשביל מישהו בלתי מנוצח כמו וולברין.

חוץ מהדמויות הראשיות קיבלנו גם את אלן קאמינג המעולה בתור נייטקרולר, שחבל שזכינו לראות אותו רק בסרט הזה. מעל הכל הסרט מתעלה על קודמו במתח שהוא מייצר, סטרייקר הנבל מצליח לפגוע באקס-מן במקומות הכי חשובים להם והסכנה מרגישה אמיתית מתמיד.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית יו ג'קמן
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט